Biznes

Świat biznesu. „W kupie siła” – coraz więcej marek przyłącza się do wspólnych inicjatyw mających na celu pomoc materialną

Marki w różny sposób reagują na światową epidemię. Pomoc w walce z COVID-19 przybiera różne formy, a co ważne, znikają bariery, które zwyczajowo uniemożliwiają współpracę konkurencyjnych na co dzień marek:

FUNDUSZE

WOŚP założyła Fundusz Interwencyjny, do którego dołączają marki z różnych segmentów. Na razie wsparcie zadeklarowały Coca-Cola i CD Projekt Red.

Microsoft i Amazon wspólnie stworzyli COVID-19 Response Fund. Jak dotąd dołączyli do niego m.in. Air Alaska i Starbucks Foundation, wspólnie przekazali oni na działania funduszu 2.5 miliona dolarów.

Source: SentiOne, Brand24

WSPÓŁPRACA MAREK KONKURENCYJNYCH

Kropla Beskidu, Żywiec Zdrój i Staropolanka wyraziły chęć współpracy w ramach podobnych działań – dostarczania napojów do szpitali i placówek medycznych. Inicjatywa rozpoczęła się pod postami marek dotyczącymi planowanego wsparcia.

W USA General Motors CO i Ford Motors CO testują możliwość wytwarzania sprzętu medycznego w swoich fabrykach.

ŁĄCZENIE SIŁ

FreeNow zapewnia darmowe przejazdy do pracy lekarzom. Do akcji #TaxiDlaZdrowia włączyły się różne marki: Raiffeisen Bank, Warsaw Production, JDP, DZP, PEGA.

Prezes firmy Drutex zainicjował akcję Jesteśmy razem. Pomagamy. Akcja wspierana jest w różny sposób przez LPP, 4F, Dr Irena Eris, MAGO, CCC, Tubądzin czy Citronex.

PizzaHut i Pepsi #WzywamyPosiłki – wspólnie dostarczają posiłki do szpitali. Do akcji dołączył m.in. Hortex.

Źródło: https://www.weforum.org/agenda/2020/03/big-business-joining-fight-against-coronavirus/