Marketing i Komunikacja

Konsumpcja mediów w trakcie pandemii. Polacy uważają, że choć korzystają z mediów częściej niż kiedyś, ten stan nie będzie trwał wiecznie

Jak pokazuje najnowsza fala badania GWI (19-26 maja), Polacy nadal deklarują bardziej intensywne korzystanie z mediów oraz domowych rozrywek, takich jak np. granie w gry.

Co jednak ciekawsze, w większości przyznają też, że zachowania te, według nich samych, nie będą trwałe, czyli kiedyś wrócą do tzw. normy. Słowem, spadną. Największe różnice pomiędzy zachowaniem obecnym, a tym w przyszłości dotyczą grania w gry video, oglądania telewizji, korzystania z aplikacji mobilnych oraz szeroko pojętego e-sportu.

Stosunkowo najmniejsza różnica dotyczy bardziej „wartościowych” zachowań, takich jak edukacja online czy też czytelnictwo. Mimo to, również w tych przypadkach, wynosi ona ponad 50%. Widać więc wyraźnie, że pod względem zachowań mediowych, większość Polaków uważa obecny stan, charakteryzujący się nadal wzmożonym korzystaniem z wielu rozwiązań, za sytuację przejściową i tymczasową. Zaś dodatkowo, nie doceniamy tego, jak szybko pewne zwyczaje mogą nam wejść w nawyk, na stałe wchodząc do repertuaru codziennych zwyczajów.

Źródło: GWI