Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI przedstawiają nowy raport na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE. Najnowsze, wspólne opracowanie jest trzecią odsłoną edycji CEE globalnych raportów GWI, takich jak: „Jesteś tym, co kupujesz” oraz „Nowa era GenZ”, a jego celem jest analiza zwyczajów użytkowników mediów społecznościowych w regionie CEE.
Raport jednoznacznie wskazuje, że rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że by sprostać oczekiwaniom tej, coraz bardziej zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe.
– Rola, jaką media społecznościowe odgrywają w życiu ludzi na całym świecie, jest niebywała i widoczna we wszystkich grupach wiekowych. W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia – mówi Jason Mander, Chief Research Officer w GWI.
Kluczowe wnioski z raportu:
Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki konsumujemy informacje
W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji.
Zaangażowanie w media społecznościowe nie zależy od wieku
Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. Zatem marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup.
Krótkie wideo to nie tylko TikTok
Nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów. Marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców zarówno na platformach z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści.
Media społecznościowe dominują w odkrywaniu produktów
W regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. Marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które wzbudzają inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek.
Maria Tudor, Chief Operating Officer w Publicis Groupe CEE, podkreśla znaczenie tych wniosków:
– Współpraca z GWI pozwala nam uzyskać nieoceniony wgląd w zmieniający się krajobraz mediów cyfrowych Europy Środkowo-Wschodniej. Media społecznościowe przeniknęły do każdej dziedziny życia w regionie – od tego, w jaki sposób konsumenci odkrywają produkty, po sposób, w jaki zdobywają informacje. Dane potwierdzają, że Marketerzy muszą nadążać za tempem zmian, tworząc treści, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców w CEE.
Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii. Skąd pobrać raport? Pełna wersja raportu „Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej” jest dostępna pod linkiem. Aby uzyskać dostęp do raportu dla regionu CEE, należy wypełnić wniosek znajdujący się pod linkiem.
O GWI
GWI to nowoczesne badania konsumenckie na żądanie, o globalnym zasięgu. Dostępne dla wszystkich, nie tylko dla ekspertów. To platforma stworzona dla firm, które potrzebują świeżych i wnikliwych danych o swoich klientach. Wartości, decyzje zakupowe, sposób korzystania z mediów czy zwyczaje związane z mediami społecznościowymi – to wszystko znajdą Państwo u nas! GWI pracuje na próbie 2,7 miliarda ludzi z ponad 50 krajów. Dzięki czemu, platforma stała się stałym punktem odniesienia dla agencji, marek i firm mediowych, które chcą dowiedzieć się, co popycha ich odbiorców do działania. Więcej informacji, można uzyskać na www.gwi.com.