Za nami wiele koncertów online – od tych zorganizowanych na poziomie lokalnym (Męskie Granie #wdomu, seria koncertów „Kwarantanna na na”, organizowana przez Facebook i wytwórnię Kayax) po globalne inicjatywy, jak chociażby OneWorld: Together At Home. O wciąż niesłabnącym trendzie świadczą kolejne inicjatywy – przykładowo Coca-Cola przez 60 dni (począwszy od połowy maja) transmituje koncerty na żywo w aplikacji #BeApp, a środki zebrane podczas trwania akcji przekazywane są na cele charytatywne.
Przed nami lato, czyli okres, który zawsze obfitował w szereg atrakcji – zarówno muzycznych, jak i filmowych. Prawdopodobnie trudno będzie sobie wyobrazić wakacje bez cyklicznych wydarzeń, jakimi są festiwale. Większość muzycznych eventów zostało przeniesionych na 2021 rok, w opozycji do festiwali filmowych, których część odbędzie się online. Na taki krok zdecydowali się organizatorzy między innymi Festiwalu Dwa Brzegi, Wiosny Filmów i Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Ponieważ Internet nie zna granic, udział w wydarzeniach online niweluje takie ograniczenia jak brak czasu, potrzebę transportu, czy pokrycia kosztów zakwaterowania w miejscowości, w której odbywa się festiwal. Dla organizatorów to szansa na poszerzenie zasięgu wydarzenia i liczeby uczestników. Dzięki temu event ma szansę trafić nie tylko do lokalnej społeczności, ale i do widowni z całej Polski.
Dla marketerów natomiast, przeniesienie wydarzeń z offline do digitalu to możliwość na zawarcie nowych partnerstw. Jeśli do tej pory brak zainteresowania wejściem w partnerstwo z niszowym wydarzeniem podyktowany był małą skalą odbiorców – wykorzystanie możliwości potencjału wirtualnego środowiska w organizowaniu wydarzeń może być potencjalnie interesujące dla marek. Z całą pewnością, docenią to również fani kina, spragnieni kontaktu z X muzą!