Zespół marketingu InPost zdobył Grand Prix tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist, konkursu dla top managerów marketingu organizowanego przez Shortlist Consulting. Ogłoszono też zwycięzców i wyróżnionych we wszystkich kategoriach konkursu. Partnerem strategicznym konkursu jest Publicis Groupe Polska.
6 maja w przestrzeniach Muzeum Gazowni Warszawskiej w Warszawie odbyła się gala tegorocznej edycji CMO AWARDS by Shortlist, konkursu dla top managerów marketingu, organizowanego przez firmę Shortlist Consulting. Podczas wydarzenia wręczono wyróżnienia i nagrody we wszystkich kategoriach konkursowych oraz Grand Prix. W tym roku przyznano również statuetki
w nowej kategorii, Pitch Master. Gala była również okazją do spotkania w licznym gronie top managerów
i managerek marketingu.
W kategorii Omnichannel Leader wyróżnienia otrzymał zespół marketingu Mondelez / Oreo, czyli Vira Ponomarenko, Kamila Gartych, Milena Misiewicz, Anna Naumowicz, Monika Sypek z Velvet Care oraz zespół marketingu PGNiG Obrót Detaliczny reprezentowany w zgłoszeniu przez Magdalenę Kempiński, Agatę Kosmal, Violettę Augustyniak-Michalak, Aleksandrę Krzemińską, Małgorzatę Piotrowską-Pruszyńską, Dorotę Wernicką, Agnieszkę Bankiewicz i Erykę Czubaj. Zwycięzcą w tej kategorii został Zespół Marketingu InPost. W imieniu patrona kategorii Publicis Groupe statuetki wręczyła Dagmara Gadomska, General Manager Publicis Warsaw.
Wyróżnienia w kategorii Creative Innovator otrzymali: Katarzyna Sikorska z firmy Polski Lek, Ewa Milczarek – Vaubourg z Nesperta oraz Zespół Marketingu Respect Energy. Laureatem kategorii został Zespół Marketingu Grupy OLX. Patronem kategorii jest GPD Film Studio, w której imieniu nagrody wręczał Maciej Klaś, Chief Business Officer.
W kategorii Commerce Master wyróżnienia odebrali: Patrycja Venulet z Domino’s Pizza, Zespół Marketingu InPost oraz Ewa Milczarek – Vaubourg z firmy Nesperta. Laureatem kategorii został Zespół Marketingu Lidl. Patronem tej kategorii jest In-Pulse (powered by Żabka and Stagwell) w którego imieniu statuetki wręczyła Anna Pańczyk, CEO firmy.
W kategorii Digital Champion w imieniu Nanovo Group statuetki wręczał Piotr Badowski, CEO firmy. Wyróżnienie w tej kategorii odebrali Zespół Marketingu Pizza Hut, Amrest, Katarzyna Meissner z VeloBank oraz Agnieszka Wieczorek z Polskich Portów Lotniczych, a laureatem został Maciej Kuźma, Dział Ecommerce w CANAL+.
Wyróżnienia w kategorii Brand Guardian odebrali Katarzyna Meissner z VeloBank, Zespół Marketingu InPost oraz Marta Marczak z firmy Bracia Sadownicy. Laureatem kategorii został Dział Marketingu Medicine (BrandBQ). Nagrody w imieniu firmy Adlook, partona kategorii wręczył Bartosz Nowak, VP of Sales CEE.
W kategorii Purpose Ambassador – biznes wyróżnienia otrzymali: Zespół Marketingu Grupy OLX, Agata Bieniek z Bolt oraz Kamil Bąkowski z iTaxi. Laureatką kategorii została Aleksandra Gawlas-Wilińska z firmy Henkel.
W kategorii Purpose Ambassador – NGO zwycięzcami zostali ex aequo: Helena Szczuka z Fundacji Avalon oraz Zespół Marketingu Fundacji DKMS, a wyróżnienie odebrały Anna Mirkes-Radziwon i Anna Gavina z Memoriał Polska. Patronem tej kategorii była kancelaria Dubois i Wspólnicy, a statuetki wręczył mec. Jacek Dubois.
Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience wręczyła wyróżnienia w kategorii Event Architect dla Zespołu Sprzedaży i Marketingu HCP Polpharma i liderki projektu Agaty Łapińskiej-Smolińskiej oraz Zespołu Marketingu Dell Technologies i Marcina Morawskiego. Statuetki laureatów w tej kategorii trafiły do Diany Warońskiej z MasterCard Europe S.A. i ex aequo do Polskich Linii Lotniczych LOT na ręce Ewy Lampart oraz biura marketingu i komunikacji korporacyjnej.

Grand Prix dla Zespołu Marketingu InPost.
Laureatem Grand Prix tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist został Zespół Marketingu InPost
InPost, który uzyskał największą liczbę punktów w głosowaniu kilkudziesięciu marketerów. Zespół InPost wyróżniony został również w kategoriach Brand Guardian i Commerce Master oraz został laureatem w kategorii Omnichannel Leader.
Przed wręczeniem Grand Prix laudację wygłosili Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Polska, Ukraina i kraje bałtyckie oraz Robert Nowakowski Partner w Spencer Stuart Executive Search.
Robert Nowakowski otworzył również część oficjalną tegorocznej gali CMO Awards by Shortlist wystąpieniem poświęconym drodze „od CMO do CEO”. W laudacji Piotr Piętka i Robert Nowakowski podkreślili, że InPost jest marką, która zmienia branżę i odważnie łamie schematy.
– W Publicis Groupe jak mantrę powtarzamy, że kluczowe dla rozwoju biznesu są coraz lepsze doświadczenia konsumentów. Marka Inpost wyrosła na tym właśnie fundamencie – udoskonalania doświadczeń ludzi. Co więcej, imponujący rozwój tego brandu ma pozytywny wpływ nie tylko na własny biznes, ale na całą branżę e-commerce w Polsce. Dodajmy do tego kolejne innowacyjne usługi, pracę z danymi, wykorzystanie algorytmów i nowych technologii, by skutecznie lojalizować klientów i mamy tutaj prawdziwą perłę – powiedział Piotr Piętka.
W imieniu laureata statuetkę odebrała Izabela Karolczyk-Szafrańska wraz z reprezentantami działu marketingu InPost.
W tym roku pierwszy raz w CMO AWARDS by Shortlist wyróżniono marketerów w kategorii Pitch Master. Jest to jedyna kategoria konkursowa do której marketerzy byli zgłaszani przez agencje komunikacji marketingowej. Zwycięzcą w tej kategorii został Lotte Wedel, a statuetkę odebrali w imieniu działu marketingu Krzysztof Bogacz oraz w imieniu działu zakupów Agnieszka Kołodziejczak. Wyróżnienie w kategorii Pitch Master otrzymał Zespół Marketingu Respect Energy. Patronem tej kategorii jest Shortlist Consulting, a statuetki wręczyła Marta Macke, CEO firmy, która mówiła o standardach przetargowych i podkreśliła rolę relacji w biznesie, zwróciła też uwagę, że sukces marketera jest składową wielu czynników, w tym jakości współpracy z agencją komunikacji marketingowej.