Konsument

Do kina nie chodzimy już tak chętnie jak kiedyś

W lipcu przytoczyliśmy wyniki frekwencji w kinach po zniesieniu obostrzeń. Kilka miesięcy temu prognozy niestety nie były zbyt optymistyczne. Przypomnijmy, zgodnie z ostatnimi informacjami, w czerwcu 2020 kina odwiedziło 92 tys. widzów i odnotowano wpływ na poziomie 1,48 mln zł. Skalę spadku widać najbardziej, gdy porównamy tę liczbę z wynikiem z czerwca 2019 r. – wówczas wpływy wyniosły 50 mln zł. Lipiec zamknął się wynikiem ponad pół miliona widzów. Jak sytuacja wygląda teraz?
 
Zgodnie z danymi Box Office, ostatni weekend – pod kątem frekwencji – odnotował najlepszy wynik od czasu lockdownu. W weekend między 18 a 20 września, kina w Polsce zdecydowało się odwiedzić niemal 300 tys. osób. Dla tego wyniku nie bez znaczenia okazały się aktualne kinowe premiery, które skłoniły widzów do odwiedzin. Bez wątpienia to właśnie kinowy repertuar będzie stanowić główny czynnik motywacyjny dla widzów.
 
O tendencjach w tym obszarze mówi także najnowsze badanie przeprowadzone dla BIG InfoMonitor. Zebrane dane wskazują, że z wyjść do teatru i kina zrezygnowało 47% osób respondentów, 35% natomiast aktualnie odwiedza kino i teatr rzadziej niż przed okresem lockdownu.

W tej sytuacji skorzystać na tym jeszcze mocniej mogą platformy typu VOD. Szansą jest organizowanie premier w popularnych serwisach streamingowych, które umożliwią widzom dostęp do filmowych nowości z własnej kanapy. Biorąc pod uwagę względy sanitarne i higieniczne, może to być bardziej preferowana opcja. Należy również pamiętać o aktualnych nastrojach konsumenckich odnośnie zakupów. Ostatnie badania KPMG pokazują, że ponad 50% z nas powstrzymuje się od dokonywania zakupów, które nie są niezbędne. Pamiętajmy, że wizyta w multipleksie wiąże się często z zakupami w galerii handlowej, a tam także z dodatkowymi kosztami w postaci przekąsek i napojów. Jeśli z tego też zrezygnujemy, to rodzinne oglądanie filmów może ograniczać się jedynie do kanapy.

Źródła:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/widzowie-wracaja-do-kin-frekwencja-najwyzsza-od-lockdownu-hitami-petla-vegi-i-sprawa-tomka-komendy
https://media.bik.pl/informacje-prasowe/572023/w-pandemii-omijamy-kina-oraz-centra-handlowe-i-idziemy-do-znajomych
https://home.kpmg/pl/pl/home/insights/2020/09/raport-nowa-rzeczywistosc-konsument-w-dobie-covid-19-jak-zmienily-sie-zwyczaje-zakupowe-polakow-w-czasie-koronawirusa.html