Biznes

e-Commerce. Czas podsumować okres lockdownu. Jak radzą sobie strony rodzimych ecommerce’ów?

Od przełomu stycznia i lutego ilość odsłon stron poświęconych zakupom online wzrosła o 45,7%. O niemal 40% wydłużył się również czas, który użytkownicy spędzają na stronach. Największe wzrosty odnotowały taniaksiazka.pl, z 17-ktornym i home-you.com z 9-krotny wzrostem wyświetleń strony. Czyli serwisy, którym bardzo daleko do tego, by oferować produkty „pierwszej potrzeby”, po które to – teoretycznie – mieliśmy w tym ciężkim okresie sięgać przede wszystkim.

Niezmiennie jednak liderem z największą ilością odsłon tygodniowo jest Allegro, o którym mowa była w Newsletterze z 02.04.2020 i chociaż tutaj wzrost odsłon nie był tak znaczny, bo zaledwie o 5%, użytkownicy spędzają tu nawet 70% więcej czasu niż w styczniu. Pokazuje to, że odwiedzając Allegro szukamy tam więcej produktów, traktujemy więc stronę zgodnie z intencjami jej właścicieli – jako ogromny i różnorodny marketplace.

W obecnej sytuacji nikogo nie dziwi wzrost zainteresowania internautów aptekami internetowymi, ale znaczne wzrosty odsłon stron notują również sklepy RTV, AGD oraz oferujące literaturę, muzykę czy filmy. Jednym słowem, cały rodzimy e-commerce dostał ogromny zastrzyk wizyt oraz nowych użytkowników. Czy potrafił to wykorzystać – o tym się dopiero przekonamy.

Źródło: Gemius