INNOWACJE
Aranżacja wnętrza może być niezłym wyzwaniem. Jeżeli nie mamy do pomocy projektanta, jeżeli chcemy zrobić coś co będzie bardziej „nasze” niż standardowe i przeciętne, mamy całą masę decyzji do podjęcia. Jedną z nich może być kolor wnętrz. Nawet białe ściany mogą być wyzwaniem (jest tyle odcieni bieli) a co dopiero kolorowe? BEHR, amerykański producent farb, zaproponował wybór odpowiedniego koloru na podstawie… piosenek. Do wyszukiwarki można wpisać swoją ulubioną piosenkę i pokaże nam się odpowiadający jej kolor z palety firmy. BEHR współpracuje przy tym projekcie ze Spotify, ale nie trzeba podłączać swojego konta, żeby skorzystać z inspiracji. Twarzą aktywności jest Katy Perry. Całkiem przyjemny projekt i przyjemna zabawa. W sumie to dlaczego nasza ulubiona muzyka nie mogłaby być inspiracją dla kolorów wnętrza naszego mieszkania lub domu? 🙂 KLIK
DIGITAL
Coraz więcej się mówi o dużych zmianach jakie zachodzą w mediach społecznościowych. Nie chodzi o nowe funkcjonalności wprowadzane przez Facebooka, YouTube, Twittera czy inne serwisy, ale o ogólnej zmianie podejścia ludzi do tych platform. Jeżeli popatrzymy na wyniki kwartalne Facebooka to widzimy wzrosty liczby użytkowników z kwartału na kwartał. Jeżeli jednak spojrzymy gdzie te wzrosty są generowane to widać, że od kilku kwartałów nie zwiększa się liczba użytkowników w Europie i Ameryce Północnej. Dlaczego tak się dzieje? Bo, szczególnie młodzi ludzie, mają dosyć kłótni, mowy nienawiści, fake news, toksycznych treści a także niezrozumiałego zbierania i wykorzystywania danych. Autorka artykułu w Harvard Business Review przywołuje 3 obszary, w których społeczności obecnie się rozwijają: private messaging, micro-communities, and shared experiences. Warto zacząć rozumieć te zmiany by zauważać też aktywności, które się z ramach nich pojawiają. KLIK
Jedną z platform, której liczba użytkowników rośnie i której znaczenie również się rozwija jest Discord. Początkowo kojarzona i używana głównie przez graczy, od jakiegoś czasu mocno angażuje osoby zainteresowanie masą innych tematów. Daje użytkownikom możliwość komunikowania się z ludźmi o podobnych hobby czy pasjach, słuchających tych samych audycji w radio, oglądających tych samych seriali czy filmów, mających tę samą rasę psa. Tematów jest mnóstwo. Discord jest jednak w naszym świecie reklamowym raczej na razie mało wykorzystywany więc i wiedza o tym jak zarządzać obecnością tam jest raczej niewielka. Serwis przygotował obszerną bazę wiedzy o tym jak tworzyć i moderować społeczności. Treści napisane są w bardzo przystępny sposób. Ci z nas, którzy chcą być na bieżąco z nowymi społecznościami i chcą rekomendować je i tworzyć dla swoich marek powinni do nich zajrzeć. KLIK
Kolejną platformą, która rozszerza swój obszar działania jest Twitch. Początkowo również kojarzony głównie z grami i graczami, teraz wchodzi w świat muzyki. Warner Music właśnie podpisał z nimi umowę, która umożliwi artystom wytwórni na tworzenie swoich kanałów, organizowanie eventów i budowanie innych angażujących doświadczeń dla użytkowników. Będzie też dla wytwórni nowym źródłem revenue, którego zróżnicowanie jest całkiem ciekawe. KLIK
I zostawmy na razie świat społeczności, przenieśmy się do świata ecommerce. Dwa obszerne raporty od eMarketera – o stanie globalnej sprzedaży online KLIK (wydatki, regiony rosnące najszybciej, użytkownicy) oraz o obszarach doświadczenia klienta KLIK, o które sprzedawcy muszą zadbać by rozwijać swój biznes (zbieranie danych, personalizacja, wirtualne przymierzanie, zwroty, ułatwienia przy płatnościach). Jak zawsze sporo danych i informacji do inspiracji.