Konsument

Ekologia: COVID-19 może sprawić, że w świecie po pandemii ekologia znacząco straci na znaczeniu. Oto dlaczego

Zainteresowanie popularnymi zagadnieniami z zakresu troski o środowisko naturalne wyraźnie spadło, co widać chociażby po danych z Google Trends:

Niestety, pandemia odwróciła uwagę zarówno instytucji, firm, jak i ludzi od troski o środowisko. Istnieje duże ryzyko, że „w świecie po COVID-19” ekologia znajdzie szereg dodatkowych utrudnień, zaś „konsumpcja” plastiku znacząco wzrośnie vs poprzedni okres: §W USA wiele gmin wstrzymało recykling odpadów w obawie o to, że może to przyczyniać się do rozprzestrzeniania wirusa.
(źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/cities-wonder-whether-recycling-counts-as-essential-during-the-virus) § §Wzmożona praca szpitali oznacza również lawinowy wzrost odpadków, w tym kombinezonów, rękawiczek, maseczek, które należą do produktów szczególnie uciążliwych dla środowiska naturalnego.
(źródło: https://www.chinadaily.com.cn/a/202003/11/WS5e681df5a31012821727df81.html) § §Starbucks wstrzymał serwowanie kawy do opakowań przynoszonych przez Klientów, a w obecnej sytuacji, wydaje się wątpliwe, by wrócił do tego pomysłu, podobnie jak tysiące innych podmiotów, które w ten sposób chciały adresować „zero-waste”.
(źródło: https://www.bbc.com/news/uk-51767092)