Biznes

Gdzie w internecie zaczyna się ścieżka zakupowa, a gdzie kończy i jaki wpływ na to miała pandemia?

Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?
Patrząc pod kątem miejsc zakupów na czele znajdują się platfromy handlowe, gdzie niewątpliwie góruje Allegro (94% wskazań w badaniu) – to one też zaliczyły najwyższy skok względem ubiegłego roku + 5 p.p. :

Badanie przeprowadzone przez IRCenter wykazuje, że dwoma najpopularniejszymi platformami są Allegro i Google i to one najczęściej przeplatają się na ścieżce zakupowej konsumentów. Wyniki pokazały jednak, że to Allegro wygrywa z Googlem, wśród Polaków jeżeli chodzi o początek ścieżki zakupowej, a sukces zawdzięcza również m. in. Allegro Smart.

Jeśli weźmiemy pod uwagę całą ścieżkę zakupową, to przeprowadzone badania pokazują, że Allegro nadal przoduje, zyskując 6 p.p. względem roku ubiegłego.

Gdzie dokonujemy zakupu w momencie, gdy nasza ścieżka zaczyna się kolejno od Allegro i Google?

Użytkownicy, którzy swoją ścieżkę rozpoczęli na Allegro, najczęściej kończą zakupy właśnie tam – aż 82% użytkowników wskazało Allegro jako miejsce zakupu. W przypadku Google, największy udział przypada sklepom on-line (37% użytkowników), jednak Allegro również zyskało i utrzymuje drugą pozycję (31% i +9p.p. vs 2019)

Źródło:
https://ircenter.com/sciezki_zakupowe_online/
https://ircenter.com/jak-polacy-szukaja-i-kupuja-produkty-w-internecie/
https://antyweb.pl/zakupy-w-sieci-gdzie-kupyjemy/