Instagram idzie o krok dalej rzucając dalsze wyzwanie TikTokowi. Od teraz Reels pojawią się na ekranie głównym. Dodatkowo serwis społecznościowy stawia na ogromną zmianę skupiając się wokół Instagram Shops.
Instagram Reels rzuca wyzwanie TikTok
Instagram Reels to najnowsza funkcja jednego z największych serwisów społecznościowych na świecie. Reels pozwala na nagrywanie krótkich 15 sekundowych wideo z opcją dodania muzyki w tle, filtrów oraz specjalnych efektów, na wzór platformy TikTok. Serwis należący do Facebook od dłuższego czasu eksperymentuje z nową formą dodawanych treści, tak, aby konkurować o uwagę generacji Z. Obecnie sam TikTok ma ponad 800 mln aktywnych użytkowników spośród, których aż 60% stanowi generacja Z.
Instagram Reels obecnie dostępny jest w 50 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Japonii. Najnowszy re-design aplikacji poskutkował dodaniem zakładki Reels wprost do ekranu głównego. Wszystko po to, aby skupiać się wokół młodych twórców, którzy wyznaczają dalszy kierunek rozwoju platformy. Serwis zauważa, że trwająca pandemia wpływa na zachowania użytkowników, którzy coraz częściej kręcą i dodają krótkie wideo na Instagramie.
Instagram rozwija Social Commerce
Jak informowaliśmy niedawno obecnie trwająca pandemia COVID-19 spowodowała przyśpieszenie rozwoju sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych o 5 lat w zaledwie 6 miesięcy tego roku. Instagram odpowiadając na potrzeby rynku zdecydował się dodać nową zakładkę „Sklep” do ekranu głównego. Dzięki temu użytkownicy w szybki sposób będą mieli możliwość kupowania produktów w jednym miejscu na Instagramie. Social Commerce staję się dla platformy Instagram coraz większym priorytetem wraz z pojawieniem się nowej zakładki, która agreguje nowe kolekcje produktów, shoppable wideo, posty oraz rekomendowane artykuły wybrane przez edytorów @shopchannel.
Social Commerce to główny trend 2021
Już dzisiaj możemy jasno stwierdzić, że motywem przewodnim roku 2021 będzie Social Commerce. Co oznacza to dla marek, jak trend ten zmieni oblicze e-Commerce? Jak przygotować się do nadchodzących zmian? Jeśli chcecie poznać odpowiedzi na te pytania zapraszam do subskrybowania newslettera CMO Insider. Artykuł poświęcony Social Commerce już wkrótce pojawi się w naszym serwisie.
Żródło:
Instagram, DataReportal