Po tym, jak w drugim kwartale zostaliśmy zalani patetycznymi reklamami związanymi z misją walki z Covidem, teraz przyszła pora na pokazanie, jak marki przygotowały się na powrót do rzeczywistości lub na nową rzeczywistość. Możemy zauważyć trzy trendy, wokół których się poruszają:
1. Tworzenie zupełnie nowej rzeczywistości
Tutaj warto przyjrzeć się restauracjom Burger King i ich projektowi „RESTAURANT OF TOMORROW”. Burger King wie, jakie są obawy jego konsumentów związane z tym, czy jedzenie jest przygotowywane w sposób bezpieczny, czy osoby pracujące przy przygotowywaniu posiłków są na pewno zdrowe i czy miejsce jest na pewno czyste. Idea Burger Kinga wydaje się odpowiadać na wszystkie te obawy. Kiedyś takie restauracje oglądaliśmy w filmach science-fiction, teraz stają się rzeczywistością. klik
2. Ułatwienie poruszania się po nowej rzeczywistości
A wszystko przez tworzenie technologii ułatwiających kontakt bezosobowy i bezdotykowy. Tym tropem podążyły dwie duże marki jak McDonald’s i Starbucks, tworząc aplikacje umożliwiające zamówienie i płatność online. W swojej kampanii reklamowej McDonald’s wyjaśnia mechanizm działania aplikacji i to, że po zamówieniu możesz odebrać swoje zamówienie przy restauracji lub w okienku drive-thru. Starbucks, oprócz zamówień i płatności online, komunikuje również pomoc w znalezieniu najbliższej restauracji. klik klik
3. Powrót do znanej rzeczywistości, ale może na trochę innych zasadach
Rzeczywistość covidowa może być ciężka, praca z domu, lockdown, zamknięcie szkół i przedszkoli. Apple nawiązując do swoich poprzednich reklam „Apple at Work” z udziałem tych samych aktorów, pokazał jak ich urządzenia mogą ułatwić pracę z domu i jak zawsze zrobił to w punkt. klik
Powstało wiele rankingów w Polsce i na świecie pokazujących, że przy lockdownie ludziom bardzo brakowało możliwości wyjścia z domu. Teraz jest to możliwe, ale jest wiele nakazów i zakazów nałożonych w miejscach publicznych. Heineken swoją reklamą zaanonsował, że bary zostały ponownie otwarte, ale jednocześnie przypomniał nam, że to jest już inna rzeczywistość i powinniśmy zachowywać się bezpiecznie. klik
Marki muszą się liczyć z tym, że mierzą się dzisiaj z zupełnie nowymi wyzwaniami. Rynek się zmienił, ludzie się zmienili, pojawiły się nowe zachowania, o których nie raz wspominamy w serwisie CMOInsider.pl. Marki powinny nauczyć się funkcjonować w nowej normalności i zmodyfikować swoją komunikację marketingową. Dla konsumentów może to oznaczać wiele nowych, wygodnych i niespodziewanych rozwiązań, czyli ulubionych przez nas pozytywnych doświadczeń, które rozwijają biznes.