Biznesowo o mediach społecznościowych zazwyczaj myślimy jako o narzędziach, których możemy używać do budowania relacji naszych marek z konsumentami. Być może LinkedIn bardziej służy nam do nawiązywania kontaktów, szukania pracy i budowania swoje pozycji na rynku.
Tymczasem jest serwis, który w obszarze zawodowego rozwoju zazwyczaj za mało doceniamy – Twitter. Jest on zdecydowanie mniejszym niż Facebook – według ostatnich wyników finansowych ma 186 mln użytkowników na świecie (vs 1,8 mld użytkowników FB). Ma też nieco większe problemy z finansową stroną biznesu, dlatego zaczyna szukać innych niż reklamowe źródła przychodów. Podczas ostatniej prezentacji wyników finansowych za Q2 2020, Jack Dorsey (prezes Twittera) potwierdził, że organizacja pracuje nad rozwiązaniem subskrypcyjnym. Nie wiadomo jeszcze jak będzie ono funkcjonowało, prace są na wczesnym etapie (na początku lipca pojawiło się ogłoszenie rekrutujące programistów), ale chyba tym razem rzeczywiście może powstać płatna odnoga serwisu. Tym bardziej warto zainteresować się tą platformą już teraz, póki jest darmowa, i korzystać z niej, by budować swoją pozycję w branży, a jest duża szansa, że stanie się dla nas najbardziej wartościowym źródłem informacji, analiz, umożliwiającym dostęp do mnóstwa mądrych i doświadczonych ekspertów.
Twitter nie jest serwisem, w którym łatwo zaczynać aktywność – nie wiadomo kogo obserwować, w podpowiedziach dostajemy zazwyczaj celebrytów w różnych kategoriach (polityka, sport, muzyka itp.), i są to zazwyczaj osoby, które niestety nie mają wiele ciekawego do napisania. Warto jednak poświęcić nieco czasu na poznanie Twittera, bo daje on dostęp do unikalnych treści z całego świata i pozwala na kontakt z ludźmi, którzy sporo mogą wnieść do naszego życia i rozwoju biznesowego. W ramach zachęcania do dołączenia do grupy twitterowiczów przygotowaliśmy (subiektywny) przewodnik po kontach, które warto już na początki dodać do obserwowanych:
Reklama:
APG, społeczność plannerów i strategów https://twitter.com/APGLondon
Ryan Wallman, associate creative director w Wellmark https://twitter.com/Dr_Draper
Shann Biglione, szef strategii Zenith US https://twitter.com/LeShann
Rachel Mercer, szefowa strategii R/GA https://twitter.com/rachelmercer
David Griner, wydawca AdWeek https://twitter.com/griner
Marketing:
Mark Ritson, guru https://twitter.com/markritson
Les Binet, guru https://twitter.com/BinetLes
Dave Trott, guru https://twitter.com/davetrott
Byron Sharp, guru https://twitter.com/ProfByron
Wiemer Snijders https://twitter.com/wiemersnijders
Anna Malczewska https://twitter.com/MalczewskaAnna
Jason Goldberg, Chief Commerce Strategy Officer w Publicis Groupe
https://twitter.com/retailgeek
Effectiveness Works, zbiór materiałów o efektywności przygotowywanych przez IPA
https://twitter.com/EffWorks
Biznes:
Michał Brański, członek zarządu WP Holding ds. Strategii https://twitter.com/vxel
Marcel Zatoński, dziennikarz Pulsu Biznesu https://twitter.com/pbzatonski
Katarzyna Latek, wydawca Pulsu Biznesu https://twitter.com/KatarzynaLatek
Paul Graham, współzałożyciel Y Combinator https://twitter.com/paulg
Krzysztof Pawiński, prezes Maspex https://twitter.com/kpawinski
Aaron Levie, prezes Box https://twitter.com/levie
Tobi Lutke, prezes Shopify https://twitter.com/tobi
Technologia:
Benedict Evans https://twitter.com/benedictevans
Emily Chang, dziennikarka Bloomberga https://twitter.com/emilychangtv
Carolina Milanesi https://twitter.com/caro_milanesi
Kate Conger, dziennikarka NYT https://twitter.com/kateconger
Casey Newton, dziennikarz The Verge https://twitter.com/CaseyNewton
Sylwia Czubkowska, redaktorka prowadząca Spider’s Web+ https://twitter.com/sylvcz
Scott Brinker, VP Platform Ecosystem w HubSpot https://twitter.com/chiefmartec
CB Insights https://twitter.com/CBinsights
Urszula Zielińska, dziennikarka Rzeczpospolitej https://twitter.com/u_zielinska
Steve Kovach, wydawca CNBC https://twitter.com/stevekovach
Kara Swisher https://twitter.com/karaswisher
Innowacje:
Eliza Kruczkowska, CIO w Polskim Funduszu Rozwoju https://twitter.com/eliza_k
Vadim Makarenko, dziennikarz Gazety Wyborczej https://twitter.com/sardanapal
DLD Conference https://twitter.com/DLDConference
Matthew Brennan https://twitter.com/mbrennanchina
Space10 https://twitter.com/space10_journal
Anne Marie Stephen https://twitter.com/annemarie_ams
Media:
Magazyn Press https://twitter.com/PressRedakcja
Kurt Wagner, dziennikarz Bloomberga https://twitter.com/KurtWagner8
Peter Kafka, twórca podcastu Recode Media https://twitter.com/pkafka
Lara O’Reilly, dziennikarka Digiday https://twitter.com/larakiara
Meg Graham, dziennikarka CNBC https://twitter.com/megancgraham
Nikola Bochyńska, dziennikarka Wirtualnych Mediów https://twitter.com/BochynskaNikola
Agencje:
Starcom Polska https://twitter.com/starcom_polska
BBH Labs https://twitter.com/BBHLabs
BBH https://twitter.com/BBHblacksheep
Leo Burnett https://twitter.com/LeoBurnett
Saatchi London https://twitter.com/saatchilondon
Warto chociaż spoza branży:
Marcin Jakubowski, fizyk w Max-Planck-Institut für Plasmaphysik https://twitter.com/jakmarcin
Ray Dalio, założyciel Bridgewater Associates, filantrop https://twitter.com/RayDalio
Adam Grant, psycholog organizacji https://twitter.com/AdamMGrant
Tim Urban https://twitter.com/waitbutwhy