Konsument

Inspirujące kampanie z Azji

Zapraszamy po kolejne przykłady interesujących kampanii stworzonych przez agencje należące do Publicis Groupe, tym razem prosto z Azji, która jest jednym z najważniejszych oraz najbardziej zróżnicowanych rynków na świecie.

Heineken, Lodówka kierowcy (Publicis Singapur)

Wprowadzenie na rynek nowego produktu, często wymaga od marki kreatywnego pomysłu. Na przykład Heineken na potrzeby promocji nowego bezalkoholowego piwa, stworzył publiczną lodówkę, którą można otworzyć tylko za pomocą kluczyka samochodowego. Oczywiście picie alkoholu i prowadzenie samochodu nigdy nie powinno iść w parze, więc lodówka wypełniona została jedynie piwem 0%. Bo nie ma jak zimne (i koniecznie bezalkoholowe) piwko na drogę!

McDonald’s, McClassroom (Leo Burnett Manila)

Słaby zasięg internetu oraz nieodpowiednie warunki w domu utrudniają pracę zdalną nauczycielom na Filipinach. Zauważając ten problem, McDonald’s postanowił wykorzystać swoją przestrzeń, która stoi pusta na czas lockdownu i stworzył z niej sale McClassrooms. Dzięki temu, nauczyciele zyskali komfortowe i bezpieczne miejsce do zdalnego prowadzenia lekcji, z darmową kawą oraz połączeniem Wi-Fi.

Running Stories, (BBH Singapur)

Spójrzmy prawdzie w oczy, pomimo korzyści zdrowotnych, bieganie potrafi być nudne. Running Stories to pierwsza aplikacja audio-rozrywkowa, która wykorzystuje aktualne dane, takie jak czas i lokalizacja, aby przekształcić popularne trasy biegowe w dramatyczną scenę jak z filmu. Aplikacja z odpowiednią narracją na żywo ma na celu wciągać i dostarczać wrażeń fabularnych. Chcesz biegać, wykonując misję niczym tajny agent czy wolisz uciekać przed niebezpiecznymi stworzeniami?

Nescafe, Czerwony Smok (Publicis Tajlandia)

Aby uhonorować unikalną tajsko-chińską kulturę Bangkoku, Nescafe przekształciło jedną z głównych stacji metra w Singapurze ze sterylnego przystanku w niezwykłe doświadczenie z udziałem rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki połączeniu tradycyjnych chińskich ilustracji z mobilną technologią AR, przystanek stał się nową „Insta-destynacją” Bangkoku, czyli doskonałym miejscem na zrobienie oryginalnego zdjęcia, które z pewnością robi wrażenie.

Skechers, Keep Moving (Leo Burnett Indie)

Z powodu pandemii zawieszone zostały zajęcia ruchowe i taneczne, więc wiele osób przestało się ruszać. Marka Skechers we współpracy z gwiazdą Bollywood Ananyi Panday, stworzyła teledysk i oryginalną ścieżkę dźwiękową do kampanii, która pokazuje, że wcale nie potrzeba studia fitness, aby tańczyć i pozostać w ruchu.

Brappers, Supermodelki poniżej 160 cm (Publicis Taiwan)

Dlaczego modelki na wybiegach zawsze muszą mieć ponad metr siedemdziesiąt wzrostu? Na przykład średni wzrost tajwańskich kobiet nie przekracza 160 cm, co niektóre z nich może wprowadzać w kompleksy. Marka Brappers postanowiła zaprosić dziewczyny o niskim wzroście do roli modelek, aby udowodnić, że nosząc ich dżinsy, każdy może poczuć się o kilka centymetrów wyższy.