Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce po trzech kwartałach 2024 r. wyniosła blisko 9 mld zł, co oznacza wzrost o 9,5% rok do roku, wynika z...
Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce po trzech kwartałach 2024 r. wyniosła blisko 9 mld zł, co oznacza wzrost o 9,5% rok do roku, wynika z...
ViRO służy do pomiaru skumulowanego zasięgu wszystkich touchpointów wideo, odpowiadając na potrzebę precyzyjnej optymalizacji kampanii przy coraz większej fragmentaryzacji kanałów komunikacji i braku jednoźródłowego...
Wydatki reklamowe w segmencie wideo, obejmującym telewizję i wideo online, wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. o 11,1% rok do roku, a ich wartość...
Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI przedstawiają nowy raport na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE. Najnowsze, wspólne...
Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2024 r. przekroczyła 6,1 mld zł, co oznacza wzrost o 9,8% rok do roku, wynika z najnowszego Raportu...
Rynek reklamy wideo, obejmujący telewizję i wideo online, wzrósł w pierwszym półroczu 2024 r. o 11,2% a jego wartość wyniosła 3,27 miliarda zł, wynika z...
Google ogłosił zmianę strategii dotyczącej wycofywania obsługi plików cookies stron trzecich (3rd party cookies) w przeglądarce Chrome. Pierwotny plan z 2020 roku i kilkukrotnie...
Analitycy Publicis Groupe przeprowadzili analizę aktywności reklamodawców oraz zainteresowania telewidzów występami reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Analiza zainteresowania Euro2024 przy użyciu narzędzia SentiOne...
Publicis Groupe wprowadza Attention Booster – nowatorski produkt do optymalizacji kampanii pod kątem uwagi odbiorców. Attention Booster umożliwia szczegółowe: pomiar i optymalizację kampanii pod...
Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w pierwszym kwartale 2024 roku przeszło 2,8 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 11,5 proc., wynika...
W najnowszej edycji Raportu o Rynku Reklamy Publicis Groupe prezentuje nowe podjeście do rynku digital i telewizji. Od pierwszego kwartału 2024 r. Publicis Groupe...
The Vault – nowe narzędzie Publicis Groupe jest zasilane wiedzą z setek modeli ekonometrycznych i wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, by pomagać marketerom efektywniej zarządzać...
22 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi – to dobry moment, aby skierować naszą uwagę na kwestie związane z ochroną naszej planety. Publicis Groupe zobowiązał się...
One Reach jest odpowiedzią Publicis Groupe Poland na rosnącą złożoność kanałów komunikacji i konieczność planowania zasięgu kampanii na coraz większej liczbie touchpointów, przy braku...
Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego...
Publicis Groupe opublikowała analizę tendenencji na rynku reklamy telewizyjnej w 2023 r. Po czterech kwartałach br. wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 3,3%, a...
AUDYT DANYCH TV + OOH Od września 2021 dane AGB w zakresie oglądalności TV wzbogacone są o informacje na temat oglądalności poza domem, które...
Kontekst prawny: Na początku września tego roku Komisja Europejska ogłosiła, że Google został objęty – zgodnie z aktem o rynkach cyfrowych (DMA)1 – kompleksowymi...
W związku z wchodzącymi w życie zmianami regulacyjnymi w szczególności wynikającymi z Aktu o Rynkach Cyfrowych (DMA), Google (wraz z 5 innymi dużymi podmiotami)...
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku blisko 8,3 mld zł i była wyższa o 7,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r....
Agencja Starcom, wprowadziła nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną oparte na haśle „Move People. Move Business”. Filarem zmiany jest fundamentalny wyróżnik agencji – zrozumienie ludzi,...
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym półroczu 2023 roku przeszło 5,6 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,7 proc....
Publicis Groupe publikuje wyniki Raportu o Rynku Reklamy dla pierwszego półrocza 2023 roku, dotyczące rynku telewizyjnego.W drugim kwartale 2023 r. rynek reklamy telewizyjnej kontynuował...
Reklama cyfrowa rok do roku stawia dzielnie czoła niepewnej sytuacji ekonomicznej wywołanej pandemią i wybuchem wojny. Systematycznie zwiększa swój udział w sprzedaży i to...
Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym kwartale 2023 roku przeszło 2,5 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,0 proc....
Publicis Groupe publikuje pierwsze wyniki Raportu o Rynku Reklamy, dotyczące rynku telewizyjnego. Według najnowszych danych, po spadku wydatków na reklamę telewizyjną w 2022 r.,...
Od ostatniej edycji raportu mogliśmy obserwować intensywny rozwój rewolucji technologicznej związanej ze sztuczną inteligencją. Teraz praktycznie każdy może z AI porozmawiać, zadać jej rozmaite...
Wartość całego rynku reklamowego przekroczyła w 2022 roku 11 mld zł i była większa od wartości z 2021 r. o 4,4%. Jak wynika z...
Drużynowe trykoty, co chwilę wzmagający się doping, flashe aparatów. Brzmi jak opis meczu piłkarskiego? Nic bardziej mylnego. Pod względem kibicowskim esport naprawdę nie ustępuje...
Rynek reklamowy urósł po trzech kwartałach 2022 o 5,1% i jego wartość wyniosła blisko 7,7 mld zł, za sprawą blisko 34,3% wzrostu wydatków na reklamę zewnętrzną...
Z naszego raportu wyłania się ciekawy i nieco zaskakujący obraz „rynku” QR kodów. Okazuje się bowiem, że jest on zjawiskiem masowym – aż 64%...
Refarming to reorganizacja multipleksów telewizji naziemnej, związana z decyzją Komisji Europejskiej o przeznaczeniu części pasma na rozwój telefonii komórkowej w standardzie 5G. Naziemna Telewizja...
Rynek reklamowy urósł w pierwszym kwartale, przede wszystkim za sprawą blisko 60% wzrostu wydatków na reklamę zewnętrzną i 9% wzrostu na reklamę online, wynika z najnowszego Raportu...
Dla nikogo w naszej branży nie jest tajemnicą, że jednym z mediów, w którym pandemia powodowała największe „spustoszenie”, była reklama zewnętrzna. Co ciekawe jednak...
Rynek reklamowy w wartościach netto w 2021 r. wzrósł o 16,2%, przekraczając tym samym poziom sprzed pandemii, wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Publicis...
Spór o Brand Purpose i jej skuteczność jako strategii budowania marek Nie od dzisiaj wiadomo, że marketing nie jest nauką ścisłą. Nie sposób zdefiniować...
Kilka miesięcy temu media biznesowe obiegł przedruk wywiadu, który szwajcarskiemu serwisowi NZZ am Sonntag udzielił dyrektor generalny Patagonii, Ryan Gellert – i wywołał poruszenie,...
Wydatki na powierzchnię reklamową e-commerce wzrosną z 77 mld USD w tym roku do 143 mld USD w 2024 roku Media społecznościowe będą liderem...
Rynek reklamowy w wartościach netto po trzech kwartałach 2021 r. przekroczył poziom sprzed pandemii, wynika z najnowszego Raportu o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowanego...
W latach 2021-2023 wydatki na reklamę w branży turystycznej będą rosły od dwóch do sześciu razy szybciej niż cały rynek reklamowy Rynek reklamy turystycznej...
Eksperci z agencji Performics już po raz drugi dzielą się w „MMP” doświadczeniami z akcji „Wspomóż doga za hot-doga” – projektu w tym roku...
Z Martą Macke, Founder & CEO Shortlist Consulting & CMO Summit by Shortlist rozmawiał Piotr Ruszak, Chief Communications Officer Publicis Groupe Polska. Piotr Ruszak:...
Za miesiąc zacznie obowiązywać znowelizowana ustawa o radiofonii i telewizji, która wprowadza w życie szereg zmian w zasadach sprzedaży czasu reklamowego. W poniższym tekście...
Marketerom podcasty od jakiegoś czasu mogą jawić się jako nowa nadzieja na dotarcie do coraz większej grupy tych, którzy zawiedzeni brakiem pogłębionych treści i...
Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2021 r. wyniosła 4,8 mld zł, co oznacza wzrost o 20,5%. Rynek wraca do poziomu sprzed...
Małgorzata Obielak, z agencji marketingu efektywnościowego Performics: Możliwość coraz bardziej precyzyjnego dobierania grup odbiorców, łatwiejsza mierzalność, szybka informacja zwrotna, rosnące zasięgi i czas, który...
Jak wynika z badania HX Study przeprowadzonego przez Starcom i departament Data Science Publicis Groupe, tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oglądało 74% Polaków,...
W ubiegłym tygodniu firma badawcza Nielsen zapowiedziała, że 1 września br. rozpocznie publikacje danych z monitoringu oglądalności telewizji na tradycyjnych urządzeniach domowych uzupełnionych o...
W środę, 11 sierpnia, po burzliwych obradach Sejm przegłosował dalsze procedowanie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Podstawową zmianą w aktualnie obowiązującym prawie jest...
Globalne wydatki na reklamę przekroczą w tym roku wynik sprzed pandemii o 6% Reklama cyfrowa obejmie 58% udziałów w rynku w 2021 r., w...
Kolejne badania potwierdzają, że ponad 68% Polaków to zwolennicy szczepień, podczas gdy 32% to osoby, które mają wobec nich wątpliwości, sprawiające, że nie zamierzają...
MOVEMENT THINKING jako przykładowy framework służący aktywacji BRAND PURPOSE O Brand Purpose w świecie współczesnego marketingu napisano i powiedziano wiele. O jego znaczeniu świadczą...
Jako pierwsi w Polsce ukończyliśmy globalny program TikTok Academy. Ten tytuł zobowiązuje, dlatego postanowiliśmy szerzyć wiedzę i podzielić się naszym doświadczeniem, a tym samym...
Chociaż transmisje na żywo znamy od kilku dobrych lat to dopiero wybuch pandemii w ubiegłym roku sprawił, że stały się one bardzo ważnym medium...
Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2021 r. wyniosła 2,2 mld zł, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Reklamodawcy przenoszą budżety...
Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2021 r. wyniosła niemal 2,2 mld zł, co oznacza wzrost o 2%. Słabszymi miesiącami pod kątem...
Pomimo, że za nami dopiero pierwszy kwartał 2021 roku, to już można stwierdzić, że może być on przełomowy w polskim sektorze e-commerce. Po wejściu...
Czy wegański owocowy sorbet o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem, stworzony wedle gustów członków Ekipy, jest najsmaczniejszym lodem na świecie? Być może –...
Rok 2020 był fatalny do branży kinowej. Kina zostały zamknięte lub funkcjonowały w reżimie sanitarnym (zamknięte bary, ograniczona liczba widzów w salach kinowych, obowiązkowe...
W przeddzień luzowania obostrzeń i otwierania możliwości szczepień kolejnych roczników, gdy wszyscy już marzymy o „rzeczywistości pocovidowej”, w której możemy napić się wina w...
Wielkimi krokami zbliża się finałowy turniej Euro 2020, a gorączka piłkarska z każdym dniem przybiera na temperaturze. Oczekiwania fanów co do występów Biało-Czerwonych rosną...
Z opublikowanego ostatnio badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, zrealizowanego przez IQS dla nowo powstającej organizacji Inspiring Girls Polska wynika, że niemal połowa dziewcząt (48%)...
Rola mediów społecznościowych w ścieżce zakupowej konsumenta nabiera coraz to większego znaczenia. Na pewno dużą rolę odegrała w tym panująca od ponad roku pandemia....
Współpraca między brandami a platformami gamingowymi nastawiona na przyciągnięcie uwagi użytkowników w przestrzeni cyfrowej ma długą historię. Jednak, odkąd zakupy w sklepach stacjonarnych zostały...
Dynamicznie zmieniający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań i wdrażania innowacji. Jednym z czynników stanowiącym o poziomie zaawansowania działań marketingowych...
TikTok miał być chwilową modą, zabawką dla dzieci i sezonową ciekawostką. Popularność aplikacji stale jednak rośnie. W 2019 roku była to czwarta najczęściej pobierana...
Wartość rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła 9 mld zł, co oznacza spadek o 8,6%. Reklamodawcy przenoszą budżety do internetu. Internet zwiększył swój udział w rynku...
Kiedy zapytamy, czym jest branding trzech różnych osób, np. stratega, marketingowca i designera otrzymamy trzy zupełnie różne odpowiedzi na to pytanie. Większość osób używa...
zdj.: Nicolo Campo, Shutterstock W ubiegłym tygodniu Cristiano Ronaldo stał się pierwszą osobą na świecie, która przekroczyła liczbę 500 mln obserwujących w mediach społecznościowych....
Czy potraficie sobie wyobrazić komunikację, która odbywa się wyłącznie głosowo? Nie przez Messenger, SMS-y czy wymianę zdań w komentarzach pod postem na Facebooku. Wydaje...
Długo wyczekiwane badanie Outdoor Track miało na celu uporządkowanie rynku OOH przez dostarczenie wiarygodnych danych nt. widowni i mierzalnych parametrów nośników OOH. Tymczasem różnice...
Wzrost sprzedaży w e-commerce nie jest niczym nowym, trend utrzymuje się od lat. Dla niektórych branż (odzież, RTV/AGD) czy typów produktów (książki, płyty z...
Rok 2020 zapisał się w pamięci jako rok pełen kryzysów i ciągłych zmian. O najważniejszych wydarzeniach i trendach w 2020 roku, a także o...
Średni czas spędzony z telewizją linearną wzrósł jesienią zgodnie z sezonowością ramówkową, jednak w tym roku silniej niż w 2019. W trzecim kwartale ATV...
…i to licząc tylko część związaną z zakupem mediów, bez uwzględnienia strat po stronie kreatywnej i produkcyjnej. Dodatkowo powyższe szacunki dotyczą tzw. good scenario,...
Tzw. „zasada share of voice” jest w stanie określać zdolność marek do budowania, bądź tracenia ich udziałów w rynku. Dla przypomnienia, marki wydające na...
10 lat temu obserwowaliśmy przepływ Milenialsów ze standardowych mediów do mediów społecznościowych. Dziś jesteśmy świadkami podobnego zjawiska – młodsze pokolenie poddaje się migracji częściowo...
Opadają pomału emocje po rozdaniu nagród Effie 2020 – najważniejszych corocznych wyróżnień w dziedzinie marketingu, komunikacji i od co najmniej zeszłego roku także modeli...
13 listopada, kiedy na świecie obchodzony jest World Kindness Day, John Lewis wypuścił swoją świąteczną reklamę, a więc sezon komunikacji bożonarodzeniowej możemy uznać za...
Już we wrześniu ruch samochodowy wrócił do stanu sprzed pandemii. Raport opublikowany za ten okres na na stronie GDDKiA mówił nawet o 3% wzroście...
Minęły już ponad dwa tygodnie od kontrowersyjnego wyroku Trybunału Konstytucyjnego, zaostrzającego dotychczas obowiązujące prawo aborcyjne. Przez ten okres mogliśmy obserwować różne reakcje marek, które...
W ostatniej dekadzie, po spadku wywołany globalnym kryzysem z 2009 r., obserwowaliśmy wyraźny wzrost chęci pomagania wśród Polaków, jednak według rankingu World Giving Index...
Polska od kilkunastu lat jest jednym z krajów z najwyższą ilością spożytego piwa na osobę – co więcej skala ta rośnie rok do roku...
Nikogo dzisiaj nie dziwi, że popyt na treści wideo w okresie pandemii wzrósł skokowo. Na przykład we Francji czas oglądania telewizji w kwietniu był...
Gaming to stale rosnący pod względem popularności obszar marketingu, w który coraz więcej inwestują marki. Dlaczego? Liczby mówią same za siebie – obecnie, aż...
W kolejnym z webinarów, realizowanych w ramach cyklu wykładów Increase Awareness Academy, Google zaprezentowało wyniki aktualnej analizy zachowań marketerów z kategorii DirectToConsumer (DTC) oraz...
Po tym, jak w drugim kwartale zostaliśmy zalani patetycznymi reklamami związanymi z misją walki z Covidem, teraz przyszła pora na pokazanie, jak marki przygotowały...
Rozprzestrzenianie się epidemii koronaawirusa na świecie i jej wpływ na gospodarkę światową sprawiły, że konsumenci nie są pewni przyszłości swoich finansów i mniej chętnie...
Ekonomia i komunikacja marketingowa to naczynia połączone. Współwystępujące wzrost inflacji i bezrobocia, spadek dochodów i spowolnienie gospodarcze, z którym mamy do czynienia w wyniku...
Ramówki jesienne, przede wszystkim głównych anten, stoją przed dużym wyzwaniem nadrobienia niskich wyników widowni stacji z okresu letniego. Każdy z nadawców szuka swojej drogi na jesień, a...
Drugi odcinek podcastu przygotowywanego przez Dział Strategii Starcomu. Jak sam tytuł wskazuje rozmawiamy w nim o audio – w tym między innymi o: –...
Pandemia i lockdown zrewolucjonizowały konsumpcję mediów w ostatnich miesiącach, inny tryb życia i rytm dnia odbiorców stały się niespodziewaną trampoliną dla niektórych form, inne...
Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele...
Wybory prezydenckie do Kongresu w Stanach Zjednoczonych to nie tylko duże wydarzenie polityczne w tamtym kraju, ale również zmiany i nowe usługi wprowadzane przez...
Biorąc pod uwagę obecną sytuację nie jest zaskoczeniem, że część reklamodawców przesuwa swoje budżety marketingowe w kierunku kanałów digital, ze szczególnym uwzględnieniem serwisu YouTube....
Powrót dzieci do szkół wydaje się przesądzony. Szkoły przygotowują się jak potrafią, aby nauka rozpoczęła się w możliwie bezpiecznym środowisku – zarówno dla dzieci...
Mechanizm znany od 1994 roku obecnie w czasie światowej pandemii i reżimu sanitarnego wraca w wielkim stylu tym samym stając się ważnym tematem na...
Sport wraca na stadiony, ale kluby zmagają się z koniecznością rozgrywania meczów przy zamkniętych trybunach. Poszukują zatem różnych rozwiązań w celu utrzymania jakości widowiska...
Relacje influencer-obserwujący-marka zawsze polegały na wzajemnym dopasowywaniu. Śledzimy określone osoby, bo chcemy, lubimy, wzbudzają one w nas emocje. Twórca próbując utrzymać uwagę swoich fanów...
Na lipcowe wyniki oglądalności wpływają, wzajemnie się wzmacniając, dwa główne czynniki: konsekwencje zmiany panelu telemetrycznego w czerwcu sezonowe trendy oglądalności TV (zarówno, jeśli chodzi...
Relacje influencer-obserwujący-marka zawsze polegały na wzajemnym dopasowywaniu. Śledzimy określone osoby, bo chcemy, lubimy, wzbudzają one w nas emocje. Twórca próbując utrzymać uwagę swoich fanów...
Czemu to istotne? Branże, które wymagają od klientów zasobniejszego portfela – takie jak motoryzacja, turystyka, elektronika czy nieruchomości – powinny uwzględnić ich rosnąca siłę...
Zaklejanie przycisków w przestrzeni miejskiej i dezynfekcja klamek na osiedlach mieszkaniowych to dopiero początek walki z „dotykiem”. Świat biznesu od dłuższego czasu kontempluje, jak...
Jak przekazuje Spotify, pandemia znacząco wpłynęła na sposób, w jaki użytkownicy serwisu korzystają z treści dostępnych na platformie. Spadła liczba osób, które słuchają ich...
W tym roku mamy do czynienia z ogromną metamorfozą festiwali reklamowych. Oprócz samej formuły gali i sposobu komunikacji podczas obrad, obserwujemy pojawienie się nowych...
– TikTok otwarty na pomiar – rośnie alternatywa dla walled-gardens – Kolejny konkurent dla Twitcha, czyli Tencent wchodzi w streaming – Microsoft sprzedaje swój...
Google wydaje się nie przestawać w próbach stworzenia platformy społecznościowej, którą pokochają miliony. Ta najnowsza – o nazwie KEEN – mi osobiście wydaje się...
SKĄD POMYSŁ ? 22 czerwca 2020 r. – Cannes Lions, wspólnie z siostrzaną firmą WARC, światowym autorytetem w dziedzinie skuteczności marketingowej, ogłosiło „Kod efektywności”,...
Średni czas spędzony przed telewizorem (ATV) w tym roku wynosi 208 minut, co oznacza, że jest wyższy niż za analogiczny okres roku ubiegłego o...
Wszyscy to chyba przeżyliśmy choć raz w ostatnich tygodniach. Poważne spotkanie, gęsta atmosfera, trudne biznesowe rozmowy, niełatwe decyzje, a do tego wszyscy rozmówcy z...
Niektórzy mogą odnieść wrażenie ze zalała nas fala webinarów. Nic w tym dziwnego, kiedy w obecnych czasach mamy do czynienia z coraz silniejszym procesem...
Pierwszego czerwca Nielsen przeprowadził pierwszy etap zmian panelu TV, polegający na dodaniu 540 gospodarstw do badania (obecnie jest ich 2 540), co przekłada się na...
Jak pokazuje najnowsza fala badania GWI (19-26 maja), Polacy nadal deklarują bardziej intensywne korzystanie z mediów oraz domowych rozrywek, takich jak np. granie w...
Kto pamięta czasy, gdy po jakościowe produkty chodziło się do Peweksu, a transakcję w sklepie dopinał często argument ”to zagraniczne”? Czasy ewidentnie się zmieniły...
Za nami wiele koncertów online – od tych zorganizowanych na poziomie lokalnym (Męskie Granie #wdomu, seria koncertów „Kwarantanna na na”, organizowana przez Facebook i...
Potrzeba utrzymywania codziennych kontaktów społecznych naturalnie zwiększyła znaczenie Internetu w naszym codziennym życiu. Wzrostem cieszą się wszelkie komunikatory, za pomocą których utrzymujemy kontakt z...
A gdyby gify, które wysyłamy codziennie do znajomych w wiadomościach w różnych sieciach społecznościowych, w wiadomościach tekstowych, mogłyby być również wykorzystywane dla marek? Giphy,...
Pandemia ma ogromny wpływ na praktycznie każdą dyscyplinę sportową. Na całym świecie rozgrywki sportowe zostały odwołane, zawieszone lub przebiegają bez udziału publiczności. Najbardziej dosadnym...
Praca zdalna wywołana pandemią koronawirusa zintensyfikowała wysiłek, jaki rodzice muszą podejmować łącząc obowiązki domowe ze służbowymi.Szczególnie dotknęło to kobiety. 49% z nich, przy 35%...
Kevin Mayer, odpowiedzialny za sukces nowego serwisu streamingowego Disney Plus (50 milionów subskrybentów w 5 miesięcy) złożył wymówienie. Nie dlatego, że coś nie jest OK...
Na początek, fakty: Instytut Reutersa z Uniwersytetu Oxfordzkiego po raz trzeci sprawdził zachowania Brytyjczyków związane z tym, w jaki sposób konsumują oni bieżące informacje...
Jeszcze w zeszłym roku liczne grupy sportowców, polityków, ‘zwyczajnych obywateli’ twierdziły, że esport to nie jest prawdziwy sport. Tymczasem pandemia i odwołane największe imprezy...
Edukacja zdalna to wyzwanie nie tylko dla nauczycieli, ale także uczniów i rodziców. Badania Centrum Cyfrowego pokazują, z jakimi problemami borykają się wszystkie strony...
Co w ogóle oznacza hot16? Sam termin odwołuje się do tzw. „szesnastek” tyle wersów najczęściej ma zwrotka w utworze hiphopowym, a „hot” bo musi...
Od 12 marca wszystkie kina w Polsce są nieczynne do odwołania. Daje nam to już ponad dwa miesiące przymusowego odwyku od magii dużego ekranu....
Przez ostatnie dni i tygodnie oglądaliśmy w mediach społecznościowych ludzi z całego świata dzielących się zabawnymi historiami z własnych domów.Od teraz można je takżeobejrzeć...
W ostatnich tygodniach notowaliśmy imponujące wzrosty popularności praktycznie wszystkich mediów. Zwiększone zasoby wolnego czasu „inwestowaliśmy” masowo w oglądanie telewizji, treści video w internecie, słuchanie...
Pandemia ma duży wpływ na komunikację marek już teraz, a wszyscy zastanawiają się nad jej długoterminowymi skutkami. Na pewno zaskoczą nas nowe zjawiska, których...
Co może wyjść z połączenia najbardziej popularnej gry na świecie, kreatywności typowej dla branży muzycznej oraz potencjału, jaki tkwi w rosnącym rynku transmisji na...
Transmisje live, prowadzone w mediach społecznościowych, biją rekordy popularności. Zaczęto je wykorzystywać na wcześniej niespotykaną skalę – dotyczy to zarówno twórców i tematyki, jak...
Każda zmiana, nawet tak poważna jak obecna, w pewnym momencie osiąga status normy. Patrząc na wyniki niektórych badań można oficjalnie ogłosić, że jesteśmy już...
Potrafią dopasować się do zmieniających warunków i odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Warto uważnie patrzeć na ich komunikację i zastanowić się jak można to przełożyć...
Badania na użytkownikach internetu pokazują, że influencerzy nie powinni zaprzestać prowadzenia kampanii reklamowych, bo dają one złudzenie normalności. Respondenci rozumieją też, że jest to...
Do stworzenia treści nie potrzebują zaplecza ludzi, sprzętu ani wielu tygodni przygotowań. Dlatego cały czas świetnie działają, tworząc coraz więcej i dopasowując swój przekaz...
Pandemia, social distancing i #zostańwdomu są wyzwaniem także dla branży miłosnej. Aplikację randkowe muszą się zmienić i dostosować swoje funkcję jeśli chcą przetrwać kwarantannę.Użytkownicy...
Do stworzenia treści nie potrzebują zaplecza ludzi, sprzętu ani wielu tygodni przygotowań. Dlatego cały czas świetnie działają, tworząc coraz więcej i dopasowując swój przekaz...
Po kryzysie, z którym mieliśmy do czynienia również na rynkach europejskich, zapoczątkowanym przez upadek banku Lehman Brothers we wrześniu 2008 roku, a którego największy...
Koronawirus, oprócz dużych problemów zdrowotnych, wyzwań biznesowych, przyniósł (lub wywołał) jeszcze jedno poważne zagrożenie – dezinformację Strach i niepewność ludzi to dla niektórych doskonałe...
Służba zdrowia edukuje najmłodszych na TikToku Lekarze, ratownicy i inny pracownicy medyczni na całym świecie wykorzystują moc social mediów do szerzenia edukacji na temat...
Światowa epidemia odznacza się w komunikacji marek. Oprócz dostosowywania oferty produktowej do zmienionych realiów w e-commerce (kosmetyki do domowego SPA, ubrania, których potrzebujesz na...
Wzrost oglądalności przełożył się na 8% więcej Eq. GRP wygenerowanych w blokach reklamowych (w porównaniu do marca’19). Większość kategorii zwiększyła w tym okresie swoją...
Ruch w niektórych miastach zmalał niemalże do zera To trudny moment dla całej branży OOH, jednak w przypadku tradycyjnych tablic można negocjować warunki i...
Nagła konieczność pracy z domu wywołała zwiększoną potrzebę komunikowania się ze współpracownikami. Z drugiej strony, rosnące poczucie zagrożenia spowodowało częstszą chęć pozostawania w kontakcie...