Co zrobić kiedy benefitem naszego produktu jest orzeźwienie, w reklamach pokazujesz schłodzą butelkę piwa, ale sprzedawcy w sklepach często nie mają włączonych lodówek? Z takim wyzwaniem musiał zmierzyć się producent piwa marki Castle Lite. Rozwiązaniem było kreatywne i innowacyjne wykorzystanie danych. Lodówki w sklepach zostały wyposażone w specjalne trackery zimna. Dane o temperaturze w danej lokalizacji były zbierane i pokazywane w kreacjach reklamowych marki Castle Light. Informowały, w którym sklepie można znaleźć schłodzone piwo. W digitalowej części kampanii informacje były podawane na żywo dzięki danym z trackerów. Wyniki? 26% wyższy volumen sprzedanego piwa.
DIGITAL
Facebook zablokował australijskim mediom i użytkownikom możliwość udostępniania linków do newsów. Jest to odpowiedź na zapowiedzi wprowadzenia opłat jakie platformy miałyby płacić mediom. Rzecz się dzieje w Australii czyli teoretycznie na drugim końcu świata, ale ten “eksperyment” jest wart obserwowania, może z niego wyniknąć sporo ciekawych wniosków. Czy media odczują konsekwencje blokady wprowadzonej przez Facebooka? Czy FB zanotuje jakiś spadek zaangażowania? Jak to ocenią użytkownicy? To tylko kilka z możliwych pytań. Obserwacje i odpowiedzi na nie będą ciekawe bo mogą mieć znaczący wpływ na decyzje kolejnych rządów dotyczące np. różnego rodzaju opłat czy podatków cyfrowych.
Kilka dni temu mogliśmy (z ekscytacją) obserwować lądowanie łazika Perseverance na Marsie. Chcielibyście poznać Marsa bliżej, przejść się po nim, obejrzeć łaziki z bliska? Sprawdźcie aplikację Mission to Mars AR na iOS albo Androida. Rewelacyjne doświadczenie AR, którego podgląd możecie zobaczyć tutaj:
Przyszłość bez ciasteczek coraz bliżej. Nie do końca jeszcze wiemy jak będzie wyglądać, ale wiadomo że trzeba zacząć się do niej przygotowywać. Co powinniśmy robić? Poniżej kilka wskazówek od The Drum.
IKEA to firma, która wszystkim kojarzy się z łatwymi do składania meblami, dużym wyborem pachnących świeczek oraz budowaniem rewelacyjnego doświadczenia dla konsumentów. Sklepy zaprojektowane są tak, żebyśmy wszystkiego mogli dotknąć i łatwo znaleźć, produkty są przyjemne i uniwersalne, kampanie reklamowe często wywołują sporo pozytywnych emocji. IKEA wprowadza też sporo nowych usług jak wypożyczalnia mebli, partnerstwa z innymi markami, jak np. współpraca z ASUS i stworzenie linii mebli i akcesoriów dla gamerów. Skąd biorą się w IKEI te pomysły? Sztab zdolnych i kreatywnych projektantów, analityków i innych specjalistów czerpie sporo inspiracji z danych, które firma zbiera o i od swoich klientów.
Słyszeliście o Clubhouse? To aplikacja, o której od kilku miesięcy sporo się mówi. Na razie jest dostępna tylko na zaproszenia i tylko dla użytkowników iPhone’ów. Dlaczego tyle się o Clubhouse dyskutuje? To aplikacja, w której możemy przysłuchiwać się dyskusjom innych osób. Niektórzy określają ją jako podcasty na żywo. Mnie kojarzy się z ogromną konferencją z mnóstwem paneli i dyskusji na wiele tematów (każdy możliwy chyba), do których można się przyłączyć by posłuchać. Zainwestowało w nią kilka znanych inwestorów i pojawiają się głosy, że to może być nowy ciekawy obszar w rozwoju mediów digitalowych i social mediów. Czy po latach coraz większej dostępności video wszędzie, po roku intensywnego korzystania z video połączeń na Teamsach, Zoomie, Messengerze i innych komunikatorach użytkownicy pokochają serwisy audio only? Twitter pracuje nad podobnym rozwiązaniem, dostępnym na razie tylko w fazie beta, Spaces. Mark Zuckerberg podobno zachwycił się Clubhouse i tym jak zdobywa popularność, i polecił stworzyć podobne rozwiązanie w Facebooku.