Od ponad 50 lat nagrody ANDY wyróżniają najwybitniejsze projekty na całym świecie. Ich renoma bierze się z faktu, iż jury przy wyborze laureatów kieruje się wybitnym kunsztem kreatywnym oraz odwagą w realizowanych projektach. ANDYs to ukłon w stronę autorów – ludzi stojących za wspaniałymi pomysłami, a wszystko to w imię odkrycia oraz wyróżnienia największych talentów w branży kreatywnej. Przedstawiamy nagrodzone kampanie zrealizowane przez Agencje należące do Publicis Groupe na świecie, które zostały wyróżnione w tegorocznej edycji.
National Women’s History Museum and Chief, Łamacz szklanych sufitów (BBH Nowy Jork)
Kampania przedstawia szklany portret Kamali Harris, która miała właśnie przebić jeden z najwyższych szklanych sufitów, jakie istnieją. Miała zostać pierwszą kobietą, pierwszą czarnoskórą Amerykanką, która obejmie drugi co do wielkości urząd w Stanach Zjednoczonych. I to zrobiła. Ten fakt z pewnością zasługiwał na uwagę.
CRAFT i IDEA Awards
Google, Black Owned Friday (BBH Nowy Jork)
Black Friday to dzień ogromnych wydatków konsumenckich. Jednak w roku, w którym sytuacja małych firm okazała się być bardzo trudna, Google postanowiło wesprzeć małe przedsiębiorstwa należące do czarnoskórych właścicieli, pokazując ich historie i wartość, jaką tworzą, gdy ludzie robią u nich zakupy.
CRAFT i IDEA Awards
Running stories (BBH Singapur)
O Running stories już kiedyś wspominaliśmy w naszych Inspiracjach, więc trudno się dziwić, że to jedna z wyróżnionych nagrodą kampanii. Running Stories to pierwsza aplikacja audio-rozrywkowa, która wykorzystuje dane na żywo, takie jak czas i lokalizacja, aby przekształcić popularne trasy biegowe w dramatyczną scenę pełną doświadczeń fabularnych. Z taką aplikacją bieganie nigdy już nie będzie nudne.
IDEA Award
Telekom Romania, Park online(Leo Burnett Rumunia)
Dla rumuńskich dzieci internet stał się niczym place zabaw, narażając je na niebezpieczeństwa czyhające w sieci. Ale ponieważ zagrożenia w sieci są często abstrakcyjne i trudne do zrozumienia, ich rodzice nie używają żadnego oprogramowania do ich ochrony. Aby ułatwić rodzicom zrozumienie zagrożeń, które mogą spotkać ich dzieci w internecie Telekom stworzył „Park online”.
IDEA Award
Kraft Heinz Country Time, Wsparcie dla najmniejszych (Leo Burnett Chicago)
W walce z ekonomicznymi skutkami COVID-19, duzi wypierają małych i naciskają na fundusze ratunkowe przeznaczone dla małych firm. Aby pomóc najmniejszym z małych biznesów, czyli dziecięcym sprzedającym lemoniadę, Country Time uruchomił Littlest Bailout Relief Fund, fundusz mający na celu wysyłanie czeków do dzieci, które musiały zamknąć swoje stoiska z lemoniadą z powodu COVID-19.
IDEA Award
Anheuser-Busch, Half Fans (Leo Burnett Kolumbia)
Aby zwrócić uwagę na niedoceniane dotąd kobiece drużyny piłkarskie w Kolumbii, Cerveza Aguila stworzyła odważną kampanię „Half Fans”, która bezpośrednio odwołuje się do kibiców piłkarskich za pomocą symbolicznego usunięcia połowy logotypu klubu na męskich koszulkach. Druga połowa loga znalazła się na stroju piłkarskim dla kobiet, co miało podkreślić, że ten sport nie jest przeznaczony tylko dla mężczyzn.
BRAVERY i IDEA Awards
Diesel, Francesca (Publicis Włochy)
Kampania przedstawia historię młodej kobiety, która po urodzeniu została przypisana do płci męskiej. Spot pokazuje jak bohaterka zaczyna przechodzić przez życie, dokonując zarówno dużych, jak i małych zmian, osiągając swoje marzenia, aby w końcu poczuć się sobą.
BRAVERY, CRAFT and IDEA Awards
Barilla, Playlist Timer (Publicis Włochy)
Marka Barilla postawiła na kampanię opartą na danych, która zmienia playlisty Spotify w minutnik do gotowania makaronu, tworząc serię kompilacji, które trwają tak długo, jak czas gotowania różnych rodzajów makaronu.
IDEA and RESET Awards
The J.M. Smucker Company , Jif vs Gif (Publicis Nowy Jork)
„Jeśli kiedykolwiek nazwałeś Gifa Jifem, wybaczamy ci”. Kampania dotyczy masła orzechowego marki Jif, która łączy siły z Giphy, aby rozstrzygnąć wielką debatę na temat tego, jak wymawiać słowo Gif.
IDEA Awards
Tikkun Olam Makers, Papierowa Butelka na Recepty (Saatchi & Saatchi Wellness Nowy Jork)
Kampania przedstawia zaprojektowaną na zasadach open source, w 100% rozkładającą się i zabezpieczoną przed dziećmi papierową butelkę na przepisane leki, która po opróżnieniu może być ponownie kompostowana w celu wzbogacenia gleby. Teraz apteki mogą realizować recepty pacjentów w opakowaniu, które nie tylko jest dobre dla ich zdrowia, ale również przyjazne dla naszej planety.
RESET, IDEA and CRAFT Awards
Mondelez, Schron Oreo, (The Community Miami)
Kolejna nagrodzona kampania, którą wspominaliśmy w naszej serii inspiracji. Kampania przedstawia człowieka, który niczym bohater buduje schron dla zagrożonych wyginięciem ciasteczek Oreo na norweskiej wyspie Spitsbergen.