Dane i Technologia

Jak zwiększyć performance i przygotować się na cookieless w środowisku META?

Jesteśmy obecnie świadkami niezwykle dynamicznych zmian w świecie technologii. W samej przeglądarce Chrome, w związku z usunięciem 3rd party cookies, obserwujemy prawdziwą road mapę ewolucji. Od stycznia tego roku wycofano już ciasteczka dla 1% użytkowników, a całkowite usunięcie 3rd party cookie z Chrome planowane jest na drugą połowie 2024 roku (termin może ulec zmianie w zależności od wyników testów). Już teraz ilość danych, które możemy monitorować w kampaniach, zmniejsza się w zatrważającym tempie i wynika m.in z aktualizacji innych przeglądarek, IOS, czy użycia adbloków. Mocno zachęcamy do wdrożenia narzędzi, które zminimalizują konsekwencje tych ograniczeń, a jednocześnie przyniosą wymierne korzyści w pomiarze i efektywności działań. Jednym z takich rozwiązań jest META Conversion API – metoda śledzenia i łączenia zdarzeń z użytkownikami, uzupełniająca do dobrze nam znanej opartej na (META) Facebook Pixel.

Korzyści z META Conversion API

Podążając za rosnącą potrzebą precyzyjnego pomiaru aktywności użytkownika na stronie, personalizacji komunikacji, a finalnie optymalizacji działań opartej o dane, nie podlega kwestii, że warto już teraz wdrożyć CAPI.

W czym pomoże wdrożenie META Conversion API (CAPI):

  • pozwoli korzystać z pełniejszych danych do optymalizacji reklam oraz uszczelnić pomiar;
  • zmierzy rzeczywistą wartości biznesową – widoczny jest wzrost zmierzonych konwersji, wzrost pozyskanych klientów, co finalnie obniża koszt pozyskania sprzedaży;
  • da możliwość wzbogacenia first party data (serwer), w odróżnieniu od Meta Pixel, który wykorzystuje tylko third-party cookies (przeglądarka);
  • w cookieless będzie jednym ze sposobów na przekazywanie danych o efektywności kampanii na Meta;
  • da przestrzeń do przeprowadzania testów i badań – Conversion Lift Study (nowość!).

Conversions API: Optimise and improve ad performance | Meta for Business (facebook.com)

META Pixel i META Conversion API

Zdecydowana większość reklamodawców korzysta w chwili obecnej z META Pixel. Jest to technologia, która używa plików cookie i jest zależna od aktualnego stanu przeglądarek i informacji, jakie mogą przekazywać. META Conversion API to metoda oparta o przesyłanie danych firm z własnego serwera do serwera META (server 2 server), co czyni ją odporną na zmiany w przeglądarkach oraz utratę danych, która często ma miejsce przy użyciu ciasteczek. Co ważne, typ zdarzeń wysyłanych przez Conversion API jest analogiczny do tych z META Pixel, a zatem pozwala też mierzyć i wysyłać konwersje, ale w sposób bardziej szczelny. W rzeczywistości umożliwia to optymalizację kampanii w META Business Managerze z większą precyzją. Aktualnie, kiedy dostępne są obie metody, rekomendowane jest korzystanie równolegle zarówno z META Pixel, jak i META Conversion API, co zdecydowanie zwiększy skuteczność działań i dobrze przygotuje środowisko na nadchodzące zmiany bez duplikacji danych.

Co bardzo ważne, dbając o prywatność użytkowników, META Conversion API wysyła dane do serwera dopiero po uzyskaniu zgody (podobnie jak w przypadku META Pixel). Ponadto, META gwarantuje bezpieczeństwo procesu przesyłania danych, dzięki ich szyfrowaniu.

„BE READY” na efektywne działania i przyszłe zmiany

Wdrożenie META CAPI to strategiczny krok, który należy wykonać już teraz. Nieszczelny pomiar danych zmniejsza możliwości optymalizacyjne. A już niedługo brak implementacji META CAPI będzie miał negatywny wpływ na biznes – trzeba będzie się liczyć z utratą danych w cookieless, brakiem możliwości optymalizacji, ograniczeniami kampanii w META tylko do działań zasięgowych/traffikowych oraz wyraźnym zmniejszeniem ilości informacji pozyskanych o konsumentach, co wiązać się będzie również z brakiem możliwości pomiaru efektywności działań.

Kroki, które należy podjąć:

  • Zapoznaj się z CAPI: Dowiedz się, czym jest i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.
  • Wybierz opcję wdrożenia: Dostosuj sposób wdrożenia do specyfiki Twojego biznesu.
  • Zaktualizuj politykę prywatności: Upewnij się, że Twoja polityka jest zgodna z wymogami.
  • Wdróż CAPI: Postępuj zgodnie z wybraną metodą i skontaktuj się z YOTTA, aby uzyskać wsparcie.
  • Monitoruj i optymalizuj: Analizuj wyniki i udoskonalaj swoje kampanie, czerpiąc korzyści z wdrożenia CAPI.

Z YOTTA wdrożenie CAPI staje się proste i efektywne. Nasz zespół ekspertów przeprowadzi Cię przez cały proces. Skontaktuj się z nami już dziś: webanalytics.poland@publicismedia.com.