Biznes

Twitter poważnie myśli o modelu subskrypcyjnym, warto poznać jego wartość zanim stanie się płatny – nasze rekomendacje

Biznesowo o mediach społecznościowych zazwyczaj myślimy jako o narzędziach, których możemy używać do budowania relacji naszych marek z konsumentami. Być może LinkedIn bardziej służy nam do nawiązywania kontaktów, szukania pracy i budowania swoje pozycji na rynku.

Tymczasem jest serwis, który w obszarze zawodowego rozwoju zazwyczaj za mało doceniamy – Twitter. Jest on zdecydowanie mniejszym niż Facebook – według ostatnich wyników finansowych ma 186 mln użytkowników na świecie (vs 1,8 mld użytkowników FB). Ma też nieco większe problemy z finansową stroną biznesu, dlatego zaczyna szukać innych niż reklamowe źródła przychodów. Podczas ostatniej prezentacji wyników finansowych za Q2 2020, Jack Dorsey (prezes Twittera) potwierdził, że organizacja pracuje nad rozwiązaniem subskrypcyjnym. Nie wiadomo jeszcze jak będzie ono funkcjonowało, prace są na wczesnym etapie (na początku lipca pojawiło się ogłoszenie rekrutujące programistów), ale chyba tym razem rzeczywiście może powstać płatna odnoga serwisu. Tym bardziej warto zainteresować się tą platformą już teraz, póki jest darmowa, i korzystać z niej, by budować swoją pozycję w branży, a jest duża szansa, że stanie się dla nas najbardziej wartościowym źródłem informacji, analiz, umożliwiającym dostęp do mnóstwa mądrych i doświadczonych ekspertów.

Twitter nie jest serwisem, w którym łatwo zaczynać aktywność – nie wiadomo kogo obserwować, w podpowiedziach dostajemy zazwyczaj celebrytów w różnych kategoriach (polityka, sport, muzyka itp.), i są to zazwyczaj osoby, które niestety nie mają wiele ciekawego do napisania. Warto jednak poświęcić nieco czasu na poznanie Twittera, bo daje on dostęp do unikalnych treści z całego świata i pozwala na kontakt z ludźmi, którzy sporo mogą wnieść do naszego życia i rozwoju biznesowego. W ramach zachęcania do dołączenia do grupy twitterowiczów przygotowaliśmy (subiektywny) przewodnik po kontach, które warto już na początki dodać do obserwowanych:

Reklama:

APG, społeczność plannerów i strategów https://twitter.com/APGLondon

Ryan Wallman, associate creative director w Wellmark https://twitter.com/Dr_Draper

Shann Biglione, szef strategii Zenith US https://twitter.com/LeShann

Rachel Mercer, szefowa strategii R/GA https://twitter.com/rachelmercer

David Griner, wydawca AdWeek https://twitter.com/griner

Marketing:

Mark Ritson, guru https://twitter.com/markritson

Les Binet, guru https://twitter.com/BinetLes

Dave Trott, guru https://twitter.com/davetrott

Byron Sharp, guru https://twitter.com/ProfByron

Wiemer Snijders https://twitter.com/wiemersnijders

Anna Malczewska https://twitter.com/MalczewskaAnna

Jason Goldberg, Chief Commerce Strategy Officer w Publicis Groupe
 https://twitter.com/retailgeek

Effectiveness Works, zbiór materiałów o efektywności przygotowywanych przez IPA
 https://twitter.com/EffWorks

Biznes:

Michał Brański, członek zarządu WP Holding ds. Strategii https://twitter.com/vxel

Marcel Zatoński, dziennikarz Pulsu Biznesu https://twitter.com/pbzatonski

Katarzyna Latek, wydawca Pulsu Biznesu https://twitter.com/KatarzynaLatek

Paul Graham, współzałożyciel Y Combinator https://twitter.com/paulg

Krzysztof Pawiński, prezes Maspex https://twitter.com/kpawinski

Aaron Levie, prezes Box https://twitter.com/levie

Tobi Lutke, prezes Shopify https://twitter.com/tobi

Technologia:

Benedict Evans https://twitter.com/benedictevans

Emily Chang, dziennikarka Bloomberga https://twitter.com/emilychangtv

Carolina Milanesi https://twitter.com/caro_milanesi

Kate Conger, dziennikarka NYT https://twitter.com/kateconger

Casey Newton, dziennikarz The Verge https://twitter.com/CaseyNewton

Sylwia Czubkowska, redaktorka prowadząca Spider’s Web+ https://twitter.com/sylvcz

Scott Brinker, VP Platform Ecosystem w HubSpot https://twitter.com/chiefmartec

CB Insights https://twitter.com/CBinsights

Urszula Zielińska, dziennikarka Rzeczpospolitej https://twitter.com/u_zielinska

Steve Kovach, wydawca CNBC https://twitter.com/stevekovach

Kara Swisher https://twitter.com/karaswisher

Innowacje:

Eliza Kruczkowska, CIO w Polskim Funduszu Rozwoju https://twitter.com/eliza_k

Vadim Makarenko, dziennikarz Gazety Wyborczej https://twitter.com/sardanapal

DLD Conference https://twitter.com/DLDConference

Matthew Brennan https://twitter.com/mbrennanchina

IDEO https://twitter.com/ideo

Space10 https://twitter.com/space10_journal

Anne Marie Stephen https://twitter.com/annemarie_ams

Media:

Magazyn Press https://twitter.com/PressRedakcja

Kurt Wagner, dziennikarz Bloomberga https://twitter.com/KurtWagner8

Peter Kafka, twórca podcastu Recode Media https://twitter.com/pkafka

Lara O’Reilly, dziennikarka Digiday https://twitter.com/larakiara

Meg Graham, dziennikarka CNBC https://twitter.com/megancgraham

Nikola Bochyńska, dziennikarka Wirtualnych Mediów https://twitter.com/BochynskaNikola

Agencje:

Starcom Polska https://twitter.com/starcom_polska

BBH Labs https://twitter.com/BBHLabs

BBH https://twitter.com/BBHblacksheep

Leo Burnett https://twitter.com/LeoBurnett

Saatchi London https://twitter.com/saatchilondon

Warto chociaż spoza branży:

Marcin Jakubowski, fizyk w Max-Planck-Institut für Plasmaphysik https://twitter.com/jakmarcin

Ray Dalio, założyciel Bridgewater Associates, filantrop https://twitter.com/RayDalio

Adam Grant, psycholog organizacji https://twitter.com/AdamMGrant

Tim Urban https://twitter.com/waitbutwhy