INNOWACJE
Panowanie nad czasem spędzanym przed ekranami jest sporym wyzwaniem dla dorosłych i jeszcze większym dla dzieci. W ostatnich miesiącach wszystko jest inaczej niż było do tej pory i niż być powinno, ale rodzice nadal starają się mieć pod kontrolą ilość czasu jaką dzieci spędzają korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów (poza nauką oczywiście). Negocjacje godzin i minut, które można poświęcić na granie czy korzystanie z mediów społecznościowych często są bardzo zażarte (po obu stronach). Nowozelandzki telekom, Spark, postanowił wesprzeć rodziców w tej (często) nierównej potyczce. Stworzyli inteligentną piłkę, która liczy czas jaki dzieci spędzają bawiąc się nią i uprawiając sport, a potem umożliwia wymianę tego czasu na minuty przed ekranem smartfona. Całkiem sprytne podejście do niełatwego wyzwania.
ŚWIAT DIGITAL
2021 Outlook | Activate
W tym roku coroczna konferencja WSJ Tech Live nie odbyła się z oczywistych względów, ale mimo to mamy kolejną edycję raportu Activate Tech & Media Outlook. Na prawie 150 slajdach znajdziecie informacje o tym co się dzieje (lub za chwilę będzie się działo) w grach video, świecie AR/VR, video (nie tylko udziały poszczególnych platform VOD, ale również innowacje, rozwiązania do wspólnego oglądania treści), eCommerce, eSporcie sportowych technologiach i zakładach. Jest też ciekawa część o super użytkownikach i wyzwaniach z jakimi mierzy się branża reklamowa. Warto zarezerwować trochę czasu na zapoznanie się z raportem.
WhatsApp wprowadził opcję wiadomości, które znikają po 7 dniach – TechCrunch
Facebook wprowadza znikające treści w kolejnym ze swoich produktów. Tym razem użytkownicy WhatsAppa będą mieli możliwość ustawienia reguły, która sprawi, że po 7 dniach od wysłania wiadomość zniknie z aplikacji.
Twitch jako wschodząca platforma dla marek kosmetycznych – Digiday
Myśleliście o Twitchu jako o platformie, na której można promować produkty kategorii beauty? Okazuje się, że może to być dobre i jeszcze niezatłoczone miejsce. Jedna z influencerek beauty promowała produkty swojej marki w czasie grania w „League of Legends”.
„To wydarzenie pozytywnie wpłynęło na sprzedaż: produkt Daydream Cushion w dniu pojawienia się na rynku sprzedał się o 278% lepiej w porównaniu do poprzednich premier. 17% przychodu Em Cosmetics i 45% ruchu na stronie tego dnia zostało wygenerowanych przez 3,5 godzinny livestream. Promowany produkt stanowił 46% wszystkich zakupów zrobionych podczas wydarzenia.
BBH_Labs – 10 lekcji o social media od JOE BIDENA
I na koniec, kilka podpowiedzi od Jamesa McComba, kreatywnego z agencji BBH London, dotyczących kampanii Joe Bidena w social mediach – jakie inspiracje możemy z niej wyciągnąć i jak wykorzystać je do komunikacji naszych marek.