Biznes

Nagrody 4. edycji CMO AWARDS by Shortlist rozdane. Zespół marketingu InPost został zdobywcą Grand Prix. 

Zespół marketingu InPost zdobył Grand Prix tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist, konkursu dla top managerów marketingu organizowanego przez Shortlist Consulting. Ogłoszono też zwycięzców i wyróżnionych we wszystkich kategoriach konkursu. Partnerem strategicznym konkursu jest Publicis Groupe Polska. 

6 maja w przestrzeniach Muzeum Gazowni Warszawskiej w Warszawie odbyła się gala tegorocznej edycji CMO AWARDS by Shortlist, konkursu dla top managerów marketingu, organizowanego przez firmę Shortlist Consulting. Podczas wydarzenia wręczono wyróżnienia i nagrody we wszystkich kategoriach konkursowych oraz Grand Prix. W tym roku przyznano również statuetki
w nowej kategorii, Pitch Master. Gala była również okazją do spotkania w licznym gronie top managerów
i managerek marketingu.

W kategorii Omnichannel Leader wyróżnienia otrzymał zespół marketingu Mondelez / Oreo, czyli Vira Ponomarenko, Kamila Gartych, Milena Misiewicz, Anna Naumowicz, Monika Sypek z Velvet Care oraz zespół marketingu PGNiG Obrót Detaliczny reprezentowany w zgłoszeniu przez Magdalenę Kempiński, Agatę Kosmal, Violettę Augustyniak-Michalak, Aleksandrę Krzemińską, Małgorzatę Piotrowską-Pruszyńską, Dorotę Wernicką, Agnieszkę Bankiewicz i Erykę Czubaj. Zwycięzcą w tej kategorii został Zespół Marketingu InPost. W imieniu patrona kategorii Publicis Groupe statuetki wręczyła Dagmara Gadomska, General Manager Publicis Warsaw.

Wyróżnienia w kategorii Creative Innovator otrzymali: Katarzyna Sikorska z firmy Polski Lek, Ewa Milczarek – Vaubourg z Nesperta oraz Zespół Marketingu Respect Energy. Laureatem kategorii został Zespół Marketingu Grupy OLX. Patronem kategorii jest GPD Film Studio, w której imieniu nagrody wręczał Maciej Klaś, Chief Business Officer.

W kategorii Commerce Master wyróżnienia odebrali: Patrycja Venulet z Domino’s Pizza, Zespół Marketingu InPost oraz Ewa Milczarek – Vaubourg z firmy Nesperta. Laureatem kategorii został Zespół Marketingu Lidl. Patronem tej kategorii jest In-Pulse (powered by Żabka and Stagwell) w którego imieniu statuetki wręczyła Anna Pańczyk, CEO firmy.  

W kategorii Digital Champion w imieniu Nanovo Group statuetki wręczał Piotr Badowski, CEO firmy. Wyróżnienie w tej kategorii odebrali Zespół Marketingu Pizza Hut, Amrest, Katarzyna Meissner  z VeloBank oraz Agnieszka Wieczorek z Polskich Portów Lotniczych, a laureatem został Maciej Kuźma, Dział Ecommerce w CANAL+.

Wyróżnienia w kategorii Brand Guardian odebrali Katarzyna Meissner z VeloBank, Zespół Marketingu InPost oraz Marta Marczak z firmy Bracia Sadownicy. Laureatem kategorii został Dział Marketingu Medicine (BrandBQ). Nagrody w imieniu firmy Adlook, partona kategorii wręczył Bartosz Nowak, VP of Sales CEE.

W kategorii Purpose Ambassador – biznes wyróżnienia otrzymali: Zespół Marketingu Grupy OLX, Agata Bieniek z Bolt oraz Kamil Bąkowski z iTaxi. Laureatką kategorii została Aleksandra Gawlas-Wilińska z firmy Henkel.  

W kategorii Purpose Ambassador – NGO zwycięzcami zostali ex aequo: Helena Szczuka z Fundacji Avalon oraz Zespół Marketingu Fundacji DKMS, a wyróżnienie odebrały Anna Mirkes-Radziwon i Anna Gavina z Memoriał Polska. Patronem tej kategorii była kancelaria Dubois i Wspólnicy, a statuetki wręczył mec. Jacek Dubois.  

Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience wręczyła wyróżnienia w kategorii Event Architect dla Zespołu Sprzedaży i Marketingu HCP Polpharma i liderki projektu Agaty Łapińskiej-Smolińskiej oraz Zespołu Marketingu Dell Technologies i Marcina Morawskiego. Statuetki laureatów w tej kategorii trafiły do Diany Warońskiej z MasterCard Europe S.A. i ex aequo do Polskich Linii Lotniczych LOT na ręce Ewy Lampart oraz biura marketingu i komunikacji korporacyjnej.

Grand Prix dla Zespołu Marketingu InPost. 

Laureatem Grand Prix tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist został Zespół Marketingu InPost
InPost
, który uzyskał największą liczbę punktów w głosowaniu kilkudziesięciu marketerów. Zespół InPost wyróżniony został również w kategoriach Brand Guardian i Commerce Master oraz został laureatem w kategorii Omnichannel Leader.

Przed wręczeniem Grand Prix laudację wygłosili Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Polska, Ukraina i kraje bałtyckie oraz Robert Nowakowski Partner w Spencer Stuart Executive Search.

Robert Nowakowski otworzył również część oficjalną tegorocznej gali CMO Awards by Shortlist wystąpieniem poświęconym drodze „od CMO do CEO”. W laudacji Piotr Piętka i Robert Nowakowski podkreślili, że InPost jest marką, która zmienia branżę i odważnie łamie schematy.

– W Publicis Groupe jak mantrę powtarzamy, że kluczowe dla rozwoju biznesu są coraz lepsze doświadczenia konsumentów. Marka Inpost wyrosła na tym właśnie fundamencie – udoskonalania doświadczeń ludzi. Co więcej, imponujący rozwój tego brandu ma pozytywny wpływ nie tylko na własny biznes, ale na całą branżę e-commerce w Polsce. Dodajmy do tego kolejne innowacyjne usługi, pracę z danymi, wykorzystanie algorytmów i nowych technologii, by skutecznie lojalizować klientów i mamy tutaj prawdziwą perłę – powiedział Piotr Piętka. 

W imieniu laureata statuetkę odebrała Izabela Karolczyk-Szafrańska wraz z reprezentantami działu marketingu InPost.

W tym roku pierwszy raz w CMO AWARDS by Shortlist wyróżniono marketerów w kategorii Pitch Master. Jest to jedyna kategoria konkursowa do której marketerzy byli zgłaszani przez agencje komunikacji marketingowej.  Zwycięzcą w tej kategorii został Lotte Wedel, a statuetkę odebrali w imieniu działu marketingu Krzysztof Bogacz oraz w imieniu działu zakupów Agnieszka Kołodziejczak. Wyróżnienie w kategorii Pitch Master otrzymał Zespół Marketingu Respect Energy. Patronem tej kategorii jest Shortlist Consulting, a statuetki wręczyła Marta Macke, CEO firmy, która mówiła o standardach przetargowych i podkreśliła rolę relacji w biznesie, zwróciła też uwagę, że sukces marketera jest składową wielu czynników, w tym jakości współpracy z agencją komunikacji marketingowej.