Accenture opublikowało raport z badań ilościowych, w którym identyfikuje 5 typów postaw wywołanych przez pandemię. Warto je poznać – wpływają bowiem na modyfikację zachowań konsumenckich na najróżniejszych polach.

21%
Najstarszy segment (55+), najbardziej przerażony pandemią, bojący się o swoje zdrowie i przyszłość, nastawiony na minimalizację ryzyka. Najbardziej zmienia zachowania konsumenckie
i nie ogląda newsów.

22%
Najmłodszy segment (18-24), niezbyt przejęty pandemią, bardziej zaś – sfrustrowany przesadnymi reakcjami na nią ludzi
i rządów. Zamyka się w swoim świecie.

39%
Największy segment, podchodzący do sprawy racjonalnie i bez nerwów – dba o higienę i dystans społeczny i czeka co będzie dalej. 4/5 śledzi newsy na bieżąco.

8%
Segment osób aktywnych w mediach społecznościowych, wspierających, nawołujących do trzymania ograniczeń. Pomaga innym – prawie 2/3 robi im zakupy.

11%
Starszy segment (40-55), sfrustrowany przesadną reakcją władz. Nie przejmuje się epidemią
i stara się żyć tak, jak przed nią. Najmniej zestresowany, najmniej zmienia zachowania konsumenckie.
Źródło: https://www.accenture.com/ie-en/about/company/coronavirus-business-economic-impact