Nowymi Kolorami Roku ogłoszono duet Ultimate Grey + Illuminating Yellow. Pierwszy symbolizuje siłę, wytrwałość i racjonalizm. Drugi przywodzi na myśl witalność, energię i nadzieję na lepsze jutro. Występując razem, uzupełniają się wzajemnie i doskonale reprezentują nasze oczekiwania względem 2021 roku.
Już od dwudziestu lat z początkiem grudnia instytut kolorystyczny Pantone ogłasza przewodni kolor dla nadchodzącego roku. Prognoza na 2021 rok jest równocześnie podsumowaniem kiełkujących idei, a także ich katalizatorem.
Wybór poprzedzony jest dogłębną analizą trendów modowych, marketingowych, społecznych, a nawet politycznych. Publikacja budzi ogromne zainteresowanie grafików, projektantów, a także wielu marketerów, którzy w Kolorze Roku odnajdują inspirację i kierunek działań na kolejny rok.
Kolor roku Pantone to przede wszystkim prognoza trendów kolorystycznych dla konsumenta, co oznacza, że jest przeznaczona do produktów konsumenckich i projektów tworzonych z myślą o klientach. Niektóre marki odnawiają swój wygląd każdego roku zgodnie z nowym kolorem, lecz większość firm decyduje się jedynie na podążanie za reprezentowanymi przez niego trendami.
Rok 2019 upłynął pod znakiem koralowego różu, który był znakiem autentyczności w świecie, który przesiąknięty jest fikcją social mediów. Wybór ten miał również zwrócić uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska i walką ze zmianami klimatu – ginąca rafa koralowa jest jednym z najbardziej zauważalnych skutków tychże zmian. Potem przyszedł czas na głęboki, kojący odcień Classic Blue, który miał przeprowadzić nas przez 2020 rok przynosząc spokój i refleksję. Teraz nadszedł moment na gwałtowną zmianę.
– Połączenie spokoju Ultimate Gray z energią Illuminating Yellow wyraża ideę pozytywnego myślenia opartego o hart ducha. Praktycznego i twardego niczym skała, lecz równocześnie ciepłego i optymistycznego. Jest to kombinacja kolorów, która przywraca nam żywotność i nadzieję. Potrzebujemy tego uczucia, które nas ośmiela i podnosi na duchu; jest ono niezbędną częścią ludzkiego istnienia – tłumaczy Leatrice Eiseman, Dyrektor Zarządzająca Instytutu Kolorów Pantone.
Kolor Roku 2021 odzwierciedla również globalny zwrot w kierunku elektromobilności. Zbliżoną gamę barw możemy zobaczyć m.in. w nowej identyfikacji wizualnej Opla, czy na karoserii elektrycznego Volkswagena I.D. Buzz.
– Nowa era wymaga nowoczesnych marek, a nowoczesne marki wymagają przejrzystego wzornictwa. Przedstawiając nowe elementy marki, deklarujemy naszą wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość – wyjaśnia dyrektor ds. marki Opel, Patrick Fourniol.
Źródła:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/opel-nowe-logo-identyfikacja-wizualna-opinie-kto-autorem
https://label-magazine.com/dizajn/artykuly/kolor-roku-2020-wedlug-pantone