Marketing i Komunikacja

Publicis Groupe w świątecznym spocieprezentuje swoją stuletnią historię

Grupa Publicis wykorzystuje sztuczną inteligencję i innowacje, aby ożywić swoją historię, uczcić 100-lecie i wyznaczyć kierunek na przyszłość.

Publicis Groupe przygotowało coroczne życzenia świąteczne. Tegoroczny spot opowiada burzliwą historię Grupy, która w 2026 roku obchodzić będzie stulecie istnienia. Film łączy
w sobie ujęcia z udziałem aktorów oraz najnowsze osiągnięcia sztucznej inteligencji, wykorzystując platformy i narzędzia Publicis Groupe. Historię lwa, który nigdy się nie poddaje, można zobaczyć tutaj. Film przygotowała agencja Publicis Conseil.

O stuleciu Publicis Groupe opowiada także film dokumentalny z udziałem Maurice’a Lévy’ego (Emeritus Chairman Publicis Groupe), Arthura Sadouna (Prezes i CEO Publicis Groupe) oraz Elizabeth Badinter (wiceprezeska zarządu Publicis Groupe).

Artur Sadoun, Prezes i CEO Publicis Groupe, komentuje:

“Rok 2026 będzie dla nas wyjątkowy, bo celebrować będziemy pierwsze sto lat istnienia. Stulecie, w którym przekształciliśmy małą agencję reklamową z Montmartre’u w największą grupę komunikacyjną w branży w ciągu ostatnich dwóch lat. Stulecie, które widziało, jak Publicis Groupe trzykrotnie podnosi się z popiołów – czasem dosłownie – i wielokrotnie się przeobraża. To właśnie duch niezłomności definiował nas przez 100 lat i został oddany w naszych tegorocznych życzeniach: lew nigdy się nie poddaje. 2026 będzie również początkiem naszego drugiego stulecia, którego początek jest definiowany przez rozwój sztucznej inteligencji. Nasze tegoroczne świąteczne życzenia to ludzka, historyczna i technologiczna odyseja, łączy najlepsze kreatywne umysły z naszymi wyjątkowymi możliwościami produkcji AI, aby pokazać, że przyszłość sztucznej inteligencji tworzą ludzie”.


O filmie:

Wyjątkowy hybrydowy projekt:

„A Lion Never Gives Up” łączy sceny aktorskie z obrazami 2D i 3D generowanymi przez AI, by wiernie odtworzyć kluczowe momenty z historii Publicis Groupe. Dzięki temu rozwiązaniu udało się obniżyć koszty rekonstrukcji i otworzyć nowe przestrzenie dla kreatywności. Około 25% filmu to nagrania z udziałem aktorów, a reszta powstała dzięki sztucznej inteligencji, wykorzystującej zdjęcia, filmy i dokumenty z archiwów Publicis.

Obszerna baza materiałów wizualnych

Zespół artystów i archiwistów AI odpowiadał za zarządzanie, selekcję i katalogowanie zarówno autentycznych obrazów niezbędnych do realizacji projektu tej skali – 4 500 dla 150 ujęć – jak i materiałów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.

Zrewolucjonizowany proces montażu
Standardowy montaż zamyka możliwość zmian na tym etapie. Tutaj wszystko pozostało otwarte: każde ujęcie można było wygenerować na nowo.

Twórcy:

Publicis Conseil:
Global CEO/CCO Leo – CEO/CCO Publicis Conseil – CCO Publicis Groupe France: Marco Venturelli
Agathe Bousquet – CEO Publicis Groupe France i Publicis Conseil
Alexis Ben Behe – Executive Creative Director
Maud Robaglia – Creative Director
Gurvan Prioul – Creative Director
Hamza Ben Maadoum – Junior Art Director

Produkcja: Prodigious Paris
CEO: Christopher Thiery
MD: Caroline Petruccelli
Executive Producer: Yann Dubois
Postproduction: Cédric Herbet
VFX Creative Director: Nico Vogel
DOP: Nicolas Loir
Chief Sound Operator: Damien Perrolaz
Head of Production: Marie Caron
Sound: Prodigious
Sound producer: Martin Sumeire
Mixing, sound design: KOUZ

Dokument „L’avenir est l’affaire de Publicis”
Reżyseria: Stanislas Valroff
Produkcja: Eddy Story
Zdjęcia w Studio XR Prodigious