Biznes

Publicis Groupe przejmuje Profitero

Publicis Groupe przejmuje Profitero, wiodącą, globalną platformę SaaS do analizy danych w e-commerce, która pomaga markom skutecznie rozwijać sprzedaż, co wpływa na zwiększenie ich rentowności.

Profitero jest globalną platformą SaaS, która pomaga markom analizować i optymalizować ich sprzedaż, marketing i działania operacyjne w ponad 700 serwisach retailowych na całym świecie, oferujących 70 milionów produktów. Publicis Groupe połączy dane produktowe i analityczne Profitero z rozwiązaniami Grupy w zakresie retail mediów, danych i e-commerce, aby zaoferować Klientom nowe możliwości dla rozwoju marek, dzięki maksymalizacji sprzedaży online.

Rozwiązania Profitero dostarczają praktycznych informacji i zapewniają widoczność 70 milionów produktów 4 000 marek, na ponad 700 stronach internetowych sprzedawców detalicznych, w ponad 50 krajach każdego dnia.

W miarę jak zacierają się granice między zakupami offline i online, oferta Profitero w zakresie analityki e-commerce pozwala markom przewidywać, aktywować i automatyzować kolejne kroki w celu napędzania wzrostu dla każdego produktu z ich portfolio.

Dzięki połączeniu sił z Publicis Groupe, Profitero uzyska dostęp do niezbędnych zasobów, które umożliwią im rozwój swojej bazy analitycznej. W rezultacie stanie się pierwszą globalną platformą handlową, która realnie wzmocni marki, wykorzystując inteligencję predykcyjną, aby zapewnić najlepszą jakość produktu, optymalizować treści, zwiększać wyniki wyszukiwania organicznego, porównywać ceny z konkurencją, monitorować dostępność produktu i śledzić oceny i recenzje klientów.  

Produkty, technologia i 300 pracowników Profitero pozwolą na dalsze skalowanie i doskonalenie istniejących możliwości Publicis Groupe w obszarze e-commerce na całym świecie. Publicis Groupe jest teraz w wyjątkowym położeniu, aby pomagać swoim Klientom w wykładniczym zwiększeniu sprzedaży online, łącząc cztery strategiczne filary:

  • Konsument: Lepsze zrozumienie ludzi i sposobu, w jaki dokonują zakupów, dzięki ofercie CORE ID® firmy Epsilon. CORE ID® – to najdokładniejsze, najbardziej stabilne i skalowalne rozwiązanie w zakresie tożsamości, obejmujące ponad 300 milionów profili konsumentów na całym świecie.
  • Produkt: Połączenie predykcyjnej platformy Commerce Intelligence Publicis Groupe i Profitero umożliwi markom maksymalizację wydajności produktów w stosunku do konkurencji w oparciu o dziesiątki wskaźników, w tym obecność w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania, opisy produktów, ceny, dostępność towaru i recenzje u ponad 700 sprzedawców detalicznych, dzięki śledzeniu i analizie ponad 70 milionów produktów
  • Ekspozycja: Możliwość planowania reklam w retail mediach i optymalizacji ścieżki zakupowej, za sprawą CitrusAd, lidera w dziedzinie mediów retail oraz dzięki skali działania Publicis Media
  • Platformy: Lepsze doświadczenia na całej ścieżce konsumenta, większa elastyczność i szybszy czas wprowadzania klientów na rynek, dzięki istotnej wiedzy Publicis Sapient na temat transformacji biznesowej, w oparciu o marketing, sprzedaż i usługi.

Profitero pozostanie skoncentrowaną na produktach spółką w ramach Publicis Groupe, kierowaną przez CEO Bryana Wienera i President Sarah Hofstetter. Wiener będzie raportował bezpośrednio do Arthura Sadouna,

Dzięki dodaniu Profitero do naszych istniejących zasobów, mamy teraz wyjątkową pozycję w czterech kluczowych filarach, które po połączeniu, pomogą naszym Klientom osiągnąć właściwy udział w wykładniczym wzroście sprzedaży online. Z nami nasi Klienci będą mogli lepiej niż ktokolwiek inny zrozumieć ludzi i sposób, w jaki dokonują zakupów – za sprawą Epsilona; zoptymalizować katalog produktów online – dzięki Profitero oraz zmaksymalizować wydatki online u detalistów – dzięki CitrusAd i skali Publicis Media. Ponadto będą mogli dostarczać swoim konsumentom unikalne i kreatywne doświadczenia, dzięki platformom wspieranym przez wiedzę inżynieryjną Publicis Sapient. Cieszę się, że mogę powitać Sarah, Bryana i ich wybitny zespół ekspertów w rodzinie Publicis

– powiedział Sadoun.

To najlepsze połączenie obu światów, ponieważ zachowujemy naszego ducha przedsiębiorczości jako organizacja oparta na produktach, a jednocześnie korzystamy z różnorodnych możliwości i skali działania Publicis Groupe. Przyniesie to natychmiastową wartość naszym Klientom i pracownikom, dzięki zwiększonym inwestycjom w produkty i technologie, wprowadzeniu nowych mediów i możliwości aktywacji treści oraz wykorzystaniu globalnego potencjału Grupy w celu wspierania naszego dalszego rozwoju

– mówi Bryan Wiener, CEO Profitero.