Inspiracje

Digital & Innowacje

INNOVATION

Słuchanie muzyki sprawia, że zatapiamy się w nią albo wykorzystujemy ją jako tło dla naszych myśli. Z tego błogiego stanu mogą nas jednak wytrącić… reklamy. P&G zrobiło kampanię audio, w której postanowili wyróżnić się przez dostosowanie reklam do muzyki przy której były emitowane. Przeanalizowali muzykę na największych platformach streamingowych i przygotowali spoty w 12 najpopularniejszych gatunkach. Reklamy wpasowały się w playlisty słuchaczy, a zamiast irytacji przerywaniem nastroju, marka Febreze zebrała bardzo pochlebne komentarze. Kilku artystów postanowiło nawet nawiązać w swoich występach do reklam odświeżacza powietrza. 

Piękny przykład na to, że „zwykła” kampania audio może też być doświadczeniem. 

DIGITAL

Facebook ogłosił w końcu swoją odpowiedź na Clubhouse. Latem tego roku powinny zacząć być wprowadzane 3 ogłoszone produkty – Live Audio Rooms, Podcasty i Soundbites. W przeciwieństwie do Clubhouse (przynajmniej na razie) oferta Facebooka zakłada, że treści social audio będą mogły być mniej efemeryczne. Prowadzone na żywo rozmowy w Live Audio Rooms będą mogły być zapisywane i dystrybuowane jako Podcasty, a Soundbites (czyli krótkie wybrane fragmenty) będą mogły być wykorzystywane do promocji i udostępniania najciekawszych kąsków. 

Nowe funkcje mają być dostępne na Facebooku i Messengerze. Twórcy dostaną narzędzia do tworzenia audio a słuchacze będą mogli wspierać finansowo ulubionych twórców przez Facebookowy system Stars. 

TikTok zaczyna testować w Europie narzędzia do zakupów w ramach swojej aplikacji. Rozwiązania mają być bardziej zaawansowane niż tylko linkowanie do stron sklepów/marek. Brytyjska marka streetwear’owa Hype będzie na TikToku prowadziła swój sklep, przez który będzie można składać zamówienia i nawiązywać kontakt bezpośrednio z marką. Business Insider miał dostęp do prezentacji sprzedażowej TikToka. Znajdziemy w niej dużo informacji o tym jak użytkownicy platformy postrzegają marki, influencerów i jak bardzo są skłonni kupować rzeczy przez nich polecane. 

Twitter nabrał nieco rozpędu przy rozwoju swoich produktów. Kilka miesięcy temu zakupił platformę newsletterową Revue, a teraz pojawiają się kolejne przecieki o pracach nad modelem subskrypcji. Twitter Blue – bo tak miałby się nazywać – miałby pozwolić na cofnięcie wysłania tweeta (czyli coś podobnego to oczekiwanej przez wszystkich możliwości edycji) oraz na tworzenie kolekcji w Zakładkach (czyli zapisywanie tweetów w tematycznych katalogach). Dodatkowe funkcje byłyby dostępne za 2,99$ miesięcznie. Nie wiadomo jeszcze kiedy rozwiązania mogłyby zostać wprowadzone ani czy byłyby dostępne dla wszystkich. Miło jednak widzieć, że coś nowego zaczyna się w Twitterze w końcu dziać. 

YouTube prowadzi testy algorytmu, który będzie automatycznie rozpoznawał produkty pokazywane w video. Takie możliwości mogłyby być wykorzystane do połączenia video bezpośrednio z możliwością zakupu, z pokazywaniem produktów podobnych (np. stylizacje gwiazd stworzone z produktów dostępnych w danym sklepie odzieżowym) czy wyszukiwaniem/rekomendowaniem video w oparciu o produkty podobne. 

Ford patentuje system, który pozwoli na przenoszenie reklam z mijanych podczas jazdy nośników OOH na ekrany wewnątrz samochodu. System ma również umożliwiać dodawanie interakcji (link do strony, numer telefonu), które ułatwią kontakt z marką/sprzedawcą. To oczywiście otworzyłoby nowe możliwości dla sporej grupy marketerów. Na razie artykuły opisujące to rozwiązanie nie są zbyt pochlebne… 

Visual Capitalist przygotowali ciekawą infografiką pokazującą najpopularniejszych influencerów w mediach społecznościowych w podziale na pokolenia. Na samym szczycie jest (oczywiście?) Cristiano Ronaldo. Zestawienie pokazuje też, że (przynajmniej na razie) najwięcej największych gwiazd mamy wśród Millennialsów i Gen X. Może przedstawiciele Gen Z jeszcze dołączą a może tam większe znaczenie mają mniejsi influencerzy. KLIK