Marketing i Komunikacja

Oglądalność TV. „Wspomnień czar”, czyli co zostało z rekordowej oglądalności telewizji z marca i kwietnia?

Średni czas spędzony przed telewizorem (ATV) w tym roku wynosi 208 minut, co oznacza, że jest wyższy niż za analogiczny okres roku ubiegłego o 8 minut (+4%). Co ważne, choć widać, że tygodnie po odmrożeniu gospodarki cechują się dużym spadkiem wskaźnika, jest on, poza jednym tygodniem, na poziomie nadal wyższym niż ubiegłoroczny.

Dzienny zasięg TV w tym roku wynosi 56,2%, co oznacza spadek o 2% w porównaniu do roku ubiegłego. Widać wyraźnie, że okres lockdown’u przyciągnął przed ekrany nieco „nowej” dziennej widowni, a następnie „zatrzymał” jej dalszy odpływ, osłabiając widoczne od lat trendy. Sukcesem można jednak określić to, że udało się go spowolnić.

Źródło: AGB NMR