Inspiracje

Digital i innowacje

INNOWACJE

Google wprawdzie niedawno ogłosił opóźnienie blokowania 3rd party cookies do 2023, ale wiele podmiotów działających na rynku cyfrowym już zaczęło przygotowywać się do nowych warunków. Jak zbierać i analizować samodzielnie zbierane dane? Jak przekonać ludzi do tego, żeby takimi danymi się z nami dzielili? LifeStyles, australijska marka prezerwatyw, znalazła na to całkiem niecodzienny sposób. Stworzyli projekt Publicly Traded & STI Index, które analizowały poszukiwanie (Google Trends) informacji o chorobach przenoszonych drogą płciową (sexually transmitted infections) i do jego poziomu dopasowywali ceny prezerwatyw. Im większe zainteresowanie informacjami o STI tym niższa cena produktów. Konsumenci mogli poziom indeksu obserwować na bieżąco albo mogli zostawić swoje dane, ustawić interesujący ich poziom cenowy i czekać na powiadomienie.

LifeStyles połączyli wykorzystanie aktualnych danych z wyszukiwarki ze zbieraniem danych od konsumentów i dodatkowo jeszcze z ecommerce.

LifeStyles / Publicly Traded Case Study

ŚWIAT DIGITAL

Instagram chce silniej zawalczyć o młodych użytkowników, którzy swoją sympatię i czas lokują raczej w TikToku. Uruchomiona jakiś czas temu usługa Reels raczej nie zyskała wielkiego grona fanów, na których liczono. Adam Mosseri, szef Instagrama, ogłosił niedawno, że nadchodzą zmiany. Platforma chce w większym stopniu skupić się na video, twórcach, ecommerce i messaging. KLIK

Adam Mosseri 
@mosseri

Trochę nawiązując i do zapowiedzi Adama Mosseri – Instagram testuje nowe rozwiązania w Stories i możliwości powiązania ich z NFTs (więcej informacji o Non-fungible tokens w jednym z poprzednich wpisów). KLIK

Nasze skrzynki odbiorcze, podobnie jak wiele innych kanałów komunikacji, bywają przeładowane informacjami. Mimo wszystko email może być przydatnym sposobem budowania relacji i doświadczeń. Jest to kanał, który pozwala na sporą elastyczność, personalizację i przede wszystkim jest w naszym władaniu, samodzielnie możemy nim zarządzać. Poniżej opisany przykład jak Marriott wykorzystał emaile do komunikacji ze swoimi konsumentami podczas pandemii czyli w czasie kiedy korzystanie z usług turystycznych było bardzo utrudnione. Z mojego własnego doświadczenia, byłam pod dużym wrażeniem komunikatów od jednej z europejskich linii lotniczych. Z maili podpisywanych przez jej prezesa dowiadywałam się jak linia lotnicza dba o swoich pracowników, jak szykuje się na moment otwarcia by w bezpieczny dla wszystkich sposób znów mogła realizować usługi. Zdecydowanie podbudowała moje zaufanie do nich. KLIK

Twitch skończył 10 lat. Z tej okazji USA Today przygotował podsumowanie tego jak serwis się rozwijał przez ten czas oraz pokazuje twórców z różnych kategorii, którzy wykorzystują platformę do nawiązywania relacji ze swoimi widzami. Są nie tylko gamerzy, ale również piłkarz NFL, drag queen, muzyczka, komik i WowGrandma78. KLIK

Pinterest zmienia politykę reklamową w ramach próby ograniczenia niekorzystnego wpływu jaki treści interentowe mogą mieć na stan emocjonalny użytkowników i zaburzenia postrzegania ciała. Zakazana będzie komunikacja (słowna i obrazkowa) w jakikolwiek sposób nawiązująca do utraty wagi. KLIK