Marketing i Komunikacja

Marketing bez granic

Z Martą Macke, Founder & CEO Shortlist Consulting & CMO Summit by Shortlist rozmawiał Piotr Ruszak, Chief Communications Officer Publicis Groupe Polska.

Piotr Ruszak: Już jutro odbędzie się kolejny CMO Summit by Shortlist. Ilu marketerów i z ilu firm zapowiedziało swój udział?

Marta Macke: W piątej już edycji CMO Summit, konferencji skierowanej do top managerów zarządzających działaniami marketingowymi, udział zapowiedziało około 300 CMOsów z ponad 100 różnych organizacji. Ile osób ostatecznie będzie uczestniczyło w wydarzeniu okaże się jutro. Z doświadczenia wiem, a jest to już dziesiąta konferencja realizowana przez Shortlist Consulting, że uczestnicy rejestrują się do ostatniej chwili. Dlatego rejestracja na stronie cmosummit.pl jest ciągle otwarta i cały czas pojawiają się nowi uczestnicy.

PR: Po raz pierwszy wydarzenie będzie miało zasięg regionalny, obejmie całą Europę Środkowo – Wschodnią, co zmotywowało Cię do tego by rozszerzyć konferencję o nowe rynki? 

MM: Na decyzję o organizacji CMO Summit CEE jako niezależnego od CMO Summit PL streamu konferencji wpłynęło, przede wszystkim, wsłuchanie się w głosy naszych gości, czyli szefów marketingu. Wiele organizacji grupuje kraje naszego regionu w jeden klaster, decyzje strategiczne podejmowane są regionalnie, a komunikacja jest międzynarodowa.  Marketerzy pracujący w regionie zainteresowani są pogłębianiem wiedzy na temat trendów w CEE i chcą dzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Znaczenie miało również moje kilkuletnie doświadczenie w roli „regionalnej”, które pozwoliło mi zrozumieć jak ważne jest wyjście na inne rynki, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. Pandemia oraz wymuszona przez nią realizacja CMO Summit by Shortlist w wersji on-line w sposób naturalny otworzyły drogę do zrealizowania łatwo dostępnej dla CMOsów z regionu konferencji. Granice się zacierają „Marketing bez granic”, dzięki temu możemy połączyć się z prelegentami z całego świata i zaprosić gości, uczestników z wielu rynków. W jutrzejszej konferencji swoją e-obecność potwierdzili uczestnicy m.in. z Rosji, Czech, Węgier, Łotwy, Estonii, ale również CMO’si z Grecji, Turcji i Szwajcarii pracujący na rynkach CEE.

PR: No właśnie, „Marketing bez granic”, to temat przewodni konferencji. Nie ma wątpliwości, że procesy digitalizacji w komunikacji i sprzedaży, które tak przyspieszyły w czasie pandemii, sprawiły, że różnice pomiędzy rynkami w korzystaniu z kanałów cyfrowych stają się coraz mniejsze, ale czy Twoim zdaniem marketerzy nauczyli się już wykorzystywać ten potencjał?


MM: Myślę, że to zależy od organizacji i potrzeb danej marki czy marketera. Natomiast z pewnością każdy manager zarządzający marketingiem jest zainteresowany pogłębianiem wiedzy o trendach, poszukiwaniem inspiracji, które może wdrożyć w swojej pracy i kaskadować w zespole. Dlatego zawsze tworzymy agendę CMO Summit by Shortlist w taki sposób, aby uczestnicy spotkań posłuchali inspirujących prelegentów oraz znaleźli odpowiedzi na najbardziej aktualne i ważkie pytania.

PR: Stałym i bardzo pożądanym punktem programu CMO Summit jest prezentacja eksperta reprezentującego dużą firmę headhunterską, tak jest i tym razem. Czy na przestrzeni wszystkim edycji zaobserwowałaś stałe elementy, które wybrzmiewają ze spostrzeżeń headhunterów zajmujących się rekrutacją szefów marketingu, czy pojawiają się nowe insighty, na które CMOs powinni zwrócić uwagę?

MM:
Obecność eksperta executive search jest ważnym elementem konferencji. Nasi prelegenci z największych, międzynarodowych firm headhunterskich dzielą się ekspertyzą zdobytą w licznych rekrutacjach na stanowiska zarządcze oraz doświadczeniami i badaniami dotyczącymi rozwoju kompetencji i pozycji CMO w organizacji. Mówią też o oczekiwaniach jakie zarządy stawiają dziś przed CMOsami. Niezmiennie w wypowiedziach ekspertów executive search wybrzmiewa konieczność stałego rozwijania się, śledzenia trendów oraz innowacji. CMOsi dziasiaj to bardziej niż kiedykolwiek eksperci od rozwoju biznesu, czyli Chief Growth Officerowie, a nie „tylko” specjaliści od marketingu. CMO Summit by Shortlist to właśnie świetna platforma do dzielenia się z CMOsami zarówno wiedzą jak i business casami.

PR: Widzimy, że największe konferencje branżowe powoli wracają do modelu spotkań na żywo często uzupełnionych możliwością uczestnictwa online. Czy masz ambicję zorganizowania w Warszawie w przyszłym roku spotkania CMOs, czy z Twoich rozmów z nimi przed tą edycją wynika, że czują potrzebę wzięcia udziału w takim wydarzeniu?

MM: Oczywiście! Kolejna edycja CMO Summit by Shortlist zaplanowana jest na wiosnę 2022, ten stream adresowany będzie do CMOsów zainteresowanych przed wszystkim rynkiem polskim (edycja regionalna natomiast znów odbędzie się jesienią). Nie chcę zdradzać zbyt dużo ;-), ale mamy już przygotowany plan na to wydarzenie, część prelekcji jest już doprecyzowana, a konferencję zamierzamy realizować w wersji hybrydowej (tzn. stacjonarnie oraz on-line). Ważnym elementem poprzednich edycji CMO Summit by Shortlist  był networking, spotkania face to face podczas których top managerowie marketingu mogli się spotkać i wymieniać doświadczeniami. Tęsknimy za powrotem do spotkań stacjonarnych i wierzymy, że uda się wrócić do tej formuły CMO Summit by Shortlist.

PR: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Publicis Groupe jest partnerem wydarzenia, na które wciąż można się zarejestrować, klikając tutaj.