Trwające ograniczenia sprawiły, że do polskich sklepów wróciło dawno niewidziane zjawisko – kolejki przed wejściem.
Carrefour postanowił wyjść naprzeciw tym wszystkim, którym nie uśmiecha się długie czekanie na wejście do środka. Wykorzystał do tego powszechnie dostępne dane Google – na stronie sklepu można szybko zobaczyć ile trwa obecnie czas oczekiwania, jak również sprawdzić dane historyczne, dopasowując dzięki temu kolejną wizytę do okresów o obniżonej popularności. To nie tylko ogromne udogodnienie dla Klientów, ale również przejaw świadomej postawy – w końcu, im mniejsza kolejka tym większa szansa na to, że zakupy miną szybko i zdrowo.
To również dobra okazja do tego, by zajrzeć do specyfikacji Google…
…i przekonać się jakie dane o ruchu w sklepach posiada w swoich zbiorach gigant z Mountain View:
Wykres popularnych godzin: pokazuje, ilu klientów zwykle odwiedza Twoją firmę o różnych porach dnia. Popularne godziny są określane na podstawie średniej popularności w ciągu kilku ostatnich tygodni. Popularność danej godziny jest przedstawiona w porównaniu do maksymalnej popularności danej firmy w danym tygodniu. Na przykładzie grafiki obok widać, że w przypadku tej firmy sobota w godzinach 20:00–21:00 to jeden z popularniejszych momentów w ciągu całego tygodnia.
Bieżące dane o wizytach: pokazują, ile osób właśnie odwiedza firmę. Dane te są aktualizowane w czasie rzeczywistym i nanoszone na wykres popularnych godzin. Na przykład, wyróżniony fragment wykresu pokazuje, czy w tej chwili Twoją firmę odwiedza dużo klientów w porównaniu do innych godzin danego dnia.
Czas trwania wizyty: pokazuje, ile czasu spędzają zazwyczaj klienci w Twojej firmie. Szacowany czas trwania wizyty określamy na podstawie wzorców wizyt klientów w Twojej firmie w ciągu ostatnich kilku tygodni.
Szacowany czas oczekiwania na wizytę: wskazuje, jak długo klient będzie musiał czekać na obsłużenie o różnych porach dnia, a także ile wynosi maksymalny czas oczekiwania każdego dnia tygodnia. Wyświetlany czas oczekiwania określamy na podstawie wzorców wizyt klientów w ciągu ostatnich kilku tygodni. Szacowany czas oczekiwania zależy od typu firmy. Na przykład czas oczekiwania na stolik w restauracji wskazuje, jak długo klienci czekają na miejsce. Natomiast czas oczekiwania w sklepie spożywczym wskazuje, jak długo klienci czekają w kolejce przy kasie.