Pierwszy tego typu pomiar kampanii outdoorowych na polskim rynku stał się możliwy dzięki współpracy z partnerami technologicznymi Xeneco i Proxi.cloud. Klienci agencji mediowych Publicis Groupe (Spark Foundry, Starcom i Zenith), mogą już korzystać z wyników badania w swoich kampaniach.
Nowe narzędzie Publicis Groupe, pod nazwą Precision OOH, korzysta z danych geolokalizacyjnych od ponad 1,6 mln użytkowników aplikacji mobilnych partnerów, współpracujących z Proxi.cloud oraz rozwiązań Xeneco będącego właścicielem platformy Outdoor Media Integrator, wspierającej proces planowania i optymalizacji kampanii OOH. Precision OOH pozwala w czasie rzeczywistym mierzyć między innymi: liczbę kontaktów z reklamą i unikalny zasięg nośników reklamowych, daje dostęp do danych demograficznych osób, które miały kontakt z kampanią oraz umożliwia poznanie ich profili behawioralnych, opartych na informacjach o odwiedzanych przez nich lokalizacjach.
– Po wielu miesiącach prac i testów nowego narzędzia, możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się wspólnie z Xeneco i Proxi.cloud, stworzyć badanie, które sprawi, że rynek reklamy zewnętrznej w Polsce będzie badany w najnowocześniejszy obecnie sposób. Tego oczekiwali od nas klienci, którym zależy na precyzyjnym pomiarze każdego kanału komunikacji, ale myślę, że czekał na to cały rynek reklamy zewnętrznej i cieszę się, że to innowacyjne podejście będzie mogło w niedalekim czasie stać się nowym, doskonalszym standardem na polskim rynku badań mediów – mówi Iwona Jaśkiewicz – Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe.
Badanie Precision OOH polega na połączeniu danych geolokalizacyjnych dorosłych użytkowników aplikacji mobilnych z informacjami o lokalizacji wszystkich nośników reklamy zewnętrznej w Polsce. Dzięki wykorzystaniu dostępnych źródeł danych statystycznych pozwala także określić demografię, a także umożliwia zbieranie informacji o kierunkach przemieszczania się użytkowników w skali kraju i tego, w zasięgu jakich punktów sprzedaży się znajdują. Na tej podstawie opisanych zostało blisko 30 profili behawioralnych powiązanych z miejscami, które najczęściej odwiedza użytkownik. Dzięki temu Precision OOH umożliwia określenie struktury widowni, do której dotarła reklama na wybranym nośniku OOH oraz wybrać lokalizacje tych nośników, które najbardziej sprzyjają dotarciu do pożądanych odbiorców każdej kampanii.
Wykorzystanie w pomiarze danych użytkowników pochodzących z aplikacji mobilnych pozwala także skorzystać reklamodawcom z usługi retargetingu dostarczanej przez Proxi.cloud. Dzięki OOH Mobile Retargeting kampania realizowana na nośnikach outdoorowych może zostać wzbogacona o kampanie wyświetlaną w środowisku mobilnym. Co ważne emisje reklam w aplikacjach i na stronach mobilnych wyświetlone zostaną na smartfonach jedynie tym użytkownikom, którzy wcześniej mieli kontakt z reklamą OOH.
– Udało nam się sklasyfikować nośniki pod względem ich widoczności, wyznaczając tzw. viewability range oraz wykreślając dla nich geofence’y. Dzięki temu, że badanie obejmuje cały obszar Polski, uwzględniamy w zasięgu również osoby podróżujące pomiędzy miastami. Badanie uwzględnia również pomiar, nośników cyfrowych (DOOH) znajdujących się zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz centrów handlowych – dodaje Mateusz Czaplicki, Trading Director w Publicis Groupe.
Badanie jest dostępne wyłącznie dla kampanii realizowanych przez marketerów we współpracy z agencjami mediowymi Spark Foundry, Starcom i Zenith, należącymi do Publicis Groupe.