Biznes

Balenciaga z własną grą Afterworld – czyli jak promować kolekcję ubrań w czasach pandemii

Jak w oryginalny sposób przedstawić najnowszą kolekcję ubrań w czasach lockdown i ograniczonych możliwości organizowania pokazów mody? Balenciaga zdecydowała się na nietypowy ruch wydając własną grę „Afterworld: The Age of Tomorrow” dostępną z pozycji przeglądarki internetowej.

Gra jako nowa interaktywna forma promująca kolekcję ubrań

Hiszpański dom mody, Balenciaga, zaprezentował najnowszą kolekcję ubrań wraz z premierą gry Afterworld: The Age of Tomorrow, która przedstawiana jest jako „alegoryczna przygoda” w 2031 roku. Wybór takiej scenerii gry nie jest przypadkowy, sama kolekcja Balenciaga to wyobrażenie stylistyczne roku 2031. W produkcji gracz odwiedza różne dystrykty sklepu Balenciaga, przy okazji poznając kolejne avatary i odkrywająca najnowszą kolekcję ubrań jesień-zima 2021. Gra dostępna jest w przeglądarce internetowej pod adresem: videogame.balenciaga.com

Lokowanie produktów w grach

Przenikanie się świata gier, z tym codziennym jest coraz częstsze, zazwyczaj polega na lokowaniu wybranych produktów, ich premierze w świecie wirtualnym. Jednym z przykładów jest gra Death Stranding, stworzona przez znanego twórcę gier Hideo Kojima. Pojawienie się w niej napoju Monster Energy w postaci product placement wywołało lawinę krytyki graczy. Z punktu widzenia biznesowego natomiast przełożyło się to na istotny wzrost notowań akcji na giełdzie dla samego producenta napoju Monster Beverage Corporation.

Świat mody w 2020 roku, podobnie jak inne branże, został zmuszony do wykorzystania nowej technologii w celach marketingowych i promocyjnych w związku z trwającą pandemią. Organizacja klasycznych pokazów modowych jest mocno utrudniona, stąd wiele marek stawia na wykorzystanie live-streamingu, tworzenie doświadczeń wykorzystujących technologię AR (rozszerzona rzeczywistość).

Gra Balenciaga = większe zasięgi, większe zaangażowanie

W przypadku marek modowych pomysł luksusowego domu mody Balenciaga jest znacznie lepszy, niż tradycyjny product placement. Produkcja własnej gry wiąże się oczywiście ze znacznie większym kosztem, ale świetnie angażuje samych odbiorców, przy okazji docierając do ogromnej populacji graczy na całym świecie. Według danych Statista, do roku 2023 na całym świecie liczba graczy przekroczy 3 mld, a sama wartość rynku osiągnie ponad 200 mld dolarów. Dla porównania w 2020 roku rynek gier wideo wyceniany jest na 159,3 mld dolarów.

Czy rzeczywiście koszt marketingowy w postaci gry wideo to dobry pomysł?

W przypadku marki Balenciaga wystarczy spojrzeć na liczbę wyświetleń samego wideo gry Afterworld: The Age of Tomorrow. W ciągu 2 dni od daty dodania wideo na kanale Balenciaga na YouTube zostało ono wyświetlone ponad 759 tys. razy, stając się jednym z najbardziej popularnych wideo w historii marki na tej platformie. Dodatkowo sama gra stała się przedmiotem dyskusji w serwisach społecznościowych, a także portalach internetowych.

Źródło: Balenciaga