Sytuacja pandemii pokazała, jak ważne jest wspieranie siebie nawzajem. Wsparciem zostali objęci nie tylko pracownicy szpitali, funkcjonariusze czy ratownicy medyczni, którzy otrzymywali od restauracji ciepłe posiłki, kawę i napoje, ale i kombatanci, seniorzy, czy rodziny, które dotknął kryzys ubóstwa. Możemy zaobserwować także działania firm, które zdecydowały się objąć wsparciem swoich partnerów biznesowych – w tym przypadku kanał HoReCa.
Heinz inicjuje akcję „Porcja antykryzysowa dla gastro”
W ramach inicjatywy, właściciele punktów gastronomicznych mogą nieodpłatnie zamówić produkty marki Heinz do 20kg (Heinz pokrywa także koszty dostawy produktów). Akcja ruszyła 19 maja i trwa do wyczerpania zapasów (które określono na 50 tysięcy sztuk produktów marki).
Pinta na ratunek pubom
Browar Pinta nawarzył piwa w dobrej wierze, bowiem do sprzedaży firma wprowadziła piwo „Golden April”, z którego dochód zostanie przekazany pubom zamkniętym z powodu rządowych restrykcji. Pomoc ma trafić do 120 pubów działających na terenie Polski, które biorą udział w akcji „Pinta miesiąca”.
Coca-Cola wspiera branżę restauracyjną
Coca-Cola w Polsce, która na co dzień ściśle współpracuje z branżą HoReCa, swoim wsparciem objęła także lokale gastronomiczne. Działania pomocowe firmy na rzecz restauracji na ten moment szacuje się na kwotę 5 milionów złotych. Coca-Cola jednak zapowiada, że to nie jest ostatnie słowo w tym temacie.
Tarcza dla gastronomii od Piwa Piaseczyńskiego
18 maja to data, na którą na pewno wielu właścicieli gastronomii czekało. Tego dnia wszedł w życie kolejny etap odmrażania gospodarki i restauracje mogły otworzyć się na nowo. Piwo Piaseczyńskie wyszło z inicjatywą dla właścicieli i w ramach akcji #WspieramGastro oferują restauracjom, barom i kawiarniom darmowe piwo na start.