Marketing i Komunikacja

UGC w TV. Każdy balkon ma swoją historię, zaś każdy z nas może stać się pełnoprawnym twórcą treści emitowanych w TV

Przez ostatnie dni i tygodnie oglądaliśmy w mediach społecznościowych ludzi z całego świata dzielących się zabawnymi historiami z własnych domów.Od teraz można je takżeobejrzeć i w telewizji.

„Balcony Stories” to produkcja, która powstała na zlecenie grupy mediowej ViacomCBS oraz we współpracy z Fremantle. W ramach niej wykorzystywane są krótkie formy wideo nagrywane bezpośrednio przez użytkowników mediów online. Materiały, po umieszczeniu na stronie balconystories.tv, twórca ma szanse obejrzeć na kanałach ViacomCBS. W ten sposób „zwykły” widz treści telewizyjnych może stać się również ich twórcą. Jest to nowe podejście, jeżeli chodzi o tworzenie treści przez medium typowo offline’owe. Forma krótkiego amatorskiego wideo, która jest tak charakterystyczna dla mediów online, znajduje swoje miejsce w kanale, w którym dotychczas nie była prezentowana. Podczas zamknięcia w domach, kiedy przyswajanie treści telewizyjnych uległo zwiększeniu, taka próba oderwania widza od standardowej oferty telewizyjnej jest miłym i pozytywnym zaskoczeniem. Jest to też ciekawe rozwiązanie kwestii ograniczonych możliwości produkcji nowych programów w tradycyjnysposób.

Format „Balcony Stories” zadebiutował 22 kwietnia na kanałach ViacomCBS na całym świecie, m.in. na MTV, VH1, Comedy Central, Paramount Networks, BET i Spike ViacomCBS Networks International oraz na platformach cyfrowych w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji. W Polsce klipy można oglądać na MTV Polska, Comedy Central i VH1. „Balcony Stories” są emitowane od poniedziałku do piątku po cztery odcinki, a najlepsze treści z tygodnia będą wyświetlane w każdą sobotę, w specjalnej rozszerzonej edycji. Wybrane treści będą również wykorzystywane do emisji na całym świecie.