Marketing i Komunikacja

Kobiety a pandemia. Marketing dostrzega ciche bohaterki ostatnich tygodni, czyli kobiety, a szczególnie, pracujące matki

Praca zdalna wywołana pandemią koronawirusa zintensyfikowała wysiłek, jaki rodzice muszą podejmować łącząc obowiązki domowe ze służbowymi.
Szczególnie dotknęło to kobiety. 49% z nich, przy 35% mężczyzn, musi godzić wspomniane role. Aż połowa matek deklaruje poważne trudności z jednoczesną pracą i opieką nad dziećmi, która znalazła się na trzecim miejscu w klasyfikacji najbardziej problematycznych czynności – za utrzymaniem porządku w domu i robieniem zakupów. Obraz wyzwania, z jakim muszą zmagać się w trudnym okresie, potęguje fakt, że co trzecia matka nie może liczyć na pomoc ze strony dziadków czy partnera.
Mimo wszystko, aż 70% z nich potrafi dzięki samodyscyplinie osiągać pożądaną efektywność podczas wykonywanych zadań w pracy, ale 40% i tak odczuwa stres z uwagi na mogące nastąpić pogorszenie warunków finansowych, a nawet zwolnienie.

Powyższy problem dostrzegła marka Douglas. Trwająca w Polsce od 21 do 28 maja kampania Dzień Matki 2020: Mamy – Bohaterki ma na celu podkreślenie ich poświęcenia i podziękowania za codzienny wysiłek. Wyemitowany spot pokazuje zaangażowanie zawodowe w trudnym okresie, jednocześnie nawiązując do niezastąpionej roli w domu. Bycie kochaną, docenioną, ale też zrelaksowaną jest dla nich teraz szczególnie ważne, co potwierdza badanie Human Insight Trends.

Shoppers Stop, indyjska sieć domów towarowych, również zawarła w swojej komunikacji uznanie dla heroizmu matek. Kampania oznaczona #LockdownQueens odnosi się do codziennych lekcji wytrwałości i odwagi pozwalających przetrwać dzieciom okres kwarantanny. Marka zachęca do dzielenia się w komentarzach doświadczeniem nabytym od mam.
Efekty pandemii przeniknęły społeczeństwo i uderzyły w osoby pełniące różne role społeczne. Odpowiedź na trud, z jakim matki muszą się obecnie zmagać, to nie tylko przejaw docenienia ich poświęcenia. Kiedy uwaga skupia się przede wszystkim na służbach medycznych i przedsiębiorcach, powinna być odbierana również jako konieczność wsparcia mniej oczywistych grup poszkodowanych przez kryzys.

Źródła: https://media.bik.pl/informacje-prasowe/516055/prace-i-opieke-nad-dziecmi-laczy-w-pandemii-polowa-mam-nie-jest-latwo 

Badanie Human Insight Trends, Celebrating Mother’s Day during the pandemic