Konsument

Domowa kwarantanna sprzyja nudzie a sposobem na jej „zabicie” stają się internetowe challenges

Większość świata przystąpiła do walki z rozprzestrzenianiem się COVID-19 przez lockdown całych państw i domową kwarantannę. W efekcie miliony ludzi, aby zabić nudę oraz rozbudzić poczucie wspólnoty, zwracają się w stronę social mediów, gdzie zauważalny jest wysyp „internetowych wyzwań” – challenges, które zalewają Instagrama, Facebooka, Twittera, czy TikToka.

Wystarczy wspomnieć kilka popularnych w ostatnim czasie, jak wrzucanie zdjęć z dzieciństwa, czy łamigłówki obrazkowe.

Na tej fali WHO postanowiło wykorzystać ten trend w szczytnej sprawie i zainicjowało 13 marca akcję #SafeHands challenge, która miała na celu instruowanie i zachęcanie do prawidłowego mycia rąk w obliczu pandemii covid-19. Udział wzięło wielu celebrytów, jak i zwykłych ludzi (klik) (klik) (klik)

Do zabawy dołączają się gwiazdy muzyki, celebryci, influencerzy oraz sportowcy, którzy w aktualnej sytuacji mają więcej wolnego czasu. Pojawiają się tak absurdalne „wyzwania”, jak #PillowChallenge (ubranie się w poduszkę), czy #ToiletPaperChallenge (żonglerka tak pożądanym produktem w obecnych czasach zainicjowana przez gwiazdy FC Barcelona (klik) ) połączone z zachęceniem do #Zostańwdomu /#StayatHome.
Na polskim podwórku wyzwanie rzuca Julia Wieniawa, która zachęca do podnoszenia nogi jak najwyżej. #WieniawaChallenge przyjęły m.in. Agata Młynarska i Kasia Zielińska (klik)

Marki również postanowiły wykorzystać ten sposób dotarcia do konsumentów zachęcając do wspólnej zabawy i oczywiście przestrzegania powszechnej kwarantanny.
RedBull, wraz z Gregorem Schlierenzauerem, zainicjował Can Challenge 3.0 polegający na skokach wzwyż przez poprzeczkę ustawioną na puszkach… RedBulla. Wyzwanie przyjął m. in. Adam Małysz (klik)
Decathlon ze swoją akcją #CwiczeWDomu zachęca do treningów w czterech ścianach podczas kwarantanny i nominuje do wzięcia w swojej zabawie konkurencyjne marki Go Sport, 4F i sportowców. (klik)

Żródło:InfluTool