INNOWACJE
Tym razem spojrzenie na innowację z nieco innej strony. Wszystko czego używamy, co nas otacza zostało wcześniej zaprojektowane. Fast Company ogłosiła niedawno najlepsze przykłady innowacji w konkursie Innovation by Design. Na liście zwycięzców i wyróżnionych znajdziemy tech hub, który w obliczu pandemii szybko zmienił sposób działania i przestawił się na opracowywanie rozwiązań na aktualne wyzwania, aplikację, która dzięki VR umożliwia nam ćwiczenie w najpiękniejszych zakątkach świata, platformę do wizualizacji możliwych efektów projektowania przestrzeni publicznej, grafiki o protestach w Hong Kongu, i wiele wiele więcej…
Innovation by Design 2020: 30 zwycięzców, którzy zmieniają świat.
DIGITAL
Wiecie, że Instagram skończył 10 lat kilka dni temu? W tym czasie, z prostej aplikacji do wrzucania i lajkowania zdjęć zmienił się w wielką platformę, z której korzysta ponad miliard osób, i która ma ważną pozycję również w świecie biznesu. Instagram został kupiony przez Facebooka w 2012 roku za miliard dolarów, co wtedy wydawało się ogromną kwotą. W zeszłym roku przyniósł Facebookowi 20 miliardów dolarów przychodu reklamowego. Instagram to również miejsce gdzie mniejsze firmy mają szansę się rozwinąć – magazyn Campaign zebrał kilka przykładów brytyjskich przedsiębiorców, którzy w znacznym stopniu wykorzystują Instagram do komunikacji z konsumentami i budowania z nimi relacji. Zobaczcie jakimi inspiracjami dzielą się cukiernia z pączkami, sklep z kaktusami, trener fitness, marka modowa oraz marka odzieży cielistej.
Instagram ma 10 lat. Brytyjczycy, którzy zbudowali biznes w tym kanale.
Większość par poznaje się online, pojawienie się Tindera w 2012 przyspieszyło tę randkową transformację. W 2017 prawie 40% heteroseksualnych par poznało się w internecie, dla par tej samej płci ten udział jest jeszcze wyższy. Tindera znają zapewne wszyscy (chociaż nie wszyscy pewnie używają) – po kilku latach obecności na rynku aplikacja chciała nieco odświeżyć doświadczenie dla swoich użytkowników. „Zwykłe” przerzucanie zdjęć zmienili w interaktywne doświadczenie, w którym każdy ruch użytkownika był dodawany do jej/jego profilu by na koniec, na podstawie zebranych w ten sposób danych, pokazać najlepiej dopasowanych potencjalnych partnerów.
Aktywacja wystartowała w Stanach Zjednoczonych w 2019, w połowie września 2020 została udostępniona globalnie.
Zespół zajmujący się insightami w Google przyjrzał się nieco dokładniej frazom związanym z zachowaniami konsumenckimi wpisywanymi do przeglądarki w ostatnich miesiącach. Zauważyli cztery wyróżniające się wątki – konsumenci napędzają innowację w biznesie oczekując większej cyfryzacji nowych obszarów, przekładają zwyczaje zakupowe między kategoriami i oczekują na przykład dostaw do domu wszystkiego co można kupić (również bardzo niszowych produktów), szukają więcej aktualnych i lokalnych informacji o sklepach i punktach usługowych, oraz szukają więcej informacji o nowych dla nich kategoriach.
Search insights from Google Trends: 4 zmiany zachowań, które zmieniły retail
Google (GOOG) chce, aby YouTube stał się miejscem zakupów – Bloomberg.
YouTube chce być konkurencją dla Amazona i Alibaby. Największy na świecie serwis video zaczął ostatnio prosić wybranych twórców o używanie oprogramowania YouTube do oznaczania produktów, które pokazują w swoich treściach. Dane z tych treści będą podłączone do analityki i produktów sprzedażowych Google’a.
Kilka wskazówek dotyczących możliwości wykorzystania przez marki pól PPA (People Also Ask) w wyszkukiwarkach.
Pola PPA pokazują się w prawie połowie wyszukiwań. Sprawdźcie jak działają i jak je wykorzystać w działaniach SEO.
Armia USA testuje gogle z rozszerzoną rzeczywistością dla psów – BBC News
Okazuje się, że technologia AR może być wykorzystywana nie tylko przez ludzi, ale również przez psy. Tak dokładniej to przez ludzi to kontrolowania i kierowania psami w momentach i miejscach kiedy nie można być blisko nich. Amerykańska armia testuje psie gogle by móc korzystać z czworonogów na polu bitwy lub w innych trudnych sytuacjach.