Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku blisko 8,3 mld zł i była wyższa o 7,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r....
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku blisko 8,3 mld zł i była wyższa o 7,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r....
Publicis Groupe uzyskało certyfikację wszystkich głównych narzędzi Google w obszarze Google Marketing Platform, dołączając tym samym do wąskiego grona najbardziej zaawansowanych partnerów tej platformy....
Publicis Groupe aktualizuje zasady współpracy z twórcami internetowymi. Do wszystkich nowych umów z influencerami dołączany jest kodeks wartości i zasad, które każdy twórca powinien...
Agencja Starcom, wprowadziła nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną oparte na haśle „Move People. Move Business”. Filarem zmiany jest fundamentalny wyróżnik agencji – zrozumienie ludzi,...
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym półroczu 2023 roku przeszło 5,6 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,7 proc....
Po ponad 7 latach w SalesTube, Michał Jagodziński dołącza do Performicsa, agencji marketingu efektywnościowego należącej do Publicis Groupe. Na stanowisku SEM Directora będzie zarządzał...
Publicis Groupe publikuje wyniki Raportu o Rynku Reklamy dla pierwszego półrocza 2023 roku, dotyczące rynku telewizyjnego.W drugim kwartale 2023 r. rynek reklamy telewizyjnej kontynuował...
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym kwartale 2023 roku przeszło 2,5 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,0 proc....
Publicis Groupe publikuje pierwsze wyniki Raportu o Rynku Reklamy, dotyczące rynku telewizyjnego. Według najnowszych danych, po spadku wydatków na reklamę telewizyjną w 2022 r.,...
Publicis Groupe przejmuje Profitero, wiodącą, globalną platformę SaaS do analizy danych w e-commerce, która pomaga markom skutecznie rozwijać sprzedaż, co wpływa na zwiększenie ich...
Z liderami programu NextTechNow w Publicis Groupe: Martą Zuską i Krzysztofem Sobieszkiem, rozmawia Piotr Ruszak Chief Communications Officer Publicis Groupe. Piotr Ruszak: Mija już...
Wydatki na reklamę produktów medycznych dostępnych bez recepty (OTC) na 13 kluczowych rynkach* wzrosną o 7,6% w 2022 r. i o 5,0% w 2023...
Dyskusja na temat brand purpose to więcej niż tylko jeden z najgorętszych tematów branżowych ostatniego czasu. To przede wszystkim próba odpowiedzi na pytanie, czy...
Pojęcie „zrównoważonego rozwoju” na dobre zagościło w przestrzeni publicznej w 2015 roku kiedy Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła 17 celów, które mają doprowadzić do zbudowania...
Ekologia w ostatnich latach rozpatrywana jest już prawdopodobnie na każdej możliwej płaszczyźnie życia. Z każdym rokiem wzrasta świadomość, więc coraz więcej osób angażuje się...
Le Pont, działająca w oparciu o model operacyjny Power of One, ma ułatwić globalnym i regionalnym klientom dostęp do światowej klasy usług i wiedzy,...
Patrząc na branżę produktów gospodarstwa domowego z perspektywy ostatniego 1,5 roku, można śmiało powiedzieć, że pomimo ogromnych zmian społecznych i gospodarczych, wyszła obronną ręką...
Pracownicy poznali smak i możliwości pracy w domu. Przyzwyczaili się, poukładali sobie dzień według własnych zasad. Dlaczego mają siedzieć teraz w biurze? Integracja stała...
Nie tak dawno na wielu portalach oraz w mediach społecznościowych można było natknąć się na artykuły przepowiadające koniec roli CMO, jakiego znamy. Większość autorów...
Temat pandemii i jej wpływu na sposób w jaki robimy zakupy był omawiany już wielokrotnie. Tak samo często autorzy swoich przemyśleń dochodzili do podobnych...
Brand purpose to pojęcie, które bywa definiowane na kilka sposobów. Czasami jest to cel istnienia marki, powód dla którego działa, czy wreszcie jej siła...
Pandemia zmusiła wiele firm do całkowitej reorganizacji pracy. Pokazała także, że w nadchodzącej rzeczywistości będą potrzebni pracownicy z nowymi umiejętnościami, a co za tym...
Z Pawłem Tyszkiewiczem, Dyrektorem Zarządzającym SAR, o tegorocznej edycji konkursu EFFIE rozmawia Piotr Ruszak, Chief Communications Officer Publicis Groupe Polska. Piotr Ruszak: Mamy za...
Publicis Commerce, jako pierwsza agencja w Polsce wyspecjalizowana w eCommerce, weszła w ścisłe partnerstwo z międzynarodową organizacją GS1, standaryzującą i certyfikującą procesy tworzenia materiałów...
Z członkami zespołu NextTechNow w Publicis Groupe: Martą Zuską, Beatą Szcześniak i Krzysztofem Sobieszkiem, rozmawia Agata Kwaśniewska CEO ReaktorX, wiodącego w CEE akceleratora startupów. Agata...
NextTechNow to program akceleracyjny działający w ramach departamentu Business Transformation Publicis Groupe. Program ma pomóc startupom w skalowaniu ich rozwiązań, wśród klientów grupy. Na...
Kompetencje organizacji niezbędne dla skutecznej transformacji W pierwszym artykule z serii (link) skupiliśmy się na analizie tego, które z kluczowych wyzwań i zmian związanych...
Część ekspertów zauważa, że obecna fala transformacji cyfrowej pod wieloma względami przypomina sposób, w jaki lekarze reagują na ostre stany chorobowe. Szybkie i stanowcze...
Podsumowanie konferencji PTBRiO „Zbuntowane marki” Współcześnie bunt jest silnie obecny w życiu społecznym. Obserwujemy eskalację napięć oraz to, że dzisiaj większość ludzi jest skonfliktowanych...
Niebawem nie będzie już ciasteczek „3rd party” w przeglądarce chrome (ostatniej liczącej się, która jeszcze je obsługuje). Nie wiadomo dokładnie kiedy, ale wiadomo już,...
Nie ma wątpliwości, że pandemia, która w Polsce panuje już przecież od roku, diametralnie zmieniła sposób w jaki korzystamy z mediów. Konsumenci większość swojego...
Krótko rzecz ujmując, marketing digitalowy, jaki znamy do tej pory, zmieni się właściwie pod każdym względem. Targetowanie kampanii, stworzone segmentacje czy persony oparte o...
Z Pawłem Baranowskim, konsultantem w globalnej firmie Egon Zehnder, zajmującej się doradztwem w zakresie zarządzania i rekrutacją na stanowiska przywódcze, rozmawia Monika Krawiec- Zaworska,...
Publicis Groupe oferuje swoim Klientom dostęp do nowego narzędzia o nazwie Vault, przewidującego wyniki biznesowe kampanii mediowych, w zależności od przyjętego scenariusza inwestycji w...
Koopetycja jako strategia budowania przewagi konkurencyjnej lub realizacji wspólnego celu. KOOPETYCJA – od ang. COOPETITION – neologizm powstały z połączenia słów cooperation i competition,...
Z Łukaszem Kościuczukiem, który w Fundacji Rak’n’Roll odpowiada za organizowanie wsparcia finansowego od darczyńców, rozmawia Piotr Ruszak Chief Communication Officer, Publicis Groupe Polska. Piotr...
W ubiegłym tygodniu ukazała się trzecia edycja raportu zespołu Business Inteligence agencji Zenith. W tej edycji przyszła kolej na próbę prognozowania trendów oraz dynamiki...
Z Zuzanną Skalską, analityczką i badaczką trendów oraz zmian, które motywują również do zmian biznesowych, rozmawiała Ewa Zakrzewska Innovation and Curiosity Leader Publicis Groupe....
Nowe prawo ma być odpowiedzią na problemy z przepracowaniem w modelu pracy zdalnej. Parlament Europejski zagłosował za prawem pracownika do bycia off-line. Chodzi o...
Podstawowe zasady handlu detalicznego wcale nie zmieniają się tak bardzo – odpowiednia ekspozycja produktu ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży. Trwający od dziesięcioleci wyścig o...
Blisko e-commerce pracuję od kilkunastu lat. Mniej więcej od tak dawna przewija się temat Amazona, który już za moment ma przyjechać i jak wielki...
Trend no waste – definiowany jest jako styl życia, zgodnie z którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów by nie szkodzić środowisku, zyskuje...
Marzec 2020. Pierwsze dni zamknięcia światowych gospodarek były chwilą największej niepewności i nieokiełznanego strachu od wielu dekad. Ale już po kilkunastu dniach zaczęliśmy odzyskiwać...
Jeszcze do niedawna toczyły się zarówno lokalnie w Polsce jak i globalnie, gorące dyskusje czy esport to sport. Mniej więcej w połowie ubiegłego roku,...
Z Beatą Golubińską, Managing Director/ Creation&Delivery, Ringier Axel Springer Polska rozmawia Piotr Ruszak, Chief Communications Officer Publicis Groupe w Polsce. Piotr Ruszak: Czy wpływ...
Na temat konieczności ochrony prywatności oraz zmian, które są lub będą wprowadzane w najbliższym czasie powiedziano już bardzo wiele. Nie spotkałem się jednak dotąd...
W 2002 roku The Economist napisał, że innowacyjność jest uznawana za najważniejszy składnik każdej nowoczesnej gospodarki, i że to ona sprawia, że świat się...
Rok 2020 sprawił, że poznaliśmy pojęcie DISRUPTION bardzo namacalnie, bo przez doświadczenie własne. Pandemia zmusiła nas do zrewolucjonizowania wielu aspektów naszego codziennego funkcjonowania, zostaliśmy...
Jak w oryginalny sposób przedstawić najnowszą kolekcję ubrań w czasach lockdown i ograniczonych możliwości organizowania pokazów mody? Balenciaga zdecydowała się na nietypowy ruch wydając...
Zbliżający się koniec roku jest idealnym czasem na wyznaczanie trendów na nadchodzący 2021 rok. Social Commerce to next big thing dla e-handlu oraz jeden...
Wartość netto rynku reklamowego w Polsce po trzech kwartałach 2020 r. wyniosła niemal 6,1 mld zł, co oznacza spadek o 11,7% w stosunku do...
Z Anną Grabowską, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska, rozmawia Beata Szcześniak, Dyrektor Generalna Spark Foundry. Beata Szcześniak: W ubiegłym tygodniu, za długofalową kampanię...
„Jedyną stałą rzeczą jest zmiana” – Heraklit z Efezu W ramach kolejnego webinaru realizowanego przez Google pod wspólnym szyldem „Increase Awareness Academy” nasz partner...
Dla właścicieli gastronomii data 24 października jest znacząca. Wtedy właśnie w życie weszły nowe obostrzenia, zgodnie z którymi restauracje mogą działać wyłącznie w formule...
Analiza danych powinna mieć cel, być osadzona na właściwym fundamencie i zawsze należy ją prowadzić z myślą o adaptacji. Nie mamy ani czasu, ani...
Rosnąca świadomość konsumentów, ich oczekiwania wobec marek, wzrastająca konkurencyjność w obszarze innowacji i komunikacji – to elementy, które determinują wysokie pozycjonowanie CMO w strukturach...
Pandemia spowolniła, a może bardziej zagłuszyła cykanie bomby ekologicznej. Wiele projektów klimatycznych jest przekładanych ze względu na walkę z wirusem. Bardzo ważne stało się...
Manifest Publicis Groupe, realizowany na co dzień przez Agencje tworzące naszą organizację, wytycza kluczowy kierunek wszystkich naszych działań: zajmujemy się projektowaniem angażujących doświadczeń ludzi...
Z Izabelą Głodek, Dyrektor Marketingu i Członkiem Zarządu w The Coca-Cola Company, rozmawiał Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe w Polsce. Piotr Piętka: Czego marketerzy...
Wiele mówi się o gałęziach, które straciły w okresie pandemii. Branża eventowa czy turystyczna przeżywa kryzys. O kolorowych czasach nie może także mówić branża...
W pierwszej części artykułu zwróciliśmy uwagę na ostrzeżenia Erica Schmidta, byłego prezesa Google, dotyczące szybkiego rozwoju technologii AI w Chinach i szansy na prześcignięcie...
Według najnowszych danych IBM, obecnie trwająca pandemia COVID-19 spowodowała przyśpieszenie rozwoju sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych o 5 lat w zaledwie 6 miesięcy tego...
Restrykcje sanitarne, które pojawiły w związku z pandemią, mają swoje implikacje nie tylko w naszym życiu codziennym (ile razy zdarzyło się Wam zapomnieć z...
Jesteśmy przyzwyczajeni do myślenia, że po innowacje, przykłady nowoczesnego biznesu należy sięgać do Stanów Zjednoczonych, do Doliny Krzemowej, gdzie siedziby mają zarówno największe i...
Pod koniec 2019 roku rynek online food delivery wyniósł 1,3 mld zł, a jego wartość na 2020 określono na kwotę 1,7 mld zł. W...
1. Reset koszyka zakupowego Zmiany makroekonomiczne wpływają za decyzje zakupowe, ale nowe nawyki nie budują się w ciągu tygodni, tylko raczej miesięcy lub lat....
Po okresie kilkumiesięcznego lockdownu branża gastronomiczna próbuje odzyskać utracone siły. Wspierają nie tylko konsumenci, którzy odwiedzają swoje ulubione restauracje – wspierają także duże firmy,...
We wrześniu Apple udostępni oficjalną wersję nowego systemu operacyjnego na swoje urządzenia mobilne. O możliwościach jakie nowy iOS wprowadzi wiemy już sporo – pojawią...
Wartość rynku reklamowego w Polsce po pierwszym półroczu 2020 r. wyniosła 4 mld zł, co oznacza spadek o 15,3%, czyli o 725,1 mln zł...
Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosła 4 mld zł, co oznacza spadek o 15,3%. Redukcja wydatków reklamowych o 27,9%...
Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych,...
Niedawno ukazał się coroczny raport firmy Gartner dotyczący alokacji budżetów marketingowych. Jego naturalnym tłem w 2020 roku jest kryzys pandemiczny. Z opublikowanego raportu wynika,...
Od mniej więcej dwóch tygodni obserwujemy niemałe zamieszanie związane z TikTokiem. Amerykańska administracja ogłosiła, że jedna z najpopularniejszych w ostatnich miesiącach aplikacja, jest zagrożeniem...
Biznesowo o mediach społecznościowych zazwyczaj myślimy jako o narzędziach, których możemy używać do budowania relacji naszych marek z konsumentami. Być może LinkedIn bardziej służy...
Niepewność biznesowa wywołana tegorocznym kryzysem może mieć kluczowe znaczenie dla jeszcze szybszego niż dotychczas rozwoju branży technologii marketingowych. Rynek, który przed pandemią wzrósł się...
Nikt już nie ma wątpliwości, że pandemia wymogła na wielu branżach dostosowywanie biznesów do nowej rzeczywistości. Zmianę odczuły także stacje benzynowe, które poszukują nowych...
Niebawem do Polski wkroczy zapewne Amazon. Chwilę potem podwoje otworzy zapewne Facebook Shops. Jednak sterem, żeglarzem, okrętem, a nawet morzem polskiego e-commerce’u jest niepodzielnie...
Przedmiotem leasingu mogą być wszystkie przedmioty materialne, ruchome lub nieruchome, które służą do prowadzenia działalności gospodarczej. Czy te kryterium spełnia… rower? Jak najbardziej! Wykazanie,...
Na początku maja w Wall Street Journal ukazał się artykuł wskazujący, że pandemia Covid-19 może skutkować ofiarą w jeszcze jednym obszarze – w zobowiązaniach...
Polska, w ślad za innymi krajami UE, otworzyła swoje granice na turystów ze Strefy Schengen, a także – idąc krok dalej – wznowiła międzynarodowe...
Niezwykłą popularnością cieszy się portal MyZbieramy.pl , który umożliwia „zwykłemu konsumentowi” skorzystanie z inicjatywy samodzielnych zbiorów. Na portalu (bezpłatnie) ogłaszają się rolnicy i sadownicy, którzy zapraszają...
Rynek książki w Polsce należy do najbardziej poszkodowanych przez lockdown. Według szacunków Biblioteki Analiz, obroty wydawców oraz księgarzy mogły w okresie pandemii spaść nawet...
Na początek – liczby. I to duże! Facebook ma już ponad 2,4 miliarda użytkowników na świecie, z czego 1,6 miliarda z nich korzysta z...
Pinterest to jeden z kanałów, który bardzo zyskuje podczas ograniczeń związanych z pandemią. Serwis prawdopodobnie kojarzy się nam głównie z poszukiwaniem inspiracji ślubnych, podróżniczych...
Spotify zbudowało swoją pozycję na rynku podcastów w dość krótkim czasie. Kupili stronę do produkcji podcastów, kilka sieci z już znanymi i popularnymi treściami,...
Pandemia ma ogromny wpływ na praktycznie każdą dyscyplinę sportową. Na całym świecie rozgrywki sportowe zostały odwołane, zawieszone lub przebiegają bez udziału publiczności. Najbardziej dosadnym...
Sytuacja pandemii pokazała, jak ważne jest wspieranie siebie nawzajem. Wsparciem zostali objęci nie tylko pracownicy szpitali, funkcjonariusze czy ratownicy medyczni, którzy otrzymywali od restauracji...
Zacznijmy od początku – czym jest Crowfunding? Jest to forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest lub zostanie wokół tych projektów zorganizowana....
Podcasty kojarzą nam się głównie z formą audio, ale badania przeprowadzone przez Publicis Groupe w Polsce pokazują, że najpopularniejszym serwisem, z którego Polacy korzystają...
Facebook kupił Giphy – serwis, z którego wiele osób korzysta by zwiększyć atrakcyjność internetowych konwersacji, i która jest połączona z wieloma różnymi stronami internetowymi,...
Często pojawiającym się w ostatnich tygodniach stwierdzeniem jest to, że sytuacja związana z pandemią na świecie istotnie przyspiesza transformację cyfrową. To ważne i prawdziwe...
Do tej pory wiele marek nie uznawało wchodzenia w kooperacje i wolała robić marketing na swoich zasadach. Wygląda na to, że w kontekście obcinania...
Co prawda, już za chwilę będziemy mogli zacząć korzystać z usług fryzjerów czy chodzić do restauracji, jednak miliony dzieci nadal pozostaną w domach. Entuzjazm...
Polacy to jeden z pięciu narodów, które najbardziej obawiają się pogorszenia stanu gospodarki w związku z pandemią koronawirusa. Co piąty z nas jest zaniepokojony...
Jak informuje Nielsen, bazując na danych z Panelu Handlu Detalicznego, tydzień #17 (20-26.04) pokazał, że zdejmowanie pierwszych obostrzeń w sklepach (od tego tygodnia bowiem...
To, że wiele branż jak eventowa, hotelarska, czy gastronomiczna zamarło w ostatnich miesiącach obserwujemy wszyscy. W raporcie Banku Pekao pt. „Gospodarka w czasach pandemii. Spojrzenie...
Według raportu przygotowanego przez Listonic podczas lockdown’u szczególną popularnością cieszyły się produkty z kategorii desery i wypieki. W pierwszym tygodniu obostrzeń (9-15 marca) wzrost zainteresowania artykułami ciasta i dodatki wyniósł 248%....
1. NOWY WYMIAR „WOJEN CENOWYCH” Pogarszające się nastroje konsumenckie wywołały natychmiastową zmianę w działaniach marketingowych wiodących sieci handlowych. Pierwszą znaczącą zmianą była nowa kampania...
Jednym z charakterystycznych zjawisk obrazujących dzisiejsze przemiany są licznie uruchamiane „motoryzacyjne salony on-line”. Swój e-salon wdrożyła już większość producentów samochodów na polskim rynku. Zrobili...
One of the characteristic phenomena illustrating today’s changes are the numerous “on-line automotive showrooms” launched. Most car manufacturers on the Polish market have already...
Najważniejszy dodatek do stroju roku 2020 to niewątpliwie maseczka. Co prawda, aby spełnić wymogi sanitarne, wystarczy zasłonić usta i nos czymkolwiek, nawet chustką albo…...
Od przełomu stycznia i lutego ilość odsłon stron poświęconych zakupom online wzrosła o 45,7%. O niemal 40% wydłużył się również czas, który użytkownicy spędzają...
W momencie rozpoczęcia globalnego lockdown’u pewne było jedno: to, że Netflix, podobnie jak inne platformy dystrybucji video, znacząco zyska na popularności i oglądalności. Serwis...
W wyniku restrykcji wprowadzanych przez Państwa na całym świecie w walce z pandemią Covid-19, ciepią najbardziej „małe biznesy”. Wedle wyników Barometru EFL za...
Pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie obszary biznesowej działalności firm, od strony popytowej zaczynając, przez logistykę i sprzedaż, a kończąc na produkcji. Należałoby się więc...
Globalna pandemia przyczyniła się do tego, że branża gier przeżywa swoje „złote czasy”. Rośnie popularność i czas spędzany na tej formie elektronicznej rozrywki (o...
Według Pulsu Biznesu, w Polsce jest 2,5 tysiąca klubów fitness. Wszystkie musiały zamknąć się w połowie marca po ogłoszeniu przez rząd ograniczeń w funkcjonowaniu...
According to Gemius, in the period from February 10 to March 22, the clothing industry increased the number of ads by as much as...
Jak raportuje firma Gemius, w okresie od 10 lutego do 22 marca, branża odzieżowa zwiększyła liczbę emitowanych reklam aż o 19% vs poprzednie 6...
Marki w różny sposób reagują na światową epidemię. Pomoc w walce z COVID-19 przybiera różne formy, a co ważne, znikają bariery, które zwyczajowo uniemożliwiają...
Platforma Allegro powstała 13 grudnia 1999 roku i od samego początku swojego istnienia, notowała dynamiczne wzrosty wszystkich parametrów biznesowych. Tym bardziej więc zasługuje na...