Innowacje i zmiany technologiczne są obecnie jednym z naszych strategicznych obszarów dyskusji.
W 2021 roku Publicis Groupe uruchomiła program akceleracyjny NextTECHnow. Jego misją jest wspieranie klientów w transformacji biznesowej dzięki wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań na mocy wartościowych partnerstw pomiędzy biznesem a rynkiem startupów. Pod koniec października odbyła się kolejna edycja NextTECHnow Inspiration Day. To spotkanie i warsztaty dla liderów biznesowych, senior managerów wszystkich kompetencji biznesowych oraz kadry zarządzającej Publicis Groupe Polska. Badali oni transformacyjną moc sztucznej inteligencji w obszarach media, data i content.
Spotkanie otworzyli Marta Zuska, Head of NextTECHnow oraz Stanisław Miczel, Growth & Innovation Director, który w swoim wystąpieniu opowiedział o roli sztucznej inteligencji w napędzaniu innowacji biznesowych. Jak natomiast wygląda przyszłość przemysłu kreatywnego napędzanego technologią? Na to pytanie odpowiedział gość specjalny – Andrey Tyukavkin, Chief Creative Officer Publicis Groupe CEE.
Główną częścią NTN Inspiration Day były pitchingi dziewięciu startupów wyselekcjonowanych w czasie tegorocznej konferencji Viva Technology oraz spotkań networkingowych. Przedstawiciele startupów takich jak Adriel, AdCreative, Herdify, DigitalFirst.ai, Typeface czy Sembot prezentowali rozwiązania skupione się na trzech kluczowych obszarach – media, data, content – które mogą zostać wzmocnione przez sztuczną inteligencję.
Każde z proponowanych rozwiązań zostało poddane burzy mózgów podczas sesji warsztatowych. Liderzy rozwoju agencji oraz praktyk Publicis Groupe podzieleni na trzy grupy według wcześniej zdefiniowanych obszarów, badali potencjał poznanych narzędzi oraz opracowywali koncepcje zastosowania ich w praktyce.
Komentarz Marty Zuskiej, Head of NextTECHnow Publicis Groupe Poland:
Spotkania w gronie interdyscyplinarnych zespołów w temacie innowacji i technologii są kluczowe w procesie wdrażania zmian i szukania nowych rozwiązań oraz ścieżek wzrostu. Dla nas punktem startu do dyskusji były obserwacje, trendy płynące z rynku oraz prowadzony przez ostatnie miesiące scouting startupów. Efektem warsztatowych dyskusji było rozpoczęcie pracy nad rzeczywistymi przykładami wdrożeń w konkretnych projektach i dla wybranych klientów. Kolejnym etapem naszej pracy będzie opracowanie procesu implementacji, poprzedzonego etapami developmentu i testowania. Aktualnie szybki rozwój technologii narzuca tempo zmian transformacyjnych w organizacjach.