Na polskim rynku marketing gamingowy to wciąż niewielki procent budżetów na komunikację, a zainteresowanie wykorzystaniem samego gamingu obserwujemy dopiero od ostatnich kilku lat. A...
Na polskim rynku marketing gamingowy to wciąż niewielki procent budżetów na komunikację, a zainteresowanie wykorzystaniem samego gamingu obserwujemy dopiero od ostatnich kilku lat. A...
Czy w kraju, w którym na 10 tysięcy mieszkańców przypada ok. 19 sklepów, a statystyczny Polak odwiedza średnio ponad 4 różne rodzaje sklepów w...
Niedawno opublikowany sondaż CBOS o stosunku Polaków do produktów „z drugiej ręki” jasno pokazuje zmiany jakie zaszły w społeczeństwie od 2008 r., kiedy poprzednio...
Niemalże połowa Polaków planuje w tym roku wyjechać na urlop, a zdecydowana większość spędzi go w Polsce. Jakie mamy nastawienie do wyjazdów po wielu...
Opóźnione o rok przez pandemię XXXII Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio właśnie się rozpoczęły, a pierwsze zawody odbyły się już w piątek tj. 2...
W pracy marketera szczególnie ważne jest zrozumienie ludzkich zachowań. Jak mawiał Philip Kotler: „Najważniejsze to przewidzieć, w jakim kierunku podążają konsumenci, i podążać tam...
54% Polaków zamierza oglądać mecze Euro 2020, jak pokazuje ostatnie badanie HX Study, przeprowadzone przez agencję mediową Starcom we współpracy z departamentem Data Science...
Blisko trzy czwarte polskich internautów deklaruje, że regularnie uczestniczy w spotkaniach on-line, wynika z badania HX Study przeprowadzonego przez agencję mediową Starcom we współpracy...
Nie bójmy się zajmować wyraźnego stanowiska wobec różnorodności i podejmujmy działania. Pokażmy nasze zaangażowanie na rzecz równości i świętujmy wspólnie Europejski Miesiąc Różnorodności w...
2020 rok to okres olbrzymich wyzwań na rynku, które dotknęły również kategorii żywieniowej.W najnowszym raporcie Zenith Business Intelligence – FMCG Food and Drink staraliśmy...
Od ponad roku ludzie na całym świecie są skazani na siedzenie w domu, nie mają dostępu do rozrywek i ograniczoną mobilność. Z dnia na...
O skutkach pandemii można dyskutować godzinami, lecz jak przekładają się one na orientację sprzedażową i modele zakupowe konsumentów? Zacznijmy od początku.Technologiczna rewolucja sprawiła, że...
Minął rok od wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce. Stało się to dokładnie 13 marca 2020. Rok 2020 przeszedł do historii jako ten, o...
Bycie świadomym klientem przestało być niszowe, czy zbyt progresywne. To, co niegdyś było kaprysem, fanaberią, staje się głównym trendem w konsumpcji. Jesteśmy świadkami zmiany,...
Podczas kolejnej edycji webinarów Google zaprezentowano 5 trendów wyszukiwarki, które w opinii zespołu badawczego Google będą w zasadniczym stopniu kształtować rok 2021. Prezentacja została...
Zapraszamy po kolejne przykłady interesujących kampanii stworzonych przez agencje należące do Publicis Groupe, tym razem prosto z Azji, która jest jednym z najważniejszych oraz...
2020 rok pokazał nam, jak bardzo zmienna potrafi być współczesna rzeczywistość. Można się wobec tego zastanawiać, na ile ma sens czytanie przewidywań, trendów, prognoz...
Według badań, Polacy są najbardziej zestresowanym narodem spośród krajów Europy. Według raportu „Workforce View in Europe 2019” stresujemy się głównie pracą zarobkową, ale ze...
Podatek cukrowy jest jedną z opłat, która w teorii ma przyczynić się do niwelowania problemów społecznych. Powstał on w celu promocji prozdrowotnych decyzji konsumentów...
Choć nasz serwis w ostatnich miesiącach poszerzył obszar swojej tematyki, jednak w swoim założeniu miał być kompendium wiedzy o marketingu stojącym w obliczu pandemii...
Uziemiona przez lockdown i zamknięte przedszkole dziecka, siedzę już siódme popołudnie znudzona w domu, nagle dzwoni mój telefon. Na kamerce w FaceTimie pojawia się...
Czyli jak branża retail odpowiadała na zmieniające się potrzeby konsumenta w roku pandemii Mijający 2020 rok był nie lada wyzwaniem dla marketerów. Redukcja budżetów...
Koniec listopada to początek sezonu zakupów świątecznych. Zaczyna się od Black Friday, który już jakiś czas temu przestał być wydarzeniem znanym wyłącznie na rynku...
Jedną z branż, dla której skutki pandemii były i są ciągle boleśnie odczuwalne, jest szeroko rozumiana branża motoryzacyjna, a rynek sprzedaży nowych samochodów w...
Tekst powstał na podstawie raportu Rodzina Przyszłości (Nationale Nederlanden). Dalsza cyfryzacja naszego życia jest nieunikniona. Już teraz najnowocześniejsze technologie towarzyszą nam na co dzień,...
W lipcu przytoczyliśmy wyniki frekwencji w kinach po zniesieniu obostrzeń. Kilka miesięcy temu prognozy niestety nie były zbyt optymistyczne. Przypomnijmy, zgodnie z ostatnimi informacjami,...
Jakie nowe umiejętności wynieśliśmy z pandemii? Które z nich zostaną z nami na dłużej? W tym odcinku opowiemy o wynikach naszego badania z cyklu...
Pandemia, lockdown, spadek popytu, recesja – to naturalne wytłumaczenie dla redukcji zatrudnienia, na które zdecydowało się wiele firm. Zarządzającym zależy, aby przeprowadzić cięcia możliwie...
Jedną z firm, które w najpełniejszy sposób mogą zbierać dane o zmianach nastrojów i zachowań jest oczywiście Google, między innymi za pomocą swojej wyszukiwarki....
Polacy zadłużają się zdecydowanie mniej niż przed pandemią. Wprawdzie po głębokim załamaniu liczby i wartości udzielonych kredytów w początkowych miesiącach lockdownu, kolejne miesiące przyniosły...
Zmiany nawyków zakupowych konsumentów w związku z pandemią są od wielu tygodni pod stałą obserwacją firm badawczych i analityków. W CMO Insider niemal od...
Ponieważ nasz newsletter i CMO Insider są czytane głównie przez osoby dorosłe, raz na jakiś czas uważamy za stosowne, by poruszyć tzw. „dorosły” temat....
W warunkach izolacji ograniczyliśmy wyjścia do restauracji i posiłki poza domem. W trakcie pandemii część z nas decydowała się na zamówienia z dostawą lub...
Pierwszy odcinek podcastu przygotowywanego przez Dział Strategii Starcomu. Rozmawiamy w nim o pandemii, która towarzyszy nam już od prawie pół roku, a dokładnie o...
Ostatni tydzień udowodnił, że pandemia COVID-19 wcale nie jest w odwrocie, chociaż zachowania zakupowe konsumentów wskazują na względny optymizm. Jak pokazuje raport aplikacji zakupowej...
Jednym z możliwych sposobów radzenia sobie z przytłaczającym światem jest medytacja, czyli skupienie się przez krótki czas na sobie, swoim oddechu, próba nawiązania dobrej...
Deloitte podzielił się najnowszymi wynikami „Global State of the Consumer Tracker” – swojego cyklicznego badania, które przeprowadzane jest co dwa tygodnie. Pod lupę firma...
W ostatnim czasie rozpowszechnił się termin: „Zero Touch Retail”, który jest ideą mającą ogromny wpływ nie tylko na to, jak działają sklepy, ale również...
Na kilka miesięcy zamieniliśmy wyjścia do restauracji na posiłki z dostawą do domu, a wizyty w kinie na domowe kino i nadrabianie filmowych zaległości....
Wg psychologów, sytuacje ekstremalne, takie jak pandemia sprzyjają zmianie zachowań zakupowych, osłabiają lojalność wobec dotychczas preferowanych marek i otwierają na częstsze testowanie nowych. Pisaliśmy...
Tygodnie i miesiące spędzone we własnych domach sprawiły, że miliony osób na całym świecie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, zapragnęło „wyrwać się” choć na chwilę...
Pandemia jest katalizatorem wielu procesów, które bez jej udziału „działy się” i tak, ale tempo zmian zachodziło stosunkowo powoli. Takim przykładem mogą być płatności...
W czasach, gdy niewidoczny wirus czeka uśpiony na nas na klamkach, pomidorach, biletach, klawiszach terminali płatniczych, zyskuje na znaczeniu technologia bezkontaktowa. Aplikacje pozwalające na...
Szacunki sprzed pandemii mówiły o wzroście sprzedaży w internecie do poziomu 70 mld PLN, co byłoby i tak wynikiem rewelacyjnym, jeżeli weźmie się pod...
Z rosnącą dynamicznie popularnością TikToka zdążyliśmy się już oswoić. Nie dziwi nas też gwałtowny wzrost konsumpcji wszelkiego rodzaju social mediów przez dzieci w okresie pandemii. Rodzice musieli poluzować...
Agencja analityczno-badawcza Hiper Com Poland podzieliła się ciekawym raportem, w którym pokazuje jakie kategorie produktowe były szczególnie często wspierane przez sieci handlowe za pomocą...
Gracze od tygodni czekali na to aż Sony w końcu odsłoni wszystkie karty, pokazując światu nową konsolę oraz zestaw gier, które na nią trafią....
Aktualna sytuacja jest poważnym problemem i taki ton dominuje w jej komunikacji. Główne wątki dotyczą kwestii zdrowia, czy problemów gospodarczych. Na dalszy plan schodzą...
Stopniowe wyciszanie się pandemii w Europie oraz pierwsze sygnały znoszenia ograniczeń w lotach i przekraczaniu granic spowodowały, że Polacy zaczęli intensywnie planować zbliżające się...
Słynny cytat Williama Gibsona mówi, że „przyszłość już jest obecna, tylko nierówno się rozłożyła”. Podobnie jest z doświadczeniem skutków pandemii, czego dowodzi zrealizowane pod...
W świecie medycyny panuje przekonanie, że jednym z mechanizmów psychiki ludzkiej służącym stłumieniu negatywnych emocji jest sięganie po substancje psychoaktywne. To dlatego, według wielu...
1. CZARNA WIZJA AUTORA SEROTONINY… „Ani przez sekundę nie wierzę w deklaracje, że ‚nic nie będzie już takie jak przedtem’. Nie obudzimy się po...
Dziś trochę poważniej. Temat pandemiczny nie schodzi z czołówek polskich mediów już od kilku miesięcy, minął też drugi miesiąc szeroko zakrojonych zmian w funkcjonowaniu...
Dwadzieścia lat temu, Leonard Lauder, obserwując rozwój kryzysu gospodarczego w USA i analizując poprzednie okresy recesji, stworzył podwaliny pod tzw. „efekt szminki”. W dużym...
Po raz kolejny przygotowaliśmy analizę na podstawie danych publicznie udostępnionych przez Google. W tym wydaniu skupimy się jednak na sklepach spożywczych oraz aptekach. Jeżeli...
Nielsen opublikował kolejne dane ze swego panelu sklepów detalicznych, za pomocą którego analizuje zachowania konsumenckie Polaków w dobie pandemii. Otwarcie sklepów i centrów handlowych...
Po zablokowaniu reklam, które nie spełniają zaleceń Coalition for Better Ads, Google ogłosił, że zablokuje reklamy zużywające zbyt wiele zasobów obliczeniowych. Dotyczy to reklam...
Innowacja nie musi oznaczać wynalezienia nowej technologii, czasem jest to wykorzystanie tego, co jest już znane w sposób, który nadaje wartość konkretnej grupie.Marka Pedigree...
McKinsey przeanalizował dane dostarczone przez MIYA – wiodącego w Chinach dostawcy płatności mobilnych – pochodzące z 31 tysięcy sklepów i ponad 500 milionów transakcji,...
1. Jakie zmiany zapoczątkowała praca zdalna Raport firmy Box, zajmującej się oprogramowaniem ukazuje, że jedną z pierwszych „ofiar” przejścia na pracę zdalną były tradycyjne...
Jak będziemy żyć po pandemii? Jakie będą nasze postawy konsumenckie? Może się okazać, że wszystkie odpowiedzi zawierają litery L,V,U, bo to jaki kształt przyjmie...
Chociaż konstrukcja „In Poland we don’t say…” funkcjonuje w naszych mediach społecznościowych dopiero od niedawna, to w Google można natknąć się na wpisy tego...
W badaniu The Street przeprowadzonym 3-5 maja zapytaliśmy respondentów, czy w związku ze zmieniającą się sytuacją gospodarczą w Polsce i na świecie zmienią się...
Accenture opublikowało raport z badań ilościowych, w którym identyfikuje 5 typów postaw wywołanych przez pandemię. Warto je poznać – wpływają bowiem na modyfikację zachowań...
Dzięki danym publicznie udostępnionym przez Google, przenalizowaliśmy w jaki sposób Polacy zareagowali na otwarcie lasów oraz czy majówka sprzyjała wyjściom z domu do takich...
Obecnie wszyscy są mniej więcej zgodni co do tego, że pandemia wpłynęła istotnie na zachowania konsumenckie oraz że te zmiany będą w wielu wymiarach...
Raport McKinsey opiera się na analizie sentymentu w 40 krajach świata – w tym w Polsce, pokazując percepcję kryzysu, poziom optymizmu konsumentów, jeśli chodzi...
Intencje zakupowe, oczekiwania względem marek i ich komunikacji oraz wnioski i rekomendacje dla marketerów. O tym wszystkim przeczytacie w raporcie WPŁYW COVID-19 NA POSTAWY KONSUMENTÓW...
Związane z pandemią niedogodności traktujemy w coraz większym stopniu jako oczywistość. Dlatego coraz więcej uwagi poświęcamy naszej przyszłości, szczególnie tej, kiedy już rygory izolacji...
Nielsen opublikował ciekawe wyniki zmian zachowań zakupowych Polaków w okresie przedwielkanocnym. Każda z tych cyfr to interesująca dana o tym, jak zmieniają się zachowania...
Ponad 50 milionów pobrań Houseparty w ciągu ostatniego miesiąca, miejsce numer jeden w rankingach aplikacji społecznościowych w 82 krajach – to tylko dwie z...
Aktualne doświadczenie pandemii niewątpliwie wytrąciło nas z normalnego trybu funkcjonowania. Trwa w czasie oraz coraz dobitniej zdajemy sobie sprawę z jego długofalowych konsekwencji. Psychologicznie...
Większość świata przystąpiła do walki z rozprzestrzenianiem się COVID-19 przez lockdown całych państw i domową kwarantannę. W efekcie miliony ludzi, aby zabić nudę oraz...
Trwające ograniczenia sprawiły, że do polskich sklepów wróciło dawno niewidziane zjawisko – kolejki przed wejściem. Carrefour postanowił wyjść naprzeciw tym wszystkim, którym nie uśmiecha...
Zapewne wiele osób na dźwięk słów „mamo/tato nudzi mi się” dostaje już białej gorączki. Rodzice starają się zapewniać dzieciom zajęcia, by tego zdania nigdy...
Zainteresowanie popularnymi zagadnieniami z zakresu troski o środowisko naturalne wyraźnie spadło, co widać chociażby po danych z Google Trends: Niestety, pandemia odwróciła uwagę zarówno...
Zazwyczaj każdy nowy trend przechodzi proces tzw. dyfuzji – wg. znanego modelu dyfuzji innowacji E. M. Rogersa, najpierw adaptuje go niewielki odsetek innowatorów, później...
Pornhub aktywnie wspiera istotne akcje społeczne. Niedawno opublikował film, który zachęcał do troski o czystość planety (klik), zaś obecnie wykorzystuje swoją popularność do tego,...
Sytuacja ostatnich kilku tygodni zmusza wielu z nas do pozostania w domu Z jednej strony widzimy coraz więcej materiałów mówiących o konieczności zachowania klasycznego...