Inspiracje

Patrzymy optymistycznie w przyszłość – kampanie agencji należących do Publicis Groupe na całym świecie

W tym wydaniu dzielimy się pozytywnymi i inspirującymi kampaniami, które powstały z udziałem agencji należących do Publicis Groupe. Nowy spot McDonald’s pokazuje, w jaki sposób śmiech zbliża do siebie ludzi, Heineken świętuje zrealizowane szczepienia osób starszych, którzy są gotowi, by ruszyć na parkiet, a wzruszająca historia dr Bhosale daje nadzieję, że marzenia się spełniają.

McDonald’s, Śmiech (Leo Burnett Londyn)

McDonalds’s stawia na prosty format, rezygnując ze słów na rzecz śmiechu, który łączy ludzi. Celem kampanii jest pokazanie, że zaproszenie do McDonald’s jest nie tylko zaproszeniem do delektowania się jedzeniem, ale także pomaga w pozbyciu się życiowej presji i pozwala po prostu cieszyć się towarzystwem przyjaciół i bliskich.

Heineken, Noc jest wciąż młoda (Publicis Włochy)

Heineken w pomysłowy sposób zachęca do szczepień, przedstawiając w pełnym radości spocie seniorów, którzy jako pierwsi mogą powrócić do dawnego życia. Rozbawieni seniorzy, którzy otrzymali już szczepionkę mają przypomnieć tym, którzy się wahają, o długo wyczekiwanych spotkaniach towarzyskich, za którymi tak tęskniliśmy w czasie lockdownu. Zmiana podejścia marki związana jest ze zbliżającym się punktem zwrotnym pandemii. Wcześniej Heineken w kampaniach koncentrował się na promowaniu bezpiecznych zachowań społecznych, a teraz nawiązuje do przyszłych, szczęśliwych i pełnych dobrej zabawy czasów post-pandemicznych.

Cathay, Życie na wyższym poziomie (Publicis Groupe Hongkong)

Kampania przedstawia ewolucję marki Cathay z linii lotniczej w markę podróżniczą klasy premium. Profity płynące z tej transformacji wizualizuje spot, w którym główna bohaterka przenosi się do magicznego świata i unosi się w powietrzu wypełnionym elementami nawiązującymi do marki Cathay tj. apetyczne warzywa, kolorowe ubrania, piłki czy fotele hotelowe.

Ancestry, Wujek Jack / ciotka Mary (Saatchi & Saatchi Sydney)

Dla wielu osób wiedza na temat drzewa genealogicznego ich rodziny ogranicza się do tego, co usłyszeli od najbliższych i dodatkowo nie jest zbyt precyzyjna. Ta kampania pokazuje, jak wiele informacji jest dostępnych na platformie Ancestry i jak, z niewielką pomocą, można je poskładać w całość, aby zobaczyć pełny obraz historii swojego rodu.

Procter & Gamble/Vicks, Care Lives On (Publicis Singapur)

Niezwykle poruszająca i inspirująca historia zmarłego doktora Bhosale, który poświęcił swoje zdrowie, ratując życie chorym dzieciom podczas pandemii, a jednym z jego niespełnionych marzeń była budowa szpitala pediatrycznego. Teraz Vicks postanowił zaangażować się w budowę placówki dla dzieci, aby pomóc zrealizować marzenie doktora.

Carrefour, Zdrowa Mapa (Publicis Conseil)

Carrefour promuje zdrowe nawyki spożywcze za pośrednictwem popularnej gry Fortnite, do której wprowadza Zdrową Mapę – pierwszą kreatywną mapę, która pozwala graczom odzyskać życie tylko dzięki właściwemu odżywianiu. Tam, gdzie wcześniej gracze wykorzystywali magiczne eliksiry, aby odzyskać punkty zdrowia, teraz można je zdobyć, zbierając zdrowe produkty tj. owoce, warzywa czy ryby. Mapa przenosi nas do „Carrefoura of Tomorrow”, bardziej ekologicznego i odpowiedzialnego supermarketu z elektrycznymi stacjami ładowania, ciężarówkami napędzanymi biometanem, strefą odpowiedzialnego rybołówstwa, polami z organicznymi owocami i warzywami oraz gospodarstwem rolnym, nastawionym na dobrostan zwierząt.