Biznes

Stanisław Miczel nowym dyrektorem generalnym agencji YOTTA

Stanisław Miczel obejmie stanowisko dyrektora generalnego agencji analityczno-wdrożeniowej YOTTA, działającej w ramach Publicis Groupe Polska. Tak jak dotychczas, będzie również odpowiadał za procesy transformacyjne w Grupie. Anna Sakowicz, która zarządzała agencją YOTTA oraz pełniła funkcję Chief Data & Analytics Officera Publicis Groupe Polska, po 12 latach zdecydowała się rozwijać dalszą karierę w nowym miejscu.

Stanisław Miczel przejmie kierownictwo YOTTA od stycznia przyszłego roku. Jego głównym zadaniem będzie umacnianie pozycji agencji na polskim rynku oraz w regionie poprzez rozwój kompetencji i usług analityczno-badawczych, konsultingowych i wdrożeniowych, które wspierają rozwój biznesu klientów.

Fundamentem, na którym zbudowaliśmy pozycję naszej Grupy, są dane i analityka, a za ten obszar, z wielkim sukcesem, przez dwanaście lat odpowiadała Anna Sakowicz. To w ogromnym stopniu dzięki jej determinacji oraz profesjonalizmowi potrafimy być dla naszych Klientów kluczowymi partnerami w budowaniu strategii opartych na danych i wiedzy o konsumencie. Jestem Ani za to ogromnie wdzięczny, współpraca z nią była dla mnie niezwykle ważnym doświadczeniem i życzę jej wielu sukcesów w przyszłych wyzwaniach” – komentuje Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. „Godnym następcą Anny jest Stanisław Miczel, od ponad roku pełniący funkcję Growth & Transformation Directora. Kompetencje zbudowane przez nas w agencji YOTTA mają siłę transformacyjną dla biznesu i chcemy to jeszcze mocniej niż dotychczas wykorzystać. Nie mam wątpliwości, że wiedza i doświadczenie Staszka, a przede wszystkim dogłębna znajomość potrzeb marketerów, przyczynią się do kolejnych sukcesów w transformacji ich biznesu, rozwoju YOTTA i naszej Grupy” – dodaje Piotr Piętka.

Anna Sakowicz o swoich dalszych planach zawodowych poinformuje już wkrótce.

YOTTA jest w doskonałej formie, ma na koncie setki realizacji i wdrożeń, projektów analitycznych, badawczych i konsultingowych dla najbardziej wymagających marketerów w Polsce. Wspólnie z agencjami Publicis Groupe od lat pomagamy rozwijać strategie marketingowe, zarządzać danymi i podejmować decyzje biznesowe. Jestem dumna, że z całym zespołem YOTTA i zarządem Grupy udało nam się osiągnąć tak wiele” – mówi Anna Sakowicz i dodaje: „Bardzo sobie cenię, że przez dwanaście lat pracy w Publicis Groupe, mimo iż pracowałam w jednej firmie, z jednym szefem, miałam możliwość realizowania wielu wyjątkowych projektów w gronie najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach, ludzi nietuzinkowych zarówno pod względem merytorycznym, jak i osobowościowym. To była przyjemność i zarazem zaszczyt.”

Stanisław Miczel, tak jak dotychczas, będzie raportował do Piotra Piętki.

Możliwość pokierowania YOTTA to dla mnie z jednej strony duża odpowiedzialność, z drugiej – ekscytujące wyzwanie. W nowej roli chcę czerpać zarówno z doświadczenia jako Growth & Transformation Director, jak i z wielu lat pracy w agencjach mediowych, w tym jako Head of Growth w Zenith, aby jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby marketerów i pomagać im skuteczniej wykorzystywać dane do napędzania ich biznesu” mówi Stanisław Miczel.

Stanisław Miczel rozpoczął karierę w branży marketingowej w 2010 roku. Od 2014 roku jest związany z Publicis Groupe Polska, a od września 2024 roku pełnił funkcję Growth & Transformation Directora Grupy. Wcześniej pracował w agencji mediowej Zenith, gdzie między innymi koordynował prace Zenith Growth Team – jednostki odpowiedzialnej za nadzór nad realizacją strategii wzrostu biznesu Zenith oraz za strategiczne wsparcie klientów agencji w kluczowych obszarach, takich jak analityka i badania, transformacja cyfrowa, rozwój innowacyjności oraz programy rozwoju kompetencji. Jako Digital Development Director realizował projekty związane z transformacją cyfrową i „digital maturity” dla największych reklamodawców w Polsce, takich jak Kompania Piwowarska, Reckitt Benckiser, GSK/Haleon. Doświadczenie zdobywał również w Wielkiej Brytanii, realizując projekty dla czołowych marek z branży mediów, e-handlu i technologii, takich jak Amazon, Google, Nielsen, Moat. Jest aktywnym członkiem Zenith Global Strategy Council oraz Publicis Groupe CEE Strategy Committee. Był jurorem w konkursach branżowych, takich jak Eurobest Awards, Innovation czy Zenith Global ROI Excellences Awards.

Anna Sakowicz jest związana z rynkiem komunikacji marketingowej od ponad 20 lat. W 2013 roku dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer. Od 2016 roku, w ramach Publicis Media, odpowiadała za rozwój kompetencji w obszarach Data, Technology, Innovation, Analytics, Performance oraz Content. W 2022 roku, jako Chief Data & Analytics Officer Publicis Groupe, objęła również nowo utworzone stanowisko Dyrektorki Generalnej w YOTTA, nadzorując jednocześnie rozwój kompetencji analitycznych w całej organizacji. Od 2014 roku pełni funkcję wiceprzewodniczącej Rady Nadzorczej IAB Polska, wspierając rozwój rynku komunikacji interaktywnej. Jest wykładowczynią Szkoły Głównej Handlowej oraz prelegentką i jurorką branżowych konferencji i konkursów (m.in. Mixx Awards, Effie). W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowiek roku” branży internetowej IAB, a w 2016 znalazła się w gronie finalistek konkursu Bizneswoman Roku.

YOTTA powstała w 2022 roku na bazie działającego od wielu lat departamentu Data Science Publicis Groupe Polska. Obecnie agencję tworzy blisko stu doradców i ekspertów w dziedzinie danych, analityki oraz badań. YOTTA specjalizuje się w projektach analitycznych, badawczych i konsultingowych, dostarczając klientom kompleksowe rozwiązania oparte na danych, pomagając im optymalizować strategie marketingowe i biznesowe. Wspiera zarówno klientów zewnętrznych, jak i przede wszystkim firmy obsługiwane przez agencje Grupy z obszarów mediów, kreacji, performance’u, commerce’u, influence marketingu oraz PR.