Biznes

Pomocna dłoń dla branży HoReCa – w jaki sposób firmy wspierają swoich partnerów?

Po okresie kilkumiesięcznego lockdownu branża gastronomiczna próbuje odzyskać utracone siły. Wspierają nie tylko konsumenci, którzy odwiedzają swoje ulubione restauracje – wspierają także duże firmy, związane z branżą HoReCa. Jakie inicjatywy miały miejsce w ostatnim czasie?

Coca-Cola od nas!

W sierpniu odbyła się kolejna faza działań wspierających branżę gastronomiczną przez firmę Coca-Cola. W ramach akcji „Coca-Cola od nas” na gości restauracji na terenie całej Polski czekało milion butelek napoju. Inicjatywa miała na celu zachęcić konsumentów do odwiedzin ich ulubionych restauracji. Równolegle odbywała się także dedykowana kampania banerowa (wspierana w kanałach marki), w ramach której Coca-Cola stworzyła dla poszczególnych kawiarni i restauracji pakiet kreacji digitalowych.

Heinz sprawdza, gdzie warto zjeść

Marka Heinz wyruszyła w Polskę w poszukiwaniu, ich zdaniem, najlepszych punktów gastronomicznych. Całość odbyła się pod nazwą „Nalot na gastro”. W ramach trwającej w sierpniu akcji, odwiedzono 10 restauracji w 9 miastach, a efekty publikowano na Facebooku marki Heinz.
 
Firma wspiera także restauratorów za pomocą swojego programu lojalnościowego Heinz Club 57. Za pośrednictwem specjalnej platformy można otrzymać rabaty na produkty marki. Dodatkowo udostępniane są porady specjalistów z takich dziedzin, jak prawo czy marketing. Przygotowano także konkursy, w których można zdobyć takie nagrody, jak pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, czy miesięczną reklamę OOH.

Branża piwna wspiera swoich partnerów

Grupa Żywiec niedawno udostępniła swoje wyniki finansowe. Wsparcie dla gastronomii oraz dostawców i lokalnych społeczności wyniosło niemal 6 milionów złotych. Dodatkowo, firma podjęła się odbioru niesprzedanego w czasie lockdownu piwa z lokali, ponosząc koszty, które wyniosły blisko 4 miliony złotych.
 
Kompania Piwowarska natomiast uruchomiła niedawno działania wspierające właścicieli pubów na Śląsku. Działania marki Tyskie objęły udostępnienie billboardów tyskim pubom, czy wsparcie w social media marki.

Źródła:
https://www.coca-cola.pl/poznaj-nas-lepiej/komunikaty-prasowe/2020/toast-za-nowe-otwarcie-w-ramach-kampanii-otwarcijaknigdy-coca-cola-rozdaje-butelki-kultowego-napoju
http://poradnikrestauratora.pl/aktualnosci/19759-heinz-stworzyl-platforme-wsparcia-dla-gastronomii-ruszyl-program-lojalnosciowy-club-57
https://hurtidetal.pl/article/art_id,30432-107/grupa-zywiec-podsumowala-wyniki-w-pierwszym-polroczu-2020/
https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/tyskie-wspiera-slaska-gastronomie,90552.html