Prezentujemy kolejne przykłady ciekawych kampanii, które powstały z udziałem agencji należących do Publicis Groupe z różnych zakątków świata. W tym wydaniu przedstawiamy inspirujące spoty i historie, które w błyskotliwy sposób pobudzają kreatywność.
Procter & Gamble, Munni (Leo Burnett Indie)
Spot Procter & Gamble chwyta za serce, opowiadając historię sióstr, które realizują swoje marzenie o uczęszczaniu do szkoły i zdobywaniu wykształcenia. Oparta na faktach historia przedstawia równoległe światy, które istnieją w Indiach. Jeden świat, w którym chwilowy brak połączenia internetowego jest powodem do niepokoju, ponieważ zakłóca zdalne lekcje oraz drugi, w którym dzieci wciąż nie mają dostępu do podstawowej edukacji.
Lexus, Projekt Opowiedz mi (Team One)
Lift Every Voice to opowieść pokoleniowa o grupie 50 czarnoskórych seniorów, artystów, liderów biznesu i celebrytów, a także zwykłych ludzi. Historie bohaterów opowiedziane są na różny sposób, za pomocą słów, fotografii czy filmów. Zbiór tych opowieści ma stać się pomostem łączącym ludzi młodych ze starszymi, od których mogą czerpać życiową mądrość. Projekt buduje nadzieję i optymistycznie nastawia na to, co może przynieść przyszłość.
Renault, Kangoo and Proud of it (Publicis Conseil Paryż)
Nowa kampania Renault stawia na emocje i skierowana jest do ludzi, którzy chcą żyć pełnią życia i odkrywać nowe miejsca, nie marnując czasu na kanapie. Spot kończy się hasłem „Nowe Renault Kangoo i jestem z niego dumny”. Jest to sposób na porównanie dumy z jazdy samochodem, z byciem dumnym z nowego stylu życia, który świadomie wybieramy.
BBC First, Przysmaki dla wszystkich stworzeń dużych i małych (Publicis Groupe Belgia i Holandia)
Kampania nostalgicznie odwołuje się do „All Creatures Great and Small”, serialu osadzonego w latach 30-tych, który opowiadał o ludziach i zwierzętach i nie wymagał specjalnych efektów, aby cieszyć się popularnością. Z inicjatywy BBS First pamięć o serialu została ożywiona, dzięki smakołykom nawiązującym do produkcji, które zostały dostarczone do domów zwierzaków i ich właścicieli. Na produktach znajdowały się QR kody, które umożliwiały oglądanie filmików.
Spirit Airlines, Mobile First (Publicis Sapient, Boston)
Marka Spirit Airlines stworzyła aplikację, która dzięki swojej intuicyjności, ułatwia i przyśpiesza formalności związane z podróżowaniem. Oprócz oryginalnej funkcji odprawy, klienci mogą teraz dodać oraz zapłacić za bagaż, zarezerwować konkretne miejsce czy skorzystać z dodatkowych opcji, jak na przykład priorytetowe wejście na pokład. Spirit Arlines w przyszłości planuje również wprowadzić ulepszenia, które umożliwią klientom obsługę niemal każdego aspektu podróży za pomocą aplikacji. Przyszłe aktualizacje mają obejmować również mapy lotnisk w oparciu o lokalizację. Więcej na ten temat tutaj
Jollibee, Wiadomość z przyszłości (BBH Singapur)
Zastanawialiście się, jak opisalibyśmy pandemię w przyszłości, gdy będziemy spoglądać wstecz i wspominać obecne czasy? Jaką wersję historii opowiedzielibyśmy swoim wnukom? Niezwykle inspirująca kampania marki Jollibee przenosi nas do 2060 roku i opowiada o pandemicznych czasach oczami dziadka, który mówi swojej wnuczce, co tak naprawdę liczy się w życiu.