Marketing i Komunikacja

Konsumenci nie oczekują od influencerów, aby Ci zrezygnowali z działalności reklamowej – „to ich praca”.

Badania na użytkownikach internetu pokazują, że influencerzy nie powinni zaprzestać prowadzenia kampanii reklamowych, bo dają one złudzenie normalności. Respondenci rozumieją też, że jest to źródłem ich zarobków. Zastrzegają, że nie może to być sposób na wzbogacenie się na tragedii lub zachęcać do łamania kwarantanny. Sugerowali zaangażowanie się influencerów w promowanie firm umożliwiających i umilających pozostawanie w domu (np. zakupy online, dostawcy jedzenia, platformy filmowe, audiobooki). Wypowiedzi respondentów wskazują na pozytywny odbiór angażowania się influencerów w działania CSR:

„Nie mam nic przeciwko prowadzenia kampanii reklamowych w czasie pandemii, chcemy żyć w miarę normalnie na ile to jest możliwe. Bycie odizolowanym i ciągłe siedzenie w domu nie nastraja optymistycznie.”

„Skoro prowadzą je na co dzień to teraz też mają do tego prawo. Oczywiście lepiej żeby były to kampanie odpowiedzialne, nie takie które promują wychodzenia na zakupy czy gdziekolwiek. Mogą to być kampanie społeczne, albo zachęcające do zakupów online..”

„…jestem na tak. Takie kampanie to odskocznia, zmiana tematu, „oddech” od wszechobecnego tematu wirusa.”

„…promowanie małych firm od których można zamawiać online,promowanie zajęć/sprzętów które umilają pobyt w domu, promowanie książek, audiobooków, platform filmowych.

Iinfluencerzy powinni brać udział w akcjach społecznych i środowiskowych,  gdyż mogą zareklamować coś bardzo ważnego (…) ludzie wzorują się na influencerach, a zwłaszcza Ci młodzi(…)

Źródło: badanie jakościowe The Street, przeprowadzone  online w dniach 29.03-3.04, w dyskusji wzięły udział 52 osoby