Publicis Groupe wprowadził wewnętrzny, autorski program szkoleniowy Think Data, który ma na celu wzmocnienie kompetencji Talentów w zakresie danych, badań oraz analityki. Inicjatywa stworzona i prowadzona przez zespół Data Science Publicis Groupe przeznaczona jest dla wszystkich pracowników Grupy w Polsce.
Program szkoleniowy Think Data powstał w odpowiedzi na potrzeby agencji i ich Klientów oraz jest wynikiem konsultacji i współpracy pomiędzy agencjami z Grupy, a zespołami Data Science Publicis Groupe i Capability (odpowiedzialnym za programy szkoleniowe w Grupie Publicis).
Zgodnie z ideą Data@Heart, budujemy w Publicis Groupe kulturę pracy i realizacji projektów w oparciu o szeroko rozumiane dane i kompetencje analityczne. Dążymy do tego, żeby absolutnie każdy z blisko 1500 Talentów pracujących w Grupie miał świadomość, na jakie wyzwania biznesowe naszych Klientów może szybko odpowiedzieć wykorzystując źródła danych i dostępne narzędzia. Program Think Data składa się w tym momencie z pięciu modułów, ale trwają już pracę nad kolejnymi, dostosowanymi do zmieniających się potrzeb rynku, poziomu zaawansowania wiedzy i ścieżki kariery pracownika oraz oczekiwań naszych klientów – mówi Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer w Publicis Groupe.
Think Data podzielony jest obecnie na pięć obszarów merytorycznych, które obejmują moduły przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i osób wykorzystujących już dane w codziennej pracy. Uczestnicy szkoleń zapoznają się z całym ekosystemem danych, dowiadują, gdzie ich szukać, jak interpretować i pokazywać, poznają podstawy badań i analityki, otrzymują również praktyczną wiedzę, jak rozwiązywać problemy Klientów przy pomocy danych. Osobną sekcję stanowi wiedza na temat elementów ekosystemu Google oraz podstawy AdTech i MarTech.
W programie może wziąć udział każdy spośród blisko 1500 Publicis Groupe, zarówno w agencjach kreatywnych (Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Publicis Worldwide, LiquidThread), mediowych (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), PR (MSL, Publicis Consultants), commerce’owo – produkcyjnych (Publicis Commerce & Production, Prodigious), jak i departamentach specjalistycznych, takich jak PMX. Think Data jest częścią kompleksowego programu rozwoju kompetencji Publicis Groupe, tworzonego lokalnie i globalnie (Marcel Classes), łącznie obejmującego kilkaset kursów w różnych dziedzinach marketingu i biznesu.