Marketing i Komunikacja

Transmisje na żywo. Kiedyś ciekawostka, obecnie konieczność, a w przyszłości – stały i ważny sposób na kontakt twórców i ich widowni

Transmisje live, prowadzone w mediach społecznościowych, biją rekordy popularności. Zaczęto je wykorzystywać na wcześniej niespotykaną skalę – dotyczy to zarówno twórców i tematyki, jak również liczby odbiorców i odtworzeń. Aktorzy czytają bajki dla dzieci, artyści organizują koncerty, a politycy informują o aktualnej sytuacji w związku z pandemią. Tylko w ciągu jednego tygodnia marca, ruch dla Instagram Live i Facebook Live podwoił się.* Konferencje Ministra Zdrowia czy Premiera oglądane są przez kilkanaście tysięcy osób, co jeszcze do niedawna byłoby absolutnym ewenementem.

Transmisje powoli rozwijały się od 2015 roku i dopiero teraz przeżywają swoje 5 minut. Do tej pory kojarzyły się z bardziej profesjonalnymi produkcjami, zarezerwowanymi dla marek dysponujących większymi budżetami. Wielu twórców, do tej pory obawiających się transmisji na żywo, teraz chętnie korzysta z tej opcji, nie przejmując się już nieprofesjonalną jakością produkcji. Im bardziej autentycznie materiały, tym lepiej – liczy się twórca i jego treść.

Dodatkowo. wszystko wskazuje na to, że popularność transmisji live szybko nie przeminie. I choć moment na wejście w ten sposób komunikacji z konsumentami wydaje się teraz idealny, to najpierw należy poważnie zastanowić się nad treściami, które chcemy przekazać. Trzeba pamiętać o tym, że powoli wchodzimy do „nowej normalności”, należy więc uwzględnić chociażby to, że komunikat #zostańwdomu traci na relewantności. Warto pamiętać o tym, że duża część ludzi zacznie niebawem wracać do pracy, zmieni się więc po raz kolejny ich sposób konsumpcji mediów. W końcu, trzeba pamiętać, że transmisje na żywo budują nawyk, ważne jest więc to, by nie były to jednorazowe „strzały”, a cyklicznie powtarzane wydarzenia.

Oto kilka inspiracji, również z naszego podwórka:

Netflix we współpracy z Instagramem wystartował z serią live’ów z udziałem aktorów, którzy odpowiadają na pytania użytkowników dot. pandemii. Akcja ma podkreślić znaczenie zdrowia psychicznego podczas izolacji.

Również Saatchi & Saatchi wraz Fundacją Rak’n’Roll i donGuralesko wykorzystali potencjał transmisji live i zorganizowali koncert, podczas którego raper zebrał kilkanaście tysięcy złotych dla podopiecznych Fundacji.

Źródło: https://about.fb.com/news/2020/03/keeping-our-apps-stable-during-covid-19/