Potrafią dopasować się do zmieniających warunków i odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Warto uważnie patrzeć na ich komunikację i zastanowić się jak można to przełożyć na działania komunikacyjne marek. Ludzie widzą, doceniają i aktywnie reagują na zmiany ich narracji*:
„… starają się dodawać więcej treści (…). Doceniam te działania, dzięki temu mniej się nudzę i wiem, że inni ludzie przeżywają to co ja. Zachęca mnie to np. do ćwiczeń w domu, do gotowania, do czytania.”; „…chciałabym obejrzeć cos w innej tematyce niż koronawirus, cos lekkiego, zabawnego.”; „Jest to dla mnie teraz główne źródło rzetelnej informacji. (…) obecnie korzystam (m.in.): Nauka. To lubię…”
Razem wygramy
Mówią #zostanwdomu, wspierają lokalne biznesy, angażują się w aktywności CSR.
- miejsce na delikatny branding, rozważ promocję swoich działań CSR.
Dbanie o siebie
Beauty & fit influencerki nie pozwolą Ci siedzieć w piżamie 24h na dobę.
- Działaj teraz, zdobądź lojalność (kategorie: uroda, zdrowie, fitness).
Co robić w domu z…
Dzieci, praca zdalna vs. nuda. Influencerzy radzą jak efektywnie zarządzić czasem.
- Edukuj, inspiruj – odbiorcy to docenią (kategorie: parenting, gry, zabawki, DYI).
Pomoc w gotowaniu
Mamy zapasy mąki, makaronu i ryżu. Zapomnieliśmy, że nie umiemy gotować…
- Buduj nawyki, odkrywaj kuchenne talenty (kategorie: FMCG/ sklepy spoż.).
Ucieczka od świata
Gdy świat walczy z wirusem, oglądanie memów i tik-toków pozwala nam przetrwać
- Dawaj chwile radości, przenieś event na online (kategorie: FMCG, rozrywka).
Szukanie prawdy
Lekarze, pielęgniarki, dziennikarze, naukowcy – nowi influencerzy z frontu walki z wirusem.
- Działaj, jeśli masz duża wiarygodność i potrafisz edukować.
Źródło: wybór wypowiedzi, badanie jakościowe The Street, przeprowadzone online w dniach 29.03-3.04. W dyskusji wzięły udział 52 osoby.