Biznes

Content i komunikacja w e-commerce są ważniejsze niż mogłoby się wydawać. Dane mówią same za siebie

Podstawowe zasady handlu detalicznego wcale nie zmieniają się tak bardzo – odpowiednia ekspozycja produktu ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży. Trwający od dziesięcioleci wyścig o miejsce na sklepowych półkach ma kilka podstawowych zasad: umieścić produkty tak, aby przykuwały uwagę, zdetronizować konkurencję dzięki ciekawym wariantom produktów oraz przekonać konsumenta trafnymi informacjami na opakowaniu i odpowiednią komunikacją. Strategie te opierają się na dwóch uniwersalnych obserwacjach: konsumenci posiadają krótki (i coraz krótszy) czas koncentracji uwagi oraz lepiej reagują na atrakcyjne obrazy wizualne niż tekst.

Te spostrzeżenia mają również zastosowanie w e-commerce. Konsumenci kupujący online bardzo łatwo się rozpraszają, tym bardziej, że lista nowych cyfrowych touchpointów stale się wydłuża. Tutaj także kupujący zwracają większą uwagę na atrakcyjną wizualnie treść. Aż 70% konsumentów przyznaje, że przyciągające wzrok obrazy są dla nich ważne przy podejmowaniu decyzji zakupowych (MGD Advertising 2019). Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ według danych, na ponad połowę wszystkich odsłon stron internetowych przypada mniej niż 15 sekund uwagi (Chartbeat 2020).

Rozumiejąc, że konsumenci mają konkretne potrzeby oraz wyzwania podczas zakupów online, budujemy strategię e-commerce wokół dwóch podstawowych taktyk: widoczności i jakości. Widoczność sprawia, że produkt jest łatwy do odnalezienia na cyfrowych półkach, a jakość zapewnia, że przekaz jest idealnie dopasowany do potrzeb konsumentów. Przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi kupujących wymaga holistycznego podejścia i stałej synergii pomiędzy widocznością i jakością. A dowodem tego są najnowsze dane, które pokazują, że na Amazonie jedno nie może istnieć bez drugiego.

Produkty z wysokiej jakości treściami plasują się wyżej w wynikach wyszukiwania niż te z contentem o niższej jakości. Co więcej, płatne kampanie dla produktów z dobrym contentem okazują się być na Amazonie bardziej opłacalne.

Według badań Salsify, Profitero & Kenshoo, produkty z najbardziej jakościowymi treściami miały 21 razy więcej konwersji niż produkty oceniane najniżej pod tym względem.

Święty Graal e-commerce – lepsza widoczność w wyszukiwarce, może być osiągnięta tylko dzięki jakości. Dlatego właśnie odpowiedni content jest kluczowym elementem sukcesu produktu wystawionego na Amazonie, ponieważ pozwala na wyróżnienie się na cyfrowej półce, ale także działa pozytywnie na zaufanie kupujących. I to jest prawdziwa wygrana dla naszych zdigitalizowanych czasów.