Służba zdrowia edukuje najmłodszych na TikToku
Lekarze, ratownicy i inny pracownicy medyczni na całym świecie wykorzystują moc social mediów do szerzenia edukacji na temat COVID-19. Docelową grupą odbiorców są młodzi użytkownicy mediów społecznościowych. Dlatego też ich działania koncentrują się na platformie, z której najmłodsi chętnie korzystają każdego dnia – na TikToku. Specjaliści, w krótkich przerwach pomiędzy wyczerpującymi dyżurami, wchodzą na platformę i w sposób przyjazny dla młodzieży nawołują do pozostania w domach, edukują o sposobach hamowania rozprzestrzeniania się wirusa, czy też dzielą trudami codziennej pracy z chorymi. To ich sposób na dostarczenie wartościowych informacji na temat pandemii do tych, którzy często nie wiedzą, gdzie szukać rzetelnych materiałów i źródeł.
Dzięki temu na TikToku znajdziemy mnóstwo filmików pokazujących jak prawidłowo myć ręce, bezpiecznie zdjąć rękawiczki, czy jaki odstęp zachować od innych ludzi, np.:
Pielęgniarka z Wuhan, Miki Rai na swoim profilu regularnie publikuje filmy, z których każdy oglądany jest przez kilkanaście, a nawet kilkaset tysięcy osób [klik](https://www.tiktok.com/@mikiraiofficial/video/6806066265225022726)
Tylko w trakcie ostatniego miesiąca liczba followersów Leslie, lekarza z Minnesoty powiększyła się o ponad 18 tys. (obecnie konto obserwuje ponad 540 tys. followersów), a wszystko dzięki jej edukacyjnym filmikom na temat COVID-19* [klik](https://www.tiktok.com/@drleslie/video/6806641160463846661)
*https://web.tikanalytics.com/user/drleslie
TikTok szybko dostrzegł potencjał edukacyjny aplikacji i wraz z WHO stworzył specjalną stronę z najważniejszymi informacjami na temat COVID-19.
Był to również sposób na walkę z fake newsami rozprzestrzenianymi na platformie.
Trwająca obecnie pandemia sprawia, że lekarze, naukowcy i inni specjaliści już teraz chętniej wykorzystują TikToka w celu dostarczania rzetelnych informacji ze świata medycyny. Dla świata marketingu oznacza to, że tej platformie warto przyjrzeć się jeszcze uważniej niż dotychczas – w tych trudnych czasach pokazuje bowiem swój potencjał w budowie dotarcia do młodszych segmentów, udowadniając jednocześnie, że jej rozrywkowy charakter nie stoi w kontrze do tego, by za jej pośrednictwem przekazywać naprawdę ważne informacje.