Konsument

Pięć segmentów postaw wobec pandemii i ich wpływ na wybory konsumenckie

Accenture opublikowało raport z badań ilościowych, w którym identyfikuje 5 typów postaw wywołanych przez pandemię. Warto je poznać – wpływają bowiem na modyfikację zachowań konsumenckich na najróżniejszych polach.

Martwiący się
21%

Najstarszy segment (55+), najbardziej przerażony pandemią, bojący się o swoje zdrowie i przyszłość, nastawiony na minimalizację ryzyka. Najbardziej zmienia zachowania konsumenckie
i nie ogląda newsów.

Indywidualiści
22%

Najmłodszy segment (18-24), niezbyt przejęty pandemią, bardziej zaś – sfrustrowany przesadnymi reakcjami na nią ludzi
i rządów. Zamyka się w swoim świecie.

Racjonaliści
39%

Największy segment, podchodzący do sprawy racjonalnie i bez nerwów – dba o higienę i dystans społeczny i czeka co będzie dalej. 4/5 śledzi newsy na bieżąco.

Aktywiści
8%

Segment osób aktywnych w mediach społecznościowych, wspierających, nawołujących do trzymania ograniczeń. Pomaga innym – prawie 2/3 robi im zakupy.

Ignorujący
11%

Starszy segment (40-55), sfrustrowany przesadną reakcją władz. Nie przejmuje się epidemią
i stara się żyć tak, jak przed nią. Najmniej zestresowany, najmniej zmienia zachowania konsumenckie.

Źródło: https://www.accenture.com/ie-en/about/company/coronavirus-business-economic-impact