Marki w różny sposób reagują na światową epidemię. Pomoc w walce z COVID-19 przybiera różne formy, a co ważne, znikają bariery, które zwyczajowo uniemożliwiają współpracę konkurencyjnych na co dzień marek:
FUNDUSZE
WOŚP założyła Fundusz Interwencyjny, do którego dołączają marki z różnych segmentów. Na razie wsparcie zadeklarowały Coca-Cola i CD Projekt Red.
Microsoft i Amazon wspólnie stworzyli COVID-19 Response Fund. Jak dotąd dołączyli do niego m.in. Air Alaska i Starbucks Foundation, wspólnie przekazali oni na działania funduszu 2.5 miliona dolarów.
Source: SentiOne, Brand24
WSPÓŁPRACA MAREK KONKURENCYJNYCH
Kropla Beskidu, Żywiec Zdrój i Staropolanka wyraziły chęć współpracy w ramach podobnych działań – dostarczania napojów do szpitali i placówek medycznych. Inicjatywa rozpoczęła się pod postami marek dotyczącymi planowanego wsparcia.
W USA General Motors CO i Ford Motors CO testują możliwość wytwarzania sprzętu medycznego w swoich fabrykach.
ŁĄCZENIE SIŁ
FreeNow zapewnia darmowe przejazdy do pracy lekarzom. Do akcji #TaxiDlaZdrowia włączyły się różne marki: Raiffeisen Bank, Warsaw Production, JDP, DZP, PEGA.
Prezes firmy Drutex zainicjował akcję Jesteśmy razem. Pomagamy. Akcja wspierana jest w różny sposób przez LPP, 4F, Dr Irena Eris, MAGO, CCC, Tubądzin czy Citronex.
PizzaHut i Pepsi #WzywamyPosiłki – wspólnie dostarczają posiłki do szpitali. Do akcji dołączył m.in. Hortex.
Źródło: https://www.weforum.org/agenda/2020/03/big-business-joining-fight-against-coronavirus/